Citroën DS3 tõi uued tuuled
disain, mugavus, varustusvõimalused, baashind praktilisus, roolitunnetus, tippmudeli hind
DS3-ga sihib Citroën uusi radu. Viimasel kümnendil lihtsatele odavautodele keskendunud firma trügib moeka väikeautoga Mini ja Alfa Romeo mängumaale, pakkides tuttava tehnika sportlikumasse kesta.
DS3 on seega Citroën C3 eriversioon, nagu need edaspidi sünnivad ka mudelitest C4 ja C5. Väliselt on õigupoolest keeruline DS3 ja C3 õekesteks pidada, sedavõrd suur on nende kahe visuaalne erinevus. Autod on sama pikad, kuid DS3 madalam, kitsam ning ilma tagausteta.
Õnnestunud välisdisainis on kõige silmatorkavamad detailid püstjad dioodiribad esikaitserauas ja haiuime-kujuliseks viimistletud B-piilar, mis tuleb eriti hästi esile kontrastsete värvikombinatsioonide puhul. DS3 katus võib olla kere põhivärvist erinevat tooni, võimaldades omanikul tellida auto vastavalt oma spetsiifilisele ettekujutusele.
Kerevärve on 11 ja katusevärve peaaegu sama palju, kuid sõltuvalt toonist ja varustustasemest ei saa päris kõike kõigega kombineerida. Värvi valimine maksab sõltuvalt varustustasemest ja konkreetsest värvikombinatsioonist 2000–13 000 krooni. Juurde tuleb maksta kõikidel juhtudel, kui ostja ei rahuldu valget värvi ja valge katusega DS3-ga.
Edev varustus
Oma isikupära võib ostja näidata ka sõitjateruumis, kus armatuurlaua põhiosa saab valida kere või katuse toonis. Armatuurlaud ise osutus identseks tavalise C3 omaga, kuid see pole tingimata miinus. C3 armatuurlaud kuulub väikeautode seas efektsemate sekka. Ka materjalid on enam-vähem korralikud. Koleodavat plasti kohtab ainult taga istudes, kuid sinna pole täiskasvanuil ruumikitsikuse tõttu nähtavasti sageli asja.
Proovisõiduautol oli kalleim varustuspakett Sport Chic, millele lisasid edevust kroomitud küljeliistud, tagaspoiler, 17tollised mustad veljed, alumiiniumist pedaalikatted ja head külgtuge pakkuvad sportistmed. Selline varustus tähendas ühtlasi valiku võimsaimat 156hobujõulist turbomootorit, mida tavalisele C3-le ei saagi. Ülejäänud bensiini- ja diiselmootorid on C3 kapoti alt tuttavad.
Kiire ja mugav väikeauto
Nagu arvatagi, tagasid 156 hobust kõigest 1165 kg kaaluvale autole väleda mineku. Turbomootor on sujuva minekuga juba madalatest pööretest alates ning innustab juhti kiirele sõidule. Kiirendusajaks teatab Citroën lausa 7,3 sekundit, mida tunde järgi võinuks peaaegu ka uskuda.
Kuigi kiire ja suunatud sportlike rivaalide vastu, tuli meeldiva üllatusena DS3 vedrustusmugavus. Väike Citroën sai konarlike linnatänavatega suurepäraselt hakkama ning pakkus samas innukale juhile piisavalt sõidulusti. DS3 sobib Tallinnasse jäigavõitu Minist palju paremini, kuigi viimase roolitunnetusele ei saa Citroëni sünteetiline rool ligilähedalegi.
DS3 hinnad algavad 214 900 kroonist ehk Mini omadest palju madalamalt. Siiski pole 95 hj baasmudelil ülalkirjeldatud edevuslisasid ning puuduvad ka konditsioneer ja valuveljed. Parema varustuse ja võimsama mootori valikul hakkab hind kiiresti tõusma ning ületab mõningaste edevuslisadega kergesti 300 000 krooni piiri. Sarnase Mini kõrval jääb DS3 isegi siis soodsaks, C3-ga võrreldes on tegu aga kalli autoga.
Citroën suudab positiivselt üllatada. DS3 pole veatu, kuid siiski värskendavalt omanäoline.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind294 900 krooni |
MootorR-4, otto, 1598 cm³, turbo |
Võimsus115 kW (156 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment240 Nm 1400 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus214 km/h |
Kiirendus7,3 s |
Kütusekulu9,4/5,1/6,7 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |