Mazda CX-7ga külg ees

disain, sõiduomadused, vaikne sõitjateruum pealetükkivad juhiabid, valikus puudub automaatkäigukast

Õigupoolest on Mazda CX-7-ga niiviisi lumevallide vahel liuelda keerulisem kui tavaliselt, juhiabid ei taha seda sugugi lubada.

Uuendatud ja diiselmootoriga varustatud CX-7-t proovis Autoleht esimest korda suvistes sõiduoludes. Et üle mitme aasta valitseb väljas korralik talv, oleme võimalusel juba varem katsetatud autod ka talvistes tingimustes järele katsetanud. Nii ka Mazda CX-7.

Sportlikkust rõhutab CX-7 iga kerejoon, uus diiselgi pakatab innust oma 400 njuutonmeetri ja 173 hobujõuga seda sõnumit toetada. Tõsi, 11,3sekundiline kiirendusaeg paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni ei kõla just innustavalt, kuid samas ei kõnele ka päris täpselt mootori võimekusest: möödasõidukiirenduseks jätkub sel sitkust küllaga.

Konkreetne juhitavus, kui ei teaks, et auto tühimass on 1,8 tonni, ei usuks, täpselt liikuv käigukang ning ehk liigagi sportlikult järsu lülituspunktiga sidur, lihtne on autot välja suretama, kutsuvad sporti tegema küll.

Trimmis vedrustus

Päris lõpuni kehakultuuriga siiski minna ei saa, sest stabiilsuskontroll ei luba end välja lülitada, kaapeväldik püsib küll nupuvajutuse tulemusena madalatel kiirustel puhkeasendis, kuid lülitub tempo tõustes automaatselt. Seega ei mingeid pikki külg ees kaari.

Mis ei tähenda, et Mazdaga oleks talvistes oludes halb sõita. Vastupidi. Nelikvedu (elektrooniliselt juhitava siduri vahendusel kuni 50 protsenti veojõust tagaratastele) toimetab libedal usaldusväärselt, kuid mitte siiski nii välkkiirelt ja ennetavalt kui mõnel rivaalil.

Trimmis vedrustusel leidub siiski nii palju käiguulatust, et tulla edukalt toime ka suuremate jääkonarustega ja sügavamate rööbastega. Mugavuses on siiski mitu linnadžiipi CX-7-st üle, kuid sportlikkuses saavad vastu vähesed.

Ka talverehvidega varustatuna ning naastudega karestatud asfaldil sõites jääb sõitjateruum vaikseks. Diiselmootori hääl on samuti hästi summutatud. Muide, mootorivaliku tegemine on õige lihtne: bensiini- või diiselmootor. Käigukastivalik veel lihtsam: mõlemaga käib kokku kuuekäiguline manuaalkäigukast.

457 200 kroonist algavate hindadega Mazda CX-7 on juba baastasemelgi hästi varustatud. Varustust ning muid omadusi kirjeldasime esmases proovisõiduartiklis, mis on kätte saadab Autolehe koduleheküljelt (www.autoleht.ee, testid).

asjalik linnadžiip, mis on tasemel ka talvel. Sportliku sõidu mõttes tuleks kasuks juhti abistava elektroonika täielik väljalülitamisvõimalus.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind457 200 krooni
MootorR-4, diisel, 2184 cm³
Võimsus127 kW (173 hj) 3500 p/min
Pöördemoment400 Nm 2000 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus11,3 s
Kütusekulu9,1/6,6/7,5 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.