Subaru Outback: osav igal alal

sõiduomadused, mugavus, ruumikus, varustus disain, mõningate Subaru "kiiksude" kadumine

Subaru Legacy kõrgemaks tõstetud maastikuveli Outback on eriti universaalne auto: see mahutab palju, sõidab maanteel kindlalt kui luksussedaan ning maastikul paremini kui mõnigi linnadžiip.

1990ndate keskel esitletud esimene Outback osutus sedavõrd heaks müügiartikliks, et nüüd pakuvad sarnaseid tavamudelite maastikuversioone paljud autotootjad. Valem on neil ikka üks: kõrgemaks tõstetud kliirens, nelikvedu, jõulisemad kaitserauad ja lisaks küljeplastid. Nii ka uuel Outbackil.

Teistest mudelivahetusega kaasnenud muudatustest, millest sai pikemalt kirjutatud Legacy-artiklis (AL nr 39), puudutab maastikusõpru ehk enam uudis, et ühelegi Outbackile ei pakuta enam aeglustit. Küll aga lubas proovisõidul auto 20 cm kliirens – seda on enam kui paljudel linnadžiipidel – ning üheskoos juhiabisüsteemidega tõhusalt töötav nelikvedu läbida üsna nõudliku maastikuraja nii enesekindlalt, et enamat võiks nõuda tõepoolest vaid see, kes metsades-põldudel tihti liigub. Pakutakse nelja mootori-käigukasti kombinatsiooni ja erinevalt töötab neil ka nelikvedu: kuuekäigulise manuaalkäigukasti puhul (2,0 TD ja 2,5) jagatakse veojõudu ette/taha suhtes 50 : 50, 2,5liitrisel variaator-Lineartronicul 60 : 40 ning tippmudelil: 3,6liitrisel automaatkäigukastiga autol tavaoludes vastavalt ette 45, taha 55 protsenti.

Erinevustele vaatamata sõidab Outback väga sarnaselt Legacyga – vahet pole, kas liigutakse asfaldil või kruusal, aeglaselt või kiiresti, juhitavus on meeldivalt konkreetne ning liigset pehmust või õõtsumist ei esine. Kindlad trumbid on ka ruumikus ja rohke varustus, suurima miinusena tuleb endiselt märkida kahtlasevõitu disaini – kuid kui sellega leppida, on Outback ühtlaselt kõrgel tasemel omadustega. Viimase tõestuseks valis hiljuti Ameerika ajakiri Motor Trend selle aasta SUVks.

Legacyst on sama mootori-varustusega Outback mõnekümne tuhande krooni võrra kallim, hinnad algavad 421 900 kroonist (2,5liitrine manuaal), diiselmootoriga auto saab kätte 443 900 krooniga. Plastist kaitseliiste ustel ja auto nurkades ning hõbedaseks värvitud detaile ees-taga ja külgedel sisaldav Adventure-pakett lisab 19 500 krooni.

Mugav pereauto, mis asendab vajadusel ka linnadžiipi. Punktisumma kisub alla ebaõnnestunud disain.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind475 900 krooni
MootorB-4, otto, 2457 cm³
Võimsus123 kW (167 hj) 5600 p/min
Pöördemoment-
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus198 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu11,3/6,7/8,4 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.