Škoda Superb Combi: praktilisuse mõõdupuu

hind, varustus, ruumikus, mugavus, juhitavus tülikas istmete kokkuklappimise süsteem

Universaalkerega Škoda Superbile on praktilisuse, mugavuse ja mõistliku hinna ühendamises raske vastaseid leida.

Praktilisuse ainsaks definitsiooniks pole pakiruumimaht, ehkki sellegi 633 liitrit suudab üle lüüa vaid Mercedes-Benzi E-klassi universaal, vaid hulk omadusi alates hinnast ja varustusest kuni auto valmiduseni taluda ka kehvemaid teid.

314 900 kroonist, seda on, muide, umbes kaks korda vähem kui nimetatud E-klassil, algavate hindadega Superb Combi pakub korralikku varustust juba baastasemelgi. Teisel tasandil vahetub aga ühetööalaga klimaator kahetsoonilise vastu ning lisanduvad näiteks kiirushoidik ja vihmaandur. Esiistmete soojendus sisaldub kõigi universaal-Superbide hinnas, tagaistmete soojendusi pakutakse lisaraha eest.

Kui Superbi varem müügile jõudnud luukpärasedaani, eriti selle tagaosa disain teenis Autolehe testis kriitikat, siis universaali sihvakale välimusele pole miskit ette heita. Muidugi ei saa öelda, et universaal mõjuks silmale väiksena, kuid kohmakust, mida 4,8meetrise pikkuse juures peita polegi nii lihtne, kah ei kohta.

Istmeklappimine võiks olla mugavam

Universaali sõitjateruum pakub sama üliavaraid olusid kui luukpärasedaanil. Hiiglasliku mahuga pakiruumiluugi saab varustada elektrilise ajamiga, asjade paremaks organiseerimiseks tellida alumiiniumsiinidel liigutatava vaheseina. Laetav taskulamp, mis toimib ka pakiruumi ühe valgustina, sisaldub hinnas niikuinii.

Kui tagaistmed alla klappida, kasvab pakiruum 1865liitriseks, kui istmed üleval, ulatub selle põranda pikkus meetrini, langetatuna lisandub veel 90 sentimeetrit. Küll aga võiks istmete klappimine siledaks põrandaks käia üldise viimistletud ja läbimõeldud komplekti taustal hõlpsamalt. Mitmel rivaalil leidub mugavaimaid võimalusi kui Superb Combi seeria: istmepadja serv üles, tõmme ette, painutus esiistmete taha ja seljatugi alla.

Bensiinimootoreid sisaldub valikus kolm: 1,4st saab vaid koos manuaalkäigukasti ja esiveoga, 1,8st lisaks veel ka nelikveo ja robotiseeritud käigukastiga DSG ning 3,6st ainult nelikveo ja DSG-ga. Kolme diisli (105, 140 ja 170 hj) puhul kehtib loogika, et mida võimsam mootor, seda rohkem võimalusi käigukastide ja veoskeemi valikus.

1,8liitrine bensiinimootori 160 hobujõudu annavad Superbile reipa mineku. Vedrustuse häälestus tagab rahuliku ja kindla sõidu maanteetempos ning võimaldab üsna mugavalt hakkama ka kehvemal teel. Samuti ennekõike maanteesõidukindlust mõjutav roolitunnetus kuulub kõrgemasse klassi. Et proovisõit toimus eriti lumesadude rohketel päevadel, ei ole sisemüra osas õige hinnangut anda.

ruumikas, praktiline ja mugav universaal, millele on raske midagi olulist ette heita.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
HindHind: 371 900 krooni
MootorR-4, otto, 1798 cm³
Võimsus118 kW (160 hj) 4500–6200 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500 - 4500 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus218 km/h
Kiirendus8,6 s
Kütusekulu9,5/5,9/7,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.