Gran Turismo ka kehvadele teedele
mugavus, juhitavus, ökonoomne ja võimas mootor rehvimüra pinnatud asfaldil, disain
BMW 5. seeria Gran Turismo kohta kehtib GT-autode iseloomustus, sõiduk pikkade vahemaade kiireks läbimiseks, väikese laiendusega. Nimelt ei ole hea tee eelduseks.
Kui näiteks BMW M6-ga sööte hommikust Berliini ja lõunat Viinis, siis 5. seeria GT-ga võite kohvi juua Võrus ja einestada keskpäeval Liepajas. Asjaolu, et lätlased teede remondile pehmelt öeldes vilistavad (see ei ole koht, kus rääkida masust, sest teed ei lagunenud eile), teid ei häiri. Tõsi, ka n-ö klassikaline GT-auto on sportautost pehmem, kuid 5. seeria GT puhul võib kinnitada, et „Baltikumi GT” on sündinud.
Muide, mõeldud on ka muudele siinsetele eripärale, näiteks aitab öösel keset sõiduteed puhkama heitnud Jaani, Ojarsi või Mindaugase tuvastada infrapunakaamera.
Käänulistest teedest saate aga mõnu tunda mugavusest hoolimata. Uskumatu, kuidas BMW insenerid suutsid GT kahetonnise tühimassi „ära peita”! Seda nii kiiendust-pidurdust kui ka juhitavust silmas pidades. Kui ka rehvimüra pinnatud asfaldil õnnestuks maha suruda, oleks tegu lausa ideaalse kombinatsiooniga spordist ja mugavusest.
Tõsi, odavalt GT omanikuks ei saa, hinnad algavad 889 000 kroonist. 5. seeria GT-l puudub baasmootor selle sõna tavatähenduses – väike ja odav. Valik algab 245hobujõulise diisliga, mis kiirendab auto paigalt sajani 6,9 sekundiga. Ka varustusega ollakse nii helded, et loetlemine oleks mõttetu. Ilmselt kujuneb populaarseimaks lisaks, mida odavaimale verisoonil tellitakse, tipmisel sisaldub see hinnas, sõitjateruumi nahkviimistluse pakett.
Väljapeetud sõitjateruum
BMW 5. seeria GT sulatab omavahel linnadžiibi ja esindusauto ning lisab sellele tubli annuse atleetlikust. GT-l on 7. seeria geenid, kuid see pakub esindussedaanist enam praktilisust ning kõrgemat isteasendit. Muidugi mitte päris džiibilikku, kuid, ütleme, et mahtuniversaalilikku selle kõige paremas tähenduses.
5. seeria GT on suur auto ja disainikeel ei tee sellest mingit saladust. Ehkki pressipakist võib lugeda „kupeelikest joontest” ja muust säärasest, mis pole ju vale, kuid täpsema pildi annab lihtne kirjeldus – väga suur ja selle üle uhke.
Sisemuses valitseb aga hoopis väljapeetum meeleolu. Eriti šikilt mõjuvad läiketa puitliistud, kuid nagu marki ja hinnasilti silmas pidades arvata võibki, vääratusi ei esine üheski detailis. Juba enne sõitma hakkamist on selge, mille eest ligi miljon krooni küsitakse.
Tagumise istmerea saab tellida ka kahe eraldi istmega tavapärase kolmekohalise asemel, kuid nii või teisiti, saavad ka seal sõitjad reguleerida oma seljatoe kallet. Ruumi jagub tagaistmel aga erakordselt lahedalt, ka langev katusejoon ei söö ära pearuumi.
Tagumise rea istmeid saab ka liigutada edasi-tagasi, kasvatades sel viisil pakiruumimahu 440 liitrit 590le. Mõistagi leidub läbilaadimisvõimalus. Pakiruumiluuk avaneb kahes osas, kas koos klaasiga või ilma. Esimesel puhul nagu sedaanil, teisel nagu luukpäral.
Kaheksakäiguline käigukast
Mootorivalik koosneb kolmest võimalusest: mudeli 530d GT kapoti all toimetab kuus ridamisi asetatud silindrit, kuhu pihustatakse diislikütust, sama palju ja sama moodi asetsevad silindrid ka 535i GT-l, kuid kütuseks on bensiin. Ümardatuna on mõlema mootori töömaht kolm liitrit ning võimsust vastavalt 245 ja 306 hobujõudu. Valiku tipus troonib 4,4liitrine V-8 oma 407 hobujõuga. Kõik mootorid kombineeritakse kaheksakäigulise automaatkäigustiga, mida varem pakuti vaid V-12-mootoriga mudelile 760i.
Proovitud 530d mängib selle käigukastiga kokku ideaalselt, käike vahetatakse kiirelt, kuid samas ülisujuvalt. Saab maksimaalselt ära kasutada 1750–3000 pöörde vahel pakutavat 540njuutonmeetrist pöördemomenti, kui lonkida säästlikult madalate pööretega. Muide, keskmiseks kütusekuluks teatab BMW 6,5 liitrit sajale kilomeetrile.
Põhivarustusse kuulub võimalus häälestada auto tavasõiduks, sportlikuks ja eriti sportlikuks sõiduks, mõjutades gaasipedaali tundlikkust, mootori tööd, käiguvahetusloogikat ning roolivõimendit. Eriti sportlikus asendis lubab stabiilsuskontroll ka mõningast külglibisemist ning rataste tühipöörlemist. Lisaks võib tellida veelgi laiaulatuslikuma seadistuspaketi, mis reguleerib ka amortisaatorite jäikust ning stabilisaatorvarbu.
Mõistagi tähendab just viimane koos aktiivrooliga (lisaks võimendusele varieerub ka rooli käik, ning tagarattad pööravad kuni 2,5 kraadi ulatuses) eriti avaraid võimalusi ümberseadistamiseks, mis lubavad autol olla eriti kõrgel tasemel nii auklikul asfalteel kui ka kiirel kurvisõidul.
omapärase välimusega auto, mille sõiduomadused on ekstraklassist. Liidab õnnestunult praktilisuse, lukususlikkuse ja sportlikkuse.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind889 000 krooni |
MootorR-6, diisel, 2993 cm³ |
Võimsus180 kW (245 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment540 Nm 1750–3000 p/min |
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,9 s |
Kütusekulu8,1/5,6/6,5 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |