Fordi mahtuniversaalid kipuvad tippu
kiirendus, käiguvahetused, kütusekulu natuke kallivõitu, kolmas rida pole täiskasvanutele
Fordi suurte mahtuniversaalide S-Max ja Galaxy uuenduskuur tähendab väljast vaadates vaid kerget kosmeetikat, kuid sisuliselt uudiseid, mis tõstavad need sõidukid omas kategoorias tehnoloogialiidriteks.
Esimestena täismõõduliste mahtuniversaalide seas saavad S-Max ja Galaxy kahe siduriga robotkäigukasti, mille nimi on Fordi kõnepruugis PowerShift. Ühtlasi tuleb neil mudelitel esimeste Euroopa-Fordidena kasutusele ülelaadimise ja otsepritsega bensiinimootor, mille Ford ristis nimega EcoBoost. Uudiste jõudmine esimesena just S-Maxile ja Galaxyle on mõneti ka loogiline, sest tegu on ju Fordi lipulaevadega Euroopas.
Fordi insenerid ise on mõlema tehnikauudise üle arusaadavalt uhked. PowerShift käigukastis töötavad paralleelselt kaks märgsidurit, mis on kuivsiduritest küll keerukam lahendus, kuid tagab Fordi väitel sujuvamad käiguvahetused. EcoBoost-mootor on esmalt saadaval kaheliitrisena, mis tähendab muljetavaldavaid põhinäitajaid 203 hj ja 300 Nm. Hiljem lisanduvad ka väiksemahulised turbomootorid, mis ühtlasi tähendab peatset lõppu kõigile üle neljasilindrilistele euro-Fordidele.
Uus mootor vanast parem
Igatseda tasub S-Maxi vana viiesilindrilist turbomootorit (see jääb alles veel Focus ST-le ja RS-le) aga üksnes hääle tõttu. Uus EcoBoost töötab täiesti anonüümselt nii tavasõidul kui ka jõulisel kiirendamisel, ent ületab varasemat tippmootorit kõiges ülejäänus. Kiirendus on sujuv ja jõuline, kütusekulu jääb tehaseandmetel aga kõigest 8,1 liitrile 100 km kohta.
EcoBoost-mootorit pakutakse üksnes koos PowerShift-käigukastiga ja need kaks sobivad väga hästi kokku. PowerShift ei jäta sugugi robotkäigukasti muljet, vaid pigem väga võimeka traditsioonilise automaatkäigukasti oma. Käiguvahetused käivad kiirelt ja sujuvalt, sportlik juht võib käike vahetada ka käsitsi ning igatseb kurvilisel teel rooli juurde toodud käiguvahetushoobasid, mida ei pakuta paraku ka lisatasu eest.
Kurvilisel teel tunneb S-Max ennast aga väga hästi, tõenäoliselt paremini kui ükski teine suurte mõõtmetega mahtuniversaal. Sportlikult töötab ka vedrustus, hoides kõrge kere kaldumise napina ning rattad kangekaelselt vastu maad. Ebamugavaks ei saa S-Maxi samas nimetada. Mudeliuuenduse käigus käis Ford mahtuniversaalide mürasummutuse üle, aga tulemuse hindamiseks tuleks teha proovisõit Eesti kareda kattega teedel.
Täienenud varustus
Ülejäänud uudistest rõhutab Ford veel dioodidega päevasõidutulesid ja täienenud lisavarustust. Autole saab tellida pimenurga vältimissüsteemi BLIS ja tipptasemel helisüsteemi, mis jättis tõesti hea kuulamiselamuse.
Uuenenud S-Maxi hinnad stardivad 377 600 kroonist, EcoBoost ja PowerShift lisavad sellele veel peaaegu 100 000 krooni lisaks. Viimastega käib kaasas ka parem Titanium-varustus. Autode baasvarustust pole seni veel teada.
Galaxy pakub veel rohkem
Kui sageli vaja kasutada kõiki kolme istmerida, tasub Ford S-Maxile eelistada Galaxyt. Selle viimases istmereas saab istuda ka täiskasvanud inimene, kusjuures ruumi on nii peale kui ka põlvedele. S-Maxi kolmas rida (pealegi lisavarustuses) on tublisti kitsam.
Hispaania sileda kattega teedel jättis Galaxy S-Maxist ka vaiksema mulje, aga see võib olla kinni erineva mõõduga rehvides ja erinevates tuuleoludes.
163hobujõulise diisliga varustatuna liikus suur pereauto väga reipalt, kuid enamgi avaldas muljet jõuallika vaikne käik ja pööretetaluvus. Kohati poleks uskunudki, et tegu on diisliga. Nii sellele kui ka 140 hj diislile pakutakse ka PowerShift käigukasti.
Galaxy hinnad algavad 405 600 kroonist, 163 hj diisel koos PowerShiftiga maksab 514 900 krooni.
võimekas mahtuniversaal, mis lisaks praktilisusele näeb terav välja ja ka sõidab teravalt. Baasvarutus polnud kirjutamise ajal teada.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind466 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1999 cm³, turbo |
Võimsus149 kW (203 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment300 Nm 1750 p/min |
Käigukastkuuekäiguline robotkäigukast |
Tippkiirus221 km/h |
Kiirendus8,5 s |
Kütusekulu11,0/6,4/8,1 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |