Mitte eriti jetilik Yeti

disain, juhitavus, mugavus, mootorid, kvaliteet tülikas pakiruumi suurendamine

Ehkki Yeti viitab lumeinimesele, Škoda linnadžiip suurt, karvast, mörisevat ja toorest liha söövat elukat ei meenuta.

Yeti tõestab, et mõistlikkuse ja seikluslikkuse saab osavalt ühte autosse pakkida nii, et kumbki pool ei kannata. Auto välimuse kohta igav saab vist öelda küll vaid see, kes benji-hüpet tehes jõuab enne köie pingule tõmbumist haigutada. Eriti efektselt mõjuvad ümarad laternad kummalgi pool kroomraamistusega radiaatorivõret. Jõuline volt kapotil ja rõhuatud rattakoopad annavad oma panuse, et kõrvaltvaatajat Yeti enesekindluses veenda.

Üle võlli disainerid siiski ei kihuta, nagu ei punnitata viimase piirini muidki auto omadusi. Võtame kas või versioonivaliku ja hinnad. Odavaimal, 249 900 krooni maksval Yetil veavad vaid esirattad. Mis džiip see on, karjatavad mudahundid. Ega olegi. Aga mõelgem, kui paljudel džiibiomanikel on tegelikult nelikvedu tarvis? On nad lollid, et maksavad asjade eest, mida tegelikult tarvis ei ole?

Igatahes saab Yeti valida kas esi- või nelikveoga, sõltuvalt vajadusest. Odavaima nelikveolise eest küsivad automüüjad 309 900 krooni. Juba baastasemelgi pole varustusele midagi ette heita, lisadest võib valida näiteks kurvilaternad, nahkpolsterduse või muud luksust.

Yeti peamiseks rivaaliks on Nissan Qashqai, mille hinnad stardivad peaaegu samast summast ning mida samuti pakutakse nii esi- kui nelikveolisena.

Hiiglaslik klaaskatus

Volkswagen Golfil baseeruva ja väikekeskauto mõõtu Yeti sõitjateruumis jätkub neljale ruumi lahedalt. Avaruse tunnet suurendab hiiglaslik klaaspaneel katusel (15 500 krooni maksev lisavarustus), millest osa saab ka elektrilise ajami abil avada.

Materjalivalik ja koostetöö vastavad hindele „väga hea”. Kroomkaunistusi leidub mõistlikes piirides, pehmed pinnad näivad soliidsed ning on meeldivad katsuda. Juht võidab selgetest näidikutest ja lihtsast käsitsetavusest.

Veidi lihtsamalt võiks aga käia pakiruumi (maht 415 l) suurendamine. Kui autol puudub varuratas (selle asemel leidub rehviparanduskomplekt), saab pakkidele põrandapinda juurde istmeseljatuge alla klappides ning seejärel üles kallutades. Hingedel liikuv tagaiste kinnitub sellises asendis rihmaga esiistme külge.

Kui aga pakiruumi vaja veel suurendada, tuleb istmed välja tõsta. See käib lihtsalt ning iste ei kaalu palju, kuid jändamist jätkub siiski rohkem kui lihtsalt allaklapitava seljatoega. Varurattaga autos saavutab tasase pinna lihtsamini, kuid ratas ise sööb pakiruumi mahtu.

Arukas nelikvedu

Mootoreid saab Yetile valida viie hulgast. Valik algab 105hobujõulise ottomootoriga, mida ainsana saab kombineerida ka automaatkäigukastiga, kuid mitte nelikveoga. Viimasega käivad kokku 160hobujõuline ottomootor ning 110, 140 ja 170hobujõulised diislid. Nõrgimat diislit pakutakse ka esiveoga Yetile.

Proovitud 1,8liitrine 160hobujõuline turbomootor klapib Yetiga ideaalselt. See töötab viimistletult ja vaikselt ega vaja jõuliseks minekuks kõrgeid pöördeid. 250njuutonmeetrine pöördemoment antakse juhi käsutusse juba 1500 pöördel minutis.

Suutlikkus madalatel pööretel tuleb kasuks maastikusõidul, kus neljanda põlvkonna Haldexi mitmekettalise siduriga varustatud nelikveosüsteem lülitab kiiresti ja sujuvalt ning töötab tõhusalt. Ehkki tavasõidus teevad 96 protsenti tööst esirattad, suudab 18sentimeetrise kliirensiga Yeti vajadusel, kui esiratastel pole piisavalt pidamist, isegi 90 protsenti veojõust suunata tagaratastele. Maastikuvõimekusele aitab kaasa piiratud libisemisega diferentsiaal tagaratastel ning maastikurežiim, mis muudab gaasipedaali tundlikumaks ning juhiabid (ABS, ESP) maastikusõidusõbralikumaks.

Vedrustuse ehitus ja seadistus võimaldavad nii mugavat minekut auklikul kruusateel kui ka usaldusväärset käitumist asfaldil. Yeti rattad suudavad järgida teekonarusi, aidates sellega kaasa juhitavusele, vedrustus väldib samas robustseid lööke keresse. Samas pole vedrustuse käik liiga pikk, mis laseks auto kurvides mõõdutundetult kalduma ja muudaks käitumise ebakindlaks. Yeti konkreetsele käitumisele asfaldil aitab kaasa tippklassist roolitunnetus.

omanäolise välimusega mugav ja hästi juhitav auto, mis sobib nii asfalt- kui kruusateedele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind309 900 krooni
MootorR-4, bensiin, 1798 cm³
Võimsus118 kW (160 hj) 4500 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500–4500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus8,4 s
Kütusekulu10,1/6,9/8,0 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.