Öko-Insignia sõidab väledalt
kiirendus, ökonoomsus, disain, sisustusmaterjalid pearuum tagaistmel, pakiruumi luuk võiks suurem olla
Tavaautode „rohelisemaks” timmitud ökoversioonid jõuavad tasapisi ka Eestis müügile. Opeli vastne Insignia ecoFLEX pakub lisaks vähenenud kütusekulule ka korralikku minekut.
Tänavusest Euroopa aasta autost ökoversiooni tegemisel ei võtnud Opeli insenerid aluseks Insignia nõrgimat diiselmootorit, vaid valisid 2liitrise jõuallika 160hobujõulise versiooni (seda saab tava-Insigniale ka 110-, 130- ja 190hobujõulisena).
Täiustused mootori juures piirdusid põlemisprotsessi täiendava optimeerimisega. Jõuülekandes vahetati peaülekanne kiirema vastu, aga et kiirendus kaduma ei läheks, tehti 1. ja 2. käigu ülekanne tagasi aeglasemaks. Tulemuseks on tavaversiooniga võrdne kiirendusvõime 9,5 sekundit sajani, kuid kütusekulu kahanemine 5,8lt 5,2 liitrini 100 km kohta.
Kütusekulu kahanemine saavutati peaasjalikult aerodünaamika abil. Insignia on niigi üks voolujoonelisemaid keskautosid, ökoversioonil suudeti õhutakistustegur 0,28lt 0,26le saada. Marginaalsena näiva tulemuse taga peitub hämmastav peenlihv. Suurima paranemise andis umbes tagaistme all asuv põhjakate (0,009), omakorda 0,005 ühikut saadi esivõre kinnisemaks ning 0,003 ühikut esispoileri alaserva madalamaks tegemisest. Kliirensi pisukene vähendamine andis veel 0,002 ühikut ja viimane 0,001 tuli radiaatori aluse avause sulgemisest.
Parem aerodünaamika aitab mõistagi kütust säästa, kuid toredal kombel suurendas see ka auto tippkiirust: ecoFLEX sõidab kuni 221 km/h (tavamudel 218 km/h). Eesti oludes akadeemilised numbrid, kuid proovisõidul Saksamaal said need järele proovitud.
Parim uudis öko-Insignia juures on siiski see, et selle hind tõusis vaid õige pisut. Samasugust kiirenduse-kütusekulu kombinatsiooni ei paku praegu ükski rivaal, üksnes BMW 318d on nii kiirem kui ka ökonoomsem, aga ka umbes 90 000 krooni kallim.
suurepärase kiirendusega sedaan, mis boonusena pakub ka väga madalat kütusekulu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 400 000 krooni |
MootorR-4, diisel, 1956 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus221 km/h |
Kiirendus9,5 s |
Kütusekulu6,8/4,2/5,2 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad9 |