Laguna Coupe viskab noobelmarkidele kinda
disain, varustus, tasemel diiselmootor, elavad sõiduomadused, rivaalidest soodsam hind nähtavus tagurdamisel, kitsikus tagaistmel.
Renault Laguna Coupe trügib julgelt Saksa noobelmarkide mängumaale.
Esmane rivaal tuleb siiski Prantsusmaalt – Peugeot 407 Coupe, kuid ülejäänud Saksa suurest kolmikust: Audi A5, BMW 3. seeria kupee ning Mercedes-Benz CLK kupee. Päris nii ei saa öelda, et Renault hinnakiri lõppeb seal, kus „sakslastel” algab, kuid odavamaks osutub „prantslane” väga selgelt. 407 kupeega on hinnad lähedasemad, kuid sealgi näitab Renault hinnaeelist.
Proovisõiduauto, Laguna kupee kõige kallima versiooni, 235hobujõulise diiselmootoriga ja tippvarustuses, eest küsivad Renault’ müüjad 589 900 krooni. Hinda mahuvad näiteks 18tollised valuveljed, 10 kõlariga Bose’i helisüsteem, sõitjateruumi nahkviimistlus, elektriliselt reguleeritavad esiistmed jne, jne. Hinnad algavad aga 459 900 kroonist, kapoti all on sellisel juhul 205hobujõuline bensiinimootor ja varustus veidi tagasihoidlikum.
Silmatorkav välimus
Välimuses leidub nii kupeele üldiselt omast hoogsust kui ka detaile, mis lisavad üldmuljele tubli annuse väärtuslikkust. Nimetagem kas või aknaid raamivaid kroomliiste või tumeda klaasiga silma eest ära peidetud keskpiilarit. Kuulub ju kõrge „keskpostita” külg klassikalise kupee tunnuste hulka, kuid esitab muidugi väljakutse kere struktuurile.
Sõitjateruumi viimistlusmaterjalid ning koostetöö kuuluvad kõrgesse klassi. Soliidse üldmulje loomisele aitavad kaasa ka metallitooni keskkonsool ja ehisliistud kombineerituna tumeda nahkpolstriga.
Istekohti pakutakse neljale – tagaistmele keskmist sõitjat pole ette nähtud. Õigupoolest kuulub kupee tagaiste hädalahenduste hulka, et kui ikka väga vaja kolme või neljakesi sõita, siis saab ju hakkama. Pea nühib täiskasvanul aga vastu lage ning jalaruumigagi pole priisata. Aga sellest patust võivad end priiks kuulutada vähesed kupeed.
Nagu ka sellest, et tagurdamine on nendega üle keskmise keeruline – lihtsalt ei näe taha. Samas, tänu nelikroolimisele väheneb Laguna kupee pöördering ning sellega teenib ta tagasi mõne nähtavusega kaotatud plusspunkti manööverdamisel.
Neli ratast keeravad
Nelikroolimine tähendab, et kuni kiiruseni 60 km/h pööravad tagarattad esiratastega vastassuunaliselt, nii kahaneb pöördering on 11,1 meetrilt 10,1le. Kiirusel üle 60 km/h keeravad tagarattad esimestega sama suunas. Tagarataste pöördenurga arvutamisel võetakse arvesse lisaks kiirusele ka rooli asendit ja rooli liikumiskiirust, samuti mitmeid muid sõidudünaamikat iseloomustavaid näitajaid.
Tulemus: Laguna reageerib juhi tegevusele elavalt, kuid stabiilselt ja ettearvatavalt. Auto oleks justkui kergem kui tühimassiks teatatud 1,6 tonni. Heal teel igati ülesannete kõrgusel vedrustus annab mõnevõrra järgi järsematel ebatasasustel, põrutades neist suurematel üsna tahumatul moel. Ka roolitunnetus pole päris parimate „sakslaste” tasemel.
235hobujõuline V-6 turbodiisli omadused on igati kombekad: vaikset ja viimistletud käiku täiendab innukus pöördesse minekul ning reibas kiirendus laias töövahemikus.
stiilse välimusega, rikkalikult varustatud ning tasemel sõiduomadustega kupee.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind589 900 krooni |
MootorV-6, diisel, 2993 cm³ |
Võimsus173 kW (235 hj) 3750 p/min |
Pöördemoment450 Nm 1500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus242 km/h |
Kiirendus7,3 s |
Kütusekulu10,6/5,7/7,2 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |