Megane kutsub uuele tuurile

mahukas ja praktiline pakiruum, soliidne sõitjateruum, reibas mootor piiratud nähtavus taha, järeleandmised odavamate mudelite turvavarustuses

Pärast viie- ja kolmeukselisi luukpärasid ning Scenicute paari jõudis müügile ka Megane’i uus universaal Grandtour. See on võrreldes eelkäijaga dünaamilisem nii väljanägemiselt kui ka käitumiselt.

Hoogsalt tõusev küljejoon ning markantsed kaheharulised tagatuled annavad uuele Grandtourile lennuka välimuse, eelkäija mugavat vedrustust on sammu võrra sportlikumaks seatud ning uus roolivõimendi lubab konkreetsemat, ehkki mitte veel klassi paremate tasemel teetunnetust.

Siiski pole ka uus Grandtour pereauto kriteeriumitest liigselt kaugenenud, sõit sujub vaikselt ja mõnusalt. 130 hj TCE-turbojõuallikas tagab reipa kulgemise, kulutades proovisõidul keskmiselt ka umbes liitri võrra vähem kütust kui samalaadne Scenic. Enamiku ostjate eelistused kanduvad aga ilmselt odavamate 100 ja 110 hj ottomootrite poole. Valikust leiab veel 86, 106 ja 130 hj turbodiislid, samuti 140 hj ottomootori koos CVT-käigukastiga.

Universaalile olulist pakiruumi mahutavust lennukas profiil küll veidi kahandab, samuti nõuavad kitsukesed tagaklaasid manööverdamisel pigem appi parkimisandureid (4900 kr). Sellest hoolimata on pakiruum vähemalt konkurentide tasemel. Maht kasvab tagaistmete kokkuklappimisel 486 liitrilt 1562 liitrile, ja kui varurattast loobuda ja põrandaalused panipaigad appi võtta, suurenevad numbrid 524–1600 liitrini.

Argielus on abiks madal laadimiskõrgus, laekad külgedel ning kinnituskonksud põrandas, olemas on koht kokkukeritud rulookattele. Põrandakatte tagaservast saab teha omaette lisalahtri, kõrvalistme seljatoe ettepööramisel (olenevalt varustusest) jätkub aga ruumi isegi kuni 2,55 meetri pikkustele esemetele.

Lagunale omaseid mugavusi nagu puute peale kokkurulluv kate või ühe liigutusega põrandaks langevad tagaistmed Megane’ilt siiski ei leia. Ruumi laiendamine on töömahukam ning seada tuleb ka esiistmete asendit. Ning hoolimata 6 cm võrra kasvanud pikkusest pole uue Grandtouri sõitjate- ja pakiruumi mõõtmed võrreldes (juba isegi küllaltki mahuka) eelkäijaga sugugi suurenenud, laius tagaistmel ehk välja arvatud. Viieukselise Megane’iga on vahe muidugi märgatav (põlveruum taga näiteks + 61 mm, rääkimata pakiruumist). Seda rõhutab ka universaali 10 000 – 20 000 kr kallim hind.

Nagu viieukselise luukpäragi puhul saab nuriseda baasmudelite varustuse üle – konditsioneer on, kuid võrreldes eelkäijaga puuduvad näiteks turvakardinad. Juurde tuleb ja tasub osta ka ESP, mis lisana on siiski odavam kui mõnel konkurendil (5900 kr).

mahukas ja eelkäijast sportlikuma olemusega universaal. Pisipuudusi leiab kasutusmugavuses, veidi suuremaid baasvarustuses.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind294 900 krooni
MootorR-4, otto, turbo, 1397 cm³
Võimsus96 kW (130 hj) 5500 p/min
Pöördemoment190 Nm 2250 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu8,5/5,3/6,5 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km või kaks aastat
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.