Opel Corsa: väljast vana, seest uus

säästlikud mootorid, paranenud sõiduomadused, üsna ruumikas diislite müra, bensiinimootoritel käigukasti ülekanded, muutumatu disain

Opel Corsa mudelivärskendus erineb tavapärasest: väliselt on uuel ja vanal autol vahet teha võimatu, kuid sõidab auto nüüd hoopis teisel viisil.

Opeli esindajate sõnul olid kasutajad nende auto disainiga sedavõrd rahul, et seda polnudki muuta tarvis. Küll aga heideti Corsale ette kehvavõitu juhitavust ning selle tarbeks on suve alguses meiegi esindustesse jõudvate autode veermik peaaegu otsast lõpuni ümber vormitud. Teiseks ja veelgi tähtsamaks uudiseks on väikese Opeli senisest säästlikumad ja võimsamad mootorid.

Rõhk on pandud just diislitele: 1,7liitrine annab näiteks 130 hj ja 300 Nm ning kulutab tehase andmeil vaid 4,5 liitrit kütust „sajale”. Opeli uueks esi-keskkonnasõbraks saab aga 1,3liitrine Corsa ecoFLEX, mille keskmiseks kütusekuluks märgitakse 3,7liitrit ning kasvuhoonegaasi hulgaks 98 g / 100 km. Veelgi paremate näitajatega loodetakse uhkustada aasta lõpupoole, mil on plaanis esitleda start-stopp-süsteemi.

Säästlik, kuid liigub erksalt

Tõhustatud on ka ottomootorite tööd, kuid diislite kõrval jäävad need paratamatult varju. 300 Nm pisikeses Corsas tähendab täisverelise GTI-masti minekut ning ecoFLEX-is pole samuti ülikoonerluse tunnet sees. Mõnel teise margi võrreldavatel säästuversioonidel on näiteks käigukasti ülekanded seatud nii, et need lausa sunnivad 1000 pöörde juures töristama, kuid ecoFLEX liigub käbedalt ning palju elavamalt kui väikeste bensiinimootoritega Corsad. Ning kui pardaarvuti näitab seejuures 2,5liitrist hetkekulu, võib roolisolija rahulolevalt muheleda küll. Miinuspoolele saab kanda diislite müra – kõige vaiksemate või meeldivamakõlaliste hulka need just ei kuulu. Bensiinimootoritele võib aga ette heita kõrgeid maantee-pöördeid. Proovitud 1,4liitrisel ulatusid need 100 km/h sõites 3000 ning 120ga lausa 4000 pöörde lähedale.

Jäigema tagasilla, uute amortisaatorite ja vedrude ning rooliseadme eelised avalduvad ennekõike maanteesõidul: seal jookseb Corsa väga kindlalt ega muutu närviliseks ka suurtel kiirustel. Linnas ja kurvides jääb elektriline roolivõimendus parimatele siiski veel mõnevõrra alla. Samas – väikese säästuauto ostjale pole „roolitunne” sugugi kõige olulisem kriteerium.

uued mootorid ja vedrustus teevad Corsast palju parema auto, kuid mitte klassi liidrit. Kindlasti oleks klientidele meeldinud ka värskendatud disain.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind209 600 krooni
MootorR-4, diisel, 1248 cm³
Võimsus70 kW (95 hj) 4000 p/min
Pöördemoment190 Nm 1750 - 3250 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus177 km/h
Kiirendus12,3 s
Kütusekulu3,2/3,7/4,6 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.