Škoda Superb Combi: praktilisuse mõõdupuu
hind, varustus, ruumikus, mugavus, juhitavus tülikas istmete kokkuklappimise süsteem
Universaalkerega Škoda Superbile on praktilisuse, mugavuse ja mõistliku hinna ühendamises raske vastaseid leida.
Praktilisuse ainsaks definitsiooniks pole pakiruumimaht, ehkki sellegi 633 liitrit suudab üle lüüa vaid Mercedes-Benzi E-klassi universaal, vaid hulk omadusi alates hinnast ja varustusest kuni auto valmiduseni taluda ka kehvemaid teid.
314 900 kroonist, seda on, muide, umbes kaks korda vähem kui nimetatud E-klassil, algavate hindadega Superb Combi pakub korralikku varustust juba baastasemelgi. Teisel tasandil vahetub aga ühetööalaga klimaator kahetsoonilise vastu ning lisanduvad näiteks kiirushoidik ja vihmaandur. Esiistmete soojendus sisaldub kõigi universaal-Superbide hinnas, tagaistmete soojendusi pakutakse lisaraha eest.
Kui Superbi varem müügile jõudnud luukpärasedaani, eriti selle tagaosa disain teenis Autolehe testis kriitikat, siis universaali sihvakale välimusele pole miskit ette heita. Muidugi ei saa öelda, et universaal mõjuks silmale väiksena, kuid kohmakust, mida 4,8meetrise pikkuse juures peita polegi nii lihtne, kah ei kohta.
Istmeklappimine võiks olla mugavam
Universaali sõitjateruum pakub sama üliavaraid olusid kui luukpärasedaanil. Hiiglasliku mahuga pakiruumiluugi saab varustada elektrilise ajamiga, asjade paremaks organiseerimiseks tellida alumiiniumsiinidel liigutatava vaheseina. Laetav taskulamp, mis toimib ka pakiruumi ühe valgustina, sisaldub hinnas niikuinii.
Kui tagaistmed alla klappida, kasvab pakiruum 1865liitriseks, kui istmed üleval, ulatub selle põranda pikkus meetrini, langetatuna lisandub veel 90 sentimeetrit. Küll aga võiks istmete klappimine siledaks põrandaks käia üldise viimistletud ja läbimõeldud komplekti taustal hõlpsamalt. Mitmel rivaalil leidub mugavaimaid võimalusi kui Superb Combi seeria: istmepadja serv üles, tõmme ette, painutus esiistmete taha ja seljatugi alla.
Bensiinimootoreid sisaldub valikus kolm: 1,4st saab vaid koos manuaalkäigukasti ja esiveoga, 1,8st lisaks veel ka nelikveo ja robotiseeritud käigukastiga DSG ning 3,6st ainult nelikveo ja DSG-ga. Kolme diisli (105, 140 ja 170 hj) puhul kehtib loogika, et mida võimsam mootor, seda rohkem võimalusi käigukastide ja veoskeemi valikus.
1,8liitrine bensiinimootori 160 hobujõudu annavad Superbile reipa mineku. Vedrustuse häälestus tagab rahuliku ja kindla sõidu maanteetempos ning võimaldab üsna mugavalt hakkama ka kehvemal teel. Samuti ennekõike maanteesõidukindlust mõjutav roolitunnetus kuulub kõrgemasse klassi. Et proovisõit toimus eriti lumesadude rohketel päevadel, ei ole sisemüra osas õige hinnangut anda.
ruumikas, praktiline ja mugav universaal, millele on raske midagi olulist ette heita.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
HindHind: 371 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1798 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) 4500–6200 p/min |
Pöördemoment250 Nm 1500 - 4500 p/min |
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast (DSG) |
Tippkiirus218 km/h |
Kiirendus8,6 s |
Kütusekulu9,5/5,9/7,3 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |