Hyundai i30 senisest säästlikum

ökonoomne, praktiline, ISG ei sega juhti, pikk garantii maanteel jääb sääst napiks, pakiruum võiks suurem olla

Hyundai säästuversioon i30-st ei ole küll klassi kõige „rohelisem”, kuid see-eest ei küsita selle eest ka jaburalt kõrget hinda.

Oma popimatest mudelitest säästlikumate ja loodussõbralikumate versioonide väljatoomine on viimasel ajal valdav suundumus. Hyundai i30, lisanimega Blue Drive juures pole ära kasutatud kõiki tavapäraseid ökomudelite nippe nagu näiteks lihvitud aerodünaamikat, eriti pikki käigukasti ülekandeid või ultraväikese veeretakistusega rehve; uuendustena lülitab see mootori foori taga välja ning laeb akut vaid siis, kui mootor töötab vähekoormatuna.

Käivitub kiiresti

Hyundai start-stopp-süsteem kannab nime ISG (idle stop'n go) ning tavakasutamisel võib selle toimimine peaaegu märkamatuks jääda, kaassõitjatele vähemalt. Kui peatudes on käigukang neutraalasendis ning sidur vabastatud, jääb auto lihtsalt kriipsu võrra vaiksemaks – mootor sureb välja – ning sidurit alla vajutades ärkab vaikse surinaga ning kiiduväärselt nobedalt taas ellu. Raadio, ventilatsioonisüsteemi, tulede jms tööd ISG tegutsemine mõistagi ei mõjuta.

ISGd saab soovi korral ise ka nupust armatuurlaual välja lülitada ning kui mõni selle toimimiseks tarvilik tingimus pole täidetud, põleb nupul hoiatustuli (aku liiga tühi või mootor külm jms). Kokku lubatakse Blue Drive i30-le tavamudelist umbes poole liitri suurust kütusesäästu sajale kilomeetrile ning 12 grammi võrra väiksemat CO2 heitmekogust kilomeetri kohta. Viimasega ei pääse Blue Drive küll lähedale klassi priimustele, mis lasevad keskkonda veel paarkümmend grammi vähem CO2, kuid peamiselt linnatingimustes sõites saavutab märgatavat kokkuhoidu küll. ISG-süsteemi pakutakse nii luukpära kui ka universaalkerega koos ning 1,4-, 1,6liitrisele bensiini ning 1,6liitrisele diiselmootorile. Hinnalisa tavamudeliga võrreldes jääb 5000 krooni ringi. Hetkel kehtivad kogu i30 valikule soodushinnad.

i30 on mõistlik väike pereauto ka säästuversioonis. „Roheline” olemine ei lähe väga ekstreemseks, nii on kasutusmugavus endiselt kõrge, kuid sääst tekib vaid linnas sõites.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind249 900 krooni
MootorR-4, otto, 1591 cm³
Võimsus93 kW (126 hj) 6200 p/min
Pöördemoment154 Nm 4200 p/min
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus11,5 s
Kütusekulu7,3/5,1/5,9 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.