Tasemel, kuid mõne agaga Peugeot 5008

ökonoomsus, sõidumugavus, vaikne sõitjateruum, hind aeglane robotkäigukast, teise istmerea madalad istmed, napp baasvarustus

Ökonoomsus ning mugavus on Peugeot’ uue mahtuniversaali peamised märgusõnad, kuid mõlema omadusega käib kaasas mõni aga.

Seitse inimest mahutava 5008 välimus mõjub reipana, mitte sugugi bussilikuna. Tõsi, 4,5 meetri pikkune auto pole ka objektiivselt võetuna väga suur, kuid mahtuniversaalid kipuvad siiski kalduma pontsakusele ja seda sõltumata mõõtmetest.

Ka hinnakiri osutub üsna saledaks. Odavaima, 129hobujõulise bensiinimootoriga 5008 saab 259 900 krooni eest, seda on vähem, kui küsitakse odavaima Opel Zafira või Citroën C4 Picasso eest. Selle raha eest saab igati eeskujuliku turvavarustuse, kuid lisaväljaminekuid nõuab küllap enamikult mugavus. Näiteks ei ole valikus konditsioneeri ja raadiot, mida muide müüakse ühtse paketina hinnaga 9900 krooni.

Hiiglaslik pakiruum

5008 saab osta nii viie- kui ka seitsmekohalisena (hinnale lisandub 9900 krooni). Kolmanda, lisana tellitav istmerea, saab peita pakiruumi põrandasse. Sobib see ennekõike aga väiksematele lastele või lühemaks sõiduks täiskasvanutele.

Keskmise rea istmeid saab edasi-tagasi liigutada, pakkudes nii kolmandas istujatele täiendavat hingamisruumi või võttes ära viimasegi. Teise rea sõitjate jalge all asuvad nutikad, kõrvalise pilgu alt peidetud panipaigad – mõistagi kaanega suletavad.

Paraku kaasneb selle n-ö keldriga ka miinus – põranda ja lae vahel nappivat ruumi püütakse kompenseerida madalale paigutatud istmepatjadega. Keskmist kasvu sõitjal pea vastu lage ei ulatu, küll aga peab ta leppima ebamugava põlved-püsti-isteasendiga. Kui teises reas reisivad lapsed, siis neil seda probleemi pole.

Juhikohal on aga mugavusega kõik parimas korras, nagu ka sõitjateruumi viimistluse ja materjalidega. Erilist kiitust väärib tavapärasest mahukam panipaik esiistmete vahel.

Kui kolmas istmerida puudub, mahutab pakiruum 679 liitri jagu kraami. Teisisõnu võib seda iseloomustada kui väga mahukat. Nutika lahendusena saab pakiruumivalgustit kasutada ka taskulambina.

Uimane robotkäigukast

Mootoreid sisaldub hinnakirjas esialgu kolm: 120- ja 156hobujõulised bensiini tarvitavad ja 110hobujõuline diisel (veel on teatatud 150 ja 163 hj diislist). Väikseim diisel on tõeline ökonoomsusmeister, koosluses kuuekäigulise robotiseeritud käigukastiga tarvitab 5,1 liitrit kütust sajale kilomeetrile (manuaalkäigukastiga 5,3), linnatsüklis on robotkäigukastiga auto 0,3 liitri võrra ökonoomsem.

Paraku tähendab robotkäigukasti kasuks otsustamine tingimist dünaamikas. See, nagu enamik liigikaaslasigi, toimetab aeglaselt ja käiguvahetusega kaasneb häiriv hoo raugemine. Sõidu saab sujuvamaks, kui tabada ära käiguvahetusplaan ja sellele gaasipedaali järele laskmisega kaasa aidata.

Muidugi on robotkäigukast vaid üks valikuvõimalus: kui palju sõitmist linnas (ja närvid terasest), miks siis mitte kütust säästa. Kui rohkem maanteel, siis seal manuaalkäigukastiga kütusekulu vahet ju ei ole. Mootori enda omadused on aga tipp-topp paigas: piisavalt reibas, sitke ja viimistletud käiguga.

Sama saab öelda ka 5008 sõiduomaduste kohta tervikuna. Peugeot mahtuniversaal sõidab auklikul teel mugavalt, samas käitub ka konkreetselt ja kindlalt. Ning mis tõenäoliselt ka pikemaid reise tegeva auto puhul oluline, on vaikse sõitjateruumiga.

mugav ja säästlik mahtuniversaal, mis sobib hästi väiksemate lastega peredele. Robotkäigukast säästab kütust, kuid tegutseb kohmakalt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind304 500 krooni
MootorR-4, diisel, 1560 cm³
Võimsus80 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment240–260 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus183 km/h
Kiirendus12,5 s
Kütusekulu6,2/4,5/5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.