Mugavam ja säästlikum T5
avar sõitjateruum, säästlikud mootorid kõrge hind
Uut Volkswagen T5 perekonna sõidukit on soodsam pidada, kuid plusspunkte korjab see ka dünaamikas ja mugavuses.
T5-st on neli põhitüüpi: matkaauto California, pisibuss Caravelle, iseloomult kõige mahtuniversaalilikum Multivan ja kaubik (ka akende ja istmetega versioon on olemas) Transporter, mida valmistakse ka šassiina.
Kui võtta arvesse kõik mootori- ja käigukastikombinatsioonid, erinevad telgede vahed ja keretüübid, saab kokku lugeda 460 erinevat T5 perekonna sõidukit. Sõiduautode puhul kõnekas „hinnad alates” välja toomine, ei anna erilist infot, sest odavaim on pealisehituseta šassii. Odavaima Caravelle saab umbes 450 000 krooni eest (käibemaksuga 540 000 krooni).
Autolehe fookuses ongi Caravelle, novembris ilmuvas tarbesõidukieris aga T5 madelauto.
Lahedalt ruumi
Disainilt astub uus T5 samasse ritta teiste Volkswageni uute mudelitega, olles n-ö Golfi nägu. Nimetada tasub ka aerodünaamiliselt parandatud küljepeegleid, kuid seda mitte ainult nende voolujoonelise kuju pärast, vaid kogu auto antennisüsteemi (raadio, GPS, telefon, teler) nendesse kolimise ja ka peeglite pimepunktis olevast sõidukist teavitamise lambikese paigaldame tõttu.
Kuni üheksa sõitjat mahutav Caravelle on eelkõige mõeldud töötama bussina – teenindama hotelle, sõitma tellimusvedusid jms, kuid muidugi ei takista miski ka seda pruukimast ka erasõidukina. Näiteks baasversioonil on koos juhiga seitse kohta ning see vastab suurema mahtuniversaali võimalustele, jättes ruumi ka pakkidele. Kui valitud pika telgede vahega versioon (auto pikkus 5,3 meetrit lühikese 4,9 vastu), siis muidugi eriti.
Juhti ootab ees sõiduautolikke mugavusi pakkuv juhikoht, sõitjatele jagub ruumi lahedalt. Ventilatsioonisüsteemi saab reguleerida töötama eri režiimidel esireas istutajatele ning teises ja kolmandas reas sõitjatele.
Varustuse osas kehtib tarbeautolik loogika – sõiduki saab tellida väga täpselt vastama vajadustele. Caravelle’i baasvarustusse kuulub näiteks stabiilsuskontroll, samuti neli turvapatja. Valikuvõimalusi leidub hulgi, kuni selleni välja, et kas tellida tagauks avanema üles või kahes osas külgedele.
Säästlikumad mootorid
Kogu diiselmootorivalik, varustatud uusima ühistorupritsega, vastab Euro5 heitmenormile. Võimus jääb vahemikku 84 ja 180 hobujõudu. Lisaks manuaalkäigukastile leidub valikus seitsmekäiguline robotkäigukast DSG ning pakutakse ka nelikveolisi mudeleid.
Diiselmootorite kütusekulu on eelkäijatega võrreldes kukkunud kuni 20 protsenti. Kulude kokkuhoiu mõttes on oluline märkida, et kui varasematel mootoritel tuli hammasrihma vahetada 125 000 km järel, siis uutel 210 000 läbimisel.
Näiteks proovitud 140hobujõuline, esiveoline, DSG-käigukastiga ja nn pika kerega Caravelle tarvitab keskmiselt kaheksa liitrit kütust sajale kilomeetrile. Kiirendusajaks 0–100 km/h teatab tootja 14,7 sekundit. Caravelle’i valiku ökonoomseim on 84hobujõuline diisel, mis vajab keskmiselt 7,3 liitrit kütust sajale kilomeetrile.
140hobujõuline diisel torkab silma sitke tõmbega möödasõitudel ning ka viimistletud käiguga. Juhitavust saab iseloomustada kui konkreetset ja ühesel mõistetavat. Müra Caravelle’iga sõitjaid häirima ei pääse.
praktiline, mugav ja soliidne pisibuss, millel leidub palju valikuvõimalusi häälestamaks seda täpselt ostja vajadustele.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind648 000 krooni |
MootorR-4, diisel, 1968 cm³ |
Võimsus103 kW (140 hj) 3500 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG) |
Tippkiirus172 km/h |
Kiirendus14,7 s |
Kütusekulu10,2/6,7/8,0 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad2 |