Mazda CX-7ga külg ees
disain, sõiduomadused, vaikne sõitjateruum pealetükkivad juhiabid, valikus puudub automaatkäigukast
Õigupoolest on Mazda CX-7-ga niiviisi lumevallide vahel liuelda keerulisem kui tavaliselt, juhiabid ei taha seda sugugi lubada.
Uuendatud ja diiselmootoriga varustatud CX-7-t proovis Autoleht esimest korda suvistes sõiduoludes. Et üle mitme aasta valitseb väljas korralik talv, oleme võimalusel juba varem katsetatud autod ka talvistes tingimustes järele katsetanud. Nii ka Mazda CX-7.
Sportlikkust rõhutab CX-7 iga kerejoon, uus diiselgi pakatab innust oma 400 njuutonmeetri ja 173 hobujõuga seda sõnumit toetada. Tõsi, 11,3sekundiline kiirendusaeg paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni ei kõla just innustavalt, kuid samas ei kõnele ka päris täpselt mootori võimekusest: möödasõidukiirenduseks jätkub sel sitkust küllaga.
Konkreetne juhitavus, kui ei teaks, et auto tühimass on 1,8 tonni, ei usuks, täpselt liikuv käigukang ning ehk liigagi sportlikult järsu lülituspunktiga sidur, lihtne on autot välja suretama, kutsuvad sporti tegema küll.
Trimmis vedrustus
Päris lõpuni kehakultuuriga siiski minna ei saa, sest stabiilsuskontroll ei luba end välja lülitada, kaapeväldik püsib küll nupuvajutuse tulemusena madalatel kiirustel puhkeasendis, kuid lülitub tempo tõustes automaatselt. Seega ei mingeid pikki külg ees kaari.
Mis ei tähenda, et Mazdaga oleks talvistes oludes halb sõita. Vastupidi. Nelikvedu (elektrooniliselt juhitava siduri vahendusel kuni 50 protsenti veojõust tagaratastele) toimetab libedal usaldusväärselt, kuid mitte siiski nii välkkiirelt ja ennetavalt kui mõnel rivaalil.
Trimmis vedrustusel leidub siiski nii palju käiguulatust, et tulla edukalt toime ka suuremate jääkonarustega ja sügavamate rööbastega. Mugavuses on siiski mitu linnadžiipi CX-7-st üle, kuid sportlikkuses saavad vastu vähesed.
Ka talverehvidega varustatuna ning naastudega karestatud asfaldil sõites jääb sõitjateruum vaikseks. Diiselmootori hääl on samuti hästi summutatud. Muide, mootorivaliku tegemine on õige lihtne: bensiini- või diiselmootor. Käigukastivalik veel lihtsam: mõlemaga käib kokku kuuekäiguline manuaalkäigukast.
457 200 kroonist algavate hindadega Mazda CX-7 on juba baastasemelgi hästi varustatud. Varustust ning muid omadusi kirjeldasime esmases proovisõiduartiklis, mis on kätte saadab Autolehe koduleheküljelt (www.autoleht.ee, testid).
asjalik linnadžiip, mis on tasemel ka talvel. Sportliku sõidu mõttes tuleks kasuks juhti abistava elektroonika täielik väljalülitamisvõimalus.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind457 200 krooni |
MootorR-4, diisel, 2184 cm³ |
Võimsus127 kW (173 hj) 3500 p/min |
Pöördemoment400 Nm 2000 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus200 km/h |
Kiirendus11,3 s |
Kütusekulu9,1/6,6/7,5 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |