Uus Touareg: auto nagu rätsepaülikond

disain, sõiduomadused, võimas ja säästlik diisel, varustusvõimalused mõni pisipuudujääk baasvarustuses

Uue Volkswagen Touaregi võimekus avardus kahes vastandlikus suunas, nii asfaldi- kui ka maastikusõidu osas ning varustusvõimalused lubavad auto häälestada täpselt vastama väga erinevatele vajadustele.

Nimelt pakutakse kahte erinevat Touaregi: n-ö tavalist, mis samuti maastikusuutlik, kuid eelkäijast paremate maantee- ja linnasõiduomadustega ning eriti maastikusuutlikku versiooni. Viimane tähendab umbes 26 000kroonist hinnalisa, kuid toob olulisi täiendusi auto tehnilises pooles.

Hinnad algavad kolmeliitrise V-6 diisli puhul 724 000 kroonist, V-10 välja vahetanud V-8 diisliga Touareg ning hübriidajamiga mudel maksavad mõnikümmend tuhat üle miljoni. Mõistagi pole vaid mootor see, mis veerandmiljonilise hinnahüppe põhjustab, ka baasvarustusnimekiri sisaldab oluliselt enamat, näiteks sõitjateruumi nahkviimistlust, elektriliselt reguleeritavaid istmeid, 18tolliseid valuvelgi ja biksenoonlaternaid. Seejuures pole baasmudel sugugi nadi varustusega, kuid jätab siiski soovimisruumi, seda ennekõike istmesoojenduste ja laternapesurite jagu.

Konkurentidest linna-, luksus- ja pärisdžiipi ühendaval Touaregil puudu ei tule: Toyota Land Cruiser, BMW X5, Mercedes-Benzi M-klass, Audi Q7, Lexus RX, Land Rover Discovery, Nissan Pathfinder.

Metall parem kui puit

Välimuselt jätkab Touareg eelkäija soliidset stiili, muidugi oluliselt modernsemates vormides ja meeldib ilmselt paljudele. Ehkki disainis leidub maastikuautode kujustusele üldiselt omast jõulisust, on Touareg üks intelligentsema olekuga džiipe.

Sõitjateruumi viimistlus ei jää maha noobelmarkide omast. Tõsi, mõningase liialdusena mõjub läikiv punakas puitimitatsioon ja see paneb igatsema Volvo mattide puitpaneelide järgi. Alumiiniumitooni liistud jätavad Touaregi sisemusest hoopis šikima mulje kui puidulikud kaunistused.

Ruumipuudust pole esi- ega tagaistmetel. Eelkäijast 40 mm võrra pikemast telgede vahest võidavad ennekõike tagaistmel sõitjad, kelle jalaruum on sõltuvalt tagaistme asendist (seda saab edasi-tagasi liigutada) 68–104 mm suurem. Pakiruumgi mahutab eelkäijast enam: uuel 580–1642 liitrit, vanal 555–1570 liitrit.

Ratsionaalne V-6

Sõiduomadusi silmas pidades on tähtis uue mudeli, sõltuvalt versioonist eelkäijast 203–222 kilogrammi väiksem kaal. See ei muuda muidugi Touaregi mingis kergkaallaseks, tühimass jääb ikka üle kahe tonni, kuid avaldab mõju nii juhitavusele, dünaamikale kui ka kütusekulule. Näiteks kulutab 240hobujõulise V-6 diisliga varustatud Touareg tootja andmetel kütust keskmiselt 7,4 liitrit sajale kilomeetrile, seda on 1,9 liitrit vähem kui varasem mudel sama võimsa diisliga. Vahe ei tule muidugi vaid kaalusäästust, vaid ka mootorist endast.

Omadustelt jättiski seesama V-6 kõige ratsionaalsema valiku mulje: 7,8sekundiline kiirendusaeg 0–100 km/h kõneleb igati korralikust dünaamikast, mootori käiguomadused on viimistletud ning iseloom paindlik.

340hobujõuline, 800 njuutonmeetrist pöördemomenti pakkuv diisel V-8 annab Touaregile sportautoliku dünaamika, sajakilomeetrine tunnikiirus saavutatakse 5,8 sekundiga. Nii et 9,1liitrine keskmine kütusekulu paistab selle taustal uskumatu saavutusena. Mõistagi on seegi mootor konstrueeritud töötama siidiselt, kuid erilist tähelepanu väärib hääl: madalatel pööretel peaaegu kuuldamatu laseb jõulisemal tagant sundimisel kuuldavale madala kohina, mis illustreerib jõuallika treenitud muskleid igati väärikalt.

Touaregi hübriidajam kombineerib 333hobujõulise V-6 bensiinimootori ja 46hobujõulise elektrimootori, nii et täisvõimsusel antakse juhi käsutusse kokku jämedalt 380 hobujõudu. Linnaliikluses tähendab hübriidajami kasutamine kuni veerandi võrra väiksemat kütuskulu võrreldes sama võimsa ja suure tavadžiibiga. Linnakuluks teatab Volkswagen 8,7 liitrit sajal kilomeetril. Kõiki mootoreid kombineeritakse kaheksakäigulise robotiseeritud käigukastiga (DSG).

Pealtvaade autole

Linna- ja maastikusõitu, eriti muidugi manööverdamist hõlbustab nelja kaamera (küljepeeglites, pakiruumi luugil ning radiaatorivõrel) abil moodustatav ja auto pealtvaate kujutisega kombineeritav linnulennuvaade ümbritsevast. Samuti saab kasutada esikaamera pilti n-ö nurga taha vaatamiseks: sõites välja hoovist või eriti kehva nähtavusega ristmikule ei pea autoga hiilima kuni juhikohalt midagi paistma hakkab, sest „ninakaamera” näitab juba varem olukorra ära. Süsteem kuulub kõigil Touaregidel lisavarustusse ning lisab hinnale umbes 15 000 krooni.

Pakutakse ka pikivaheradariga varustatud kiirushoidikut, mis suudab juhi sekkumiseta Touaregi peatada (kui ees sõitev auto peatub) ning ka kohalt võtta. Väga mugav liiklusummikutes, kuid maksab umbes 30 000 krooni. Pakutakse näiteks ka peeglite pimenurki jälgivat süsteemi, automaatselt sisse-välja lülituvaid kaugtulesid ning sõidurea valvurit.

Maanteesõiduomadused on Touaregil tasemel: vaikne, mugav, stabiilne, eeskujuliku roolitunnetuse ja juhitavusega – etteheiteid on võimatu teha.

Kaks Touaregi

N-ö tavalise Touaregi nelikvedu kannab nimetust 4MOTION ja on lahendatud piiratud libisemisega Torseni diferentsiaaliga. Maastikurežiimi valimine muudab ABSi, rattapaaride elektrooniliste diferentsiaalilukustustuste, kaapeväldiku ja automaakäigukasti töörežiimi maastikusõiduks sobilikuks.

4XMOTION Touareg on varustatud lukustatava keskdiferentsiaali ning aeglustiga. Kliirens on ees sentimeeter ja taga poolteist sentimeetrit kõrgem kui tavamudelil (22 cm). Juurde saab tellida ka mehaaniliselt lukustatava tagadiferentsiaali.

Touaregi saab tellida ka õhkvedrustusega, mis koos amortisaatorite jäikuse muutmise võimalusega võimaldab muuta seadet jäigemaks-pehmemaks ning suurendada-vähendada kliirensit.

Maastikusõidurada proovisõidul Itaalias oli äärmiselt lihtne, mistõttu uue Touaregi maastikuvõimekuse kohta pole võimalik hinnangut anda. Auklikul kruusateel, kus mõni järsem tõus ja langus sõitis aga igati pädevalt. Touareg on suuteline tirima kuni 3,5tonnist haagist.

kõrgel tasemel maastikuauto, mille varustus- ja seadistusvõimalused lubavad selle kohandamist peaaegu igale maitsele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind724 265 krooni
MootorV-6, diisel, 2967 cm³
Võimsus176 kW (240 hj) 4000 p/min
Pöördemoment550 Nm 2000–2250 p/min
Käigukastkaheksakäiguline robotkäigukast (DSG)
Tippkiirus218 km/h
Kiirendus7,8 s
Kütusekulu8,8/6,5/7,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.