Edevalt võimas Z4
disain, dünaamika üsna kallis, rehvimüra, raskevõitu
BMW Z4 pole mõeldud tagasi- ega kokkuhoidlikule, kulutatud miljonile saate vastu teid pidevalt kõnniteedel-teistest autodest jõllitava audientsi ning kripeldava gaasijala, mis igal hetkel võib karmanist liikluspolitseile veel hulga raha viia.
Jajah, uue BMW Z4 saab muidugi kätte ka palju odavamalt, kuid kui valida tippmudel ja sellele veel ohjeldamatult lisavarustust, kerkib hind lihtsalt üle miljoni krooni – nagu oli proovisõiduautol. Z4 tippversioon kujutab endast aga üheskoos raju sport-, luksuslikku kulgemis- ning eputavat enesenäitamiseautot.
Vähe on mudeleid, mis uue põlvkonna tulekuga kahanevad või isegi samasse mõõtu jäävad. Z4-gi on sirgunud tunduvalt suuremaks ja kahjuks ka juurde võtnud. Enam ei pakuta kas kupeed või pehme katusega kabrioletti, vaid ainult nn kupeekabrioletti, mille kahest osast koosnev kõvakatus sõidab pakiruumi 20 sekundiga ning tagab kere parema jäikuse, müraisolatsiooni ning ka talvekindluse.
Z4 eristuvale välisdisainile keerati nüüd veelgi tublisti vinti peale, kissitõmmatud silmad, agressiivne küljejoon ja auto nurkades asuvad suured rattad räägivad jõust ning seda 35i tähist kandva auto roolist ka leiab. Laskudes madal asuvasse istmesse avaneb juhi ees kõrge ja pikk mootorikate – järgmine vihje, et selle all peab midagi massiivset ja tigedat peituma – ning käivitades mootori, lööb tummiselt auto all lõrisema väljalase. Käik sisse, gaasi ... ja paari hetke pärast on lubatud linnakiirus ületatud lubamatuks kiiruseks ka maanteel. Möödasõidulgi ei või jala sirgekslükkamist lubada, eesliikuvast veokist ettejõudmiseks piisab kergest varbaliigutusest.
Z4-le pakutakse kolme mootorit: 2,5 liitrit ja 150 hj (23i), kolm liitrit ja 258 hobujõudu (30i) ning sama töömaht koos kahe turbolaaduriga 306 hj (35i). Viimane tähendab kiirendust 0–100 km/h 5,1 sekundiga, mis muuseas jääb vaid sajandikuga alla varasemale Z4 M-ile.
Vali rehvimüra
Seitsmeastmeline automaatkäigukast töötab mõttekiirusel ning 1300-l mootoripöördel saadaval olev 400 Nm pöördemoment annab külluslikult jõudu peaaegu mistahes hetkel. Peaaegu, sest väike turboviive teinekord siiski esineb. Kui miljoniauto juures üldse passib kütusekulust rääkida, siis maanteel näitas pardaarvuti kenasti tehase lubatavat – seitsme liitri lähistel, linnas kasvas kulu 14 liitri juurde.
Sõltuvalt varustusest saab sõitjateruumist valida mitmeid seadistusrežiime, kõige mugavam kombinatsioon, mille teelpüsivusest ja erksusest on Eestis tingimustes enam kui küll, sobib kiirest kupeest igapäevasõidukile, kuid kui keerata kõik jäigaks-sportlikuks, muutub Z4 käitumine üsna talumatuks. Närviline gaasipedaal, raputav vedrustus ja igal võimalusel kõrgeid pöördeid otsiv mootor võib ringrajal marjaks kuluda, kuid on mujal väsitavaks nuhtluseks.
Koos välismõõtmetega on kasvanud igas suunas siseruum – kogukaski mees võib end rooli taga lahedalt tunda, disain jäljendab varasemat, kuid eksklusiivne valge naha-alumiiniumi-puidu loodav atmosfäär väärib ehtsat luksussõidukit. Viimase kõrval kraabib kohatult kõrva vali rehvimüra.
Hinnad algavad 577 000 kroonist
Ilus, küllalt hea varustuse ja dünaamikaga on ka Z4 baasmudel, kuid seda autot võib gurmaanlikult lõputult timmida – enam võimsust, automaatkäigukast, parem roolisüsteem ja vedrustus, multimeediakeskus, veljed, nahksisu, parkimisandurid ning hind ongi algselt 557 000 kroonilt kasvanud poole võrra.
ilus ja sportlik elustiiliauto, mille hind võib meelepärase lisavarustusega väga kõrgeks osutuda.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind1 084 350 krooni |
MootorR-6, biturbo, 2979 cm³ |
Võimsus225 kW (306 hj) 5800 p/min |
Pöördemoment400 Nm 1300 p/min |
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus5,1 s |
Kütusekulu12,6/6,9/9,4 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad6 |