Kirglikult kiire A5 Sportback

disain, juhitavus, sportlikkus pearuum tagaistmel, rehvimüra, sõiduomadused keskpärasel ja halval teel

Ükskõik, kui kaheldavalt Audi pressiinfo A5 Sportbackiga uue autoklassi leiutamisest ka ei kõla, esineb peakangelane ise siiski veenvalt – sõna sport pole nimetuses sugugi ülearune ei välimust ega sõiduomadusi silmas pidades.

Kaugema kaarega teemale lähenedes võib öelda, et A5 Sportback on A4 luukpäraversioon, otsesemalt A5 viie uksega teisend. Tõesti, lennukama välimusega kui luukpärad tavaliselt, sportlik ja väljapeetud, kuid ei midagi täiesti uut siin päikese all. Isegi turundajate kirjeldus „kupee elegants, sedaani mugavus ja universaali praktilisus” – vastab täpselt hea luukpära definitsioonile. Tuleb muidugi tunnistada, et luukpära kõlab väga argiselt ja ses mõttes tõesti A5 Sportbacki iseloomustama ei sobi.

Mõistagi ei saa olla laugpära (luukpära keretüübi alaliik) sama praktiline kui universaal, kuid siiski pakub see sedaanist rohkem võimalusi. Küsimus polegi pakiruumimahu liitrites, vaid nende kasuliku kasutamise võimaluses. A5 Sportback mahutab A4 sedaaniga võrdselt 480 liitrit ja need mõlemad omakorda 10 liitri võrra vähem kui universaal, kuid päris elus osutuvad pakiruumi kujust ja laadimisava suurusest johtuvalt veovõimalused palju erinevamaks kui numbrid suudavad näidata.

Iseloomult klapib aga A5 Sportback muidugi vanema õe A5 kupeega, olles sellest praktilisem, kuid samuti temperamentne. Sportbacki hinnad algavad 537 100 kroonist kupee omad 532 200st. Tõsi, baasmootorid ei ole samad – kui kupeele valida sama kaheliitrine 180hobujõuline, mis odavaimal Sportbackil, osutub kupee hoopiski kallimaks.

Varustusloogika on Audile omane: otseselt ei koonerda, kuid lisasid tellimata kah hästi ei saa. Istmesoojendused valib sealt küllap enamik, ilmselt ka kiirushoidiku.

Keeruline manööverdada

Sisemuses ootab ees Audi A4-ga tuttavatele igati ootuspärased olud. Prooviautole paigaldatud S line’i pakett lisab soliidsele ja korrastatud üldmuljele mõõduka annuse sportlikkust. Ei ole vist tarvis lisada, et materjalid ja koostekvaliteet kuuluvad tippklassi.

Ruumikusega osutuvad lood kahetiseks – esiistmetel sõitjatel pole kurta millegi üle, tagaistmel jagub jalaruumi piiravalt, kuid katusekaar sööb isukalt pearuumi. Juba keskmist kasvu sõitjal nühib pea vastu lage, rääkimata pikkadest.

Seesama katusekaar koos pakiruumikatte ja toekate tagapiilaritega kahandavad märkimisväärselt nähtavust taha – parkimisandurid pakuvad lausa hädavajalikku abi auto manööverdamisel kitsastes tingimustes.

Kiire ja hästi juhitav

Ebamugavused manööverdamisel saab Sportback andeks, kui jõuab linnast välja ning rataste all hakkab veerema käänuline asfalttee. Oktoobri lõpule iseloomulikult on see muidugi märg. Quattro nelikvedu aitab kiirendamisel 211 hobujõul tõhusalt veojõuks saada – Sportback reageerib kiiresti ja vahetult, olles samas hästi tasakaalustatud ja loogiline.

Mootorivalikus kuulub 211hobujõulisele bensiinimootorile võimsuse mõttes keskmiku tiitel. Rohelisest püstolist tangitavate hulgas leiduvad veel 180- ja 265hobujõulised. Diislid jäävad vahemikku 170–240 hobujõudu.

Seitsmekäiguline S-tronic käigukast (kahe siduriga, otselülitustega), toimetab üldjuhul kiiresti ja võimaldab mootori omadusi täiel määral ära kasutada, olgu teemaks siis säästlik sõit või vastupidi, sportlik. Küll aga takerdus käigukast proovisõidul mitu korda hetkeks olukorras, kus aeglustuselt umbes jalakäijakiiruseni tuli hakata uuesti kiirendama. Näiteks fooriga ristmikul, kus punane tuli asendus rohelisega enne, kui auto jõudis täielikult peatuda.

Sportpakett tähendab ka jäigemat vedrustust ja madalamat kliirensit, mis mõistagi tulevad kiirel sõidul heal teel kasuks. Auklikul aga raputab sportpaketiga A5 luukpära üsna kõvasti. Pinnatud kattel pole pääsu ka küllalt tugevast rehvimürast. Lisavarustusest saab valida paketi, kus leiduvad ka reguleeritava jäikusega amortisaatorid, mille abil saab auto kohandada teeoludele vastavalt.

stiilne ja hästi juhitav auto, mille sportlikkus, vähemalt sportpaketiga varustatuna nagu prooviauto, nõuab kõvasti lõivu mugavuselt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind675 100 krooni
MootorR-4, otto, 1984 cm³
Võimsus155 kW (211 hj) 4300–6000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1500–4200 p/min
Käigukast7käiguline robotkäigukast (S-tronic)
Tippkiirus241 km/h
Kiirendus6,6 s
Kütusekulu9,3/6,3/7,4 l 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.