Kodus nii kruusal kui asfaldil

disain, sõiduomadused erinevatel teedel, mugavus, juhitavus, nelikvedu hind

Audi A4 allroad quattro vastab kõige täpsemini nende vajadustele, kel tarvis peale asfaldi tihti sõita ka kruusateedel või hoopis katteta teedel.

Selline väide kõlbaks justkui iseloomustama kõiki nelikveo ja kõrgema kliirensiga autosid. Kõlbabki, kuid A4 allroad suudab erinevatel teedel esiplaanile asetuvad omadused välja käia eeskujulikult tasakaalustatult ning esineda tasemel kõigil kolmel.

Asfaldil väga kindlalt sõitev 18sentimeetrise kliirensiga allroad oskab kehval kattel esineda mugavalt, maanteel välgukiirusel aeglasemast mööda rapsav auto võib samas libedal mudarajal käituda väga taktitundeliselt.

Võti peitub muidugi nii vedrustuse kui mootori, käigukasti ja muude jõuülekande osade ehituses ja häälestuses, kuid ka elektroonikas, mis on seatud äärmiselt täpselt jälgima sõiduolusid ning kohandama autot neile vastavaks.

Keeruline? Inseneridele kindlasti. Juhile aga mitte sugugi: auto käitub täpselt nii, nagu ühtedes või teistes sõiduoludes ootuspärane.

Palju lisavarustust

Omadustelt Audi A4 Avanti ning linnadžiibi Q5 vahele platseeruva A4 allroad quattro hinnad stardivad 604 600 kroonist. Teisel kahel Saksa noobelmargil konkureerivat mudelit pakkuda polegi, Lexusel samuti mitte. Volvo XC70 rivaaliks on A6 allroad. Kõige lähemale asetub Subaru Outback, mille hinnakirja ülemise ja A4 allroadi odavaima versiooni vahele jääb umbes 5000 krooni.

Varustuse kohta saab märkida, et nagu noobelmarkide puhul ikka: mõõdukalt standardvarustust ning müriaad lisasid. Viimase loetelu pikkus tähendab, et iga vähegi reaalne soov saab täidetud. Muidugi mitte odavalt, näiteks prooviauto 739 400 krooni suurune baashind viskus tänu lisadele ligi 1,1 miljonile. Ja see pole mingi piir.

Loomulikult toonitab allroadi disain auto maastikuvõimalusi, kuid liiale siiski ei minda. A4 allroad jätab tavamudelist jõulisema mulje, kuid ei muutu robustseks. Kerekuju ei muutu töntsiks, nagu vahel maastikusõiduelementide lisamisega juhtub, pigem vastupidi: allroadi joontes leidub enamgi hoogu kui tavauniversaalis.

Sõitjateruumis ootavad ees kvaliteetsed materjalid ja eeskujulik koostetöö. Mõnevõrra kukub üldisest ansamblist välja ukselülitipaneelide plast, kuid see märkus balansseerib juba norimise piiril. Sisemusele lisab avaruse tunnet hiiglaslik klaasist katuseluuk (lisavarustus, hind 23 500 krooni).

490liitrist pakiruumi saab hõlpsalt tagaistmete arvelt suurendada. Mõeldud on ka sellele, et allroadi kasutaja kandam ei pruugi alati olla kõige puhtam: vastavalt sellele tuleb keerata põhjamatil ülespoole sobivam külg.

Arvukad seadistusvõimalused

Audi A4 allroad quattro mootorivalik koosneb kolmest võimalusest: 211hobujõuline bensiinimootor ning 170- ja 240hobujõulised diislid. Viimane, prooviautot käitanu, töötab vaikselt ja viimistletult, on valmis jõulisteks sööstudeks, kuid suudab samas läbi ajada mõõduka kütusekuluga. Koostöös seitsmekäigulise S tronic otselülitustega käigukastiga kiirendab see auto paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,4 sekundiga, keskmiseks kütusekuluks teatab tootja aga 7,1 liitrit sajale kilomeetrile.

500njuutonmeetrist pöördemomenti käsutab juht juba alates 1500 pöördest minutis kuni 3000ni. Mootor paistab silma äärmise paindlikkusega, käikude ülekandesuhted ning jõuallikas mängivad laitmatult kokku nii maanteesõidul kui aukudes ukerdades.

Mõistagi on allroad nelikveoline: tavaoludes jaotub veojõud esi- ja tagarataste vahele suhtes 40:60, ühe või teise telje rataste libisemisel jagab süsteem seda ringi.

Auto sattumise maastikule tuvastab vastav süsteem ning häälestab vastavalt ka elektroonilise stabiilsuskontrolli. Amortisaatorite ja roolisüsteemi ümberhäälestuse eest vastavalt sõiduoludele või juhi soovidele hoolitseb Drive Selecti nimeline seadistuspakett.

praktiline ja stiilne auto, mis maksab paraku väga palju

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind739 400 krooni
MootorV-6, diisel, 2967 cm³
Võimsus176 kW (240 hj) 4000–4400 p/min
Pöördemoment500 Nm 1500–3000 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus236 km/h
Kiirendus6,4 s
Kütusekulu8,7/6,1/7,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.