Peaaegu et linnaauto musternäidis

vaikne, ruumikas, hea juhitavus, odav kilomeetrihind kardetavasti ülikallis ostuhind

Elektriauto Mitsubishi i-MiEV sõidab vaikselt ja saastevabalt, vajab manööverdamiseks väga vähe ruumi ning mahutab vabalt neli sõitjat. Kui vaid poleks ähvardamas röögatut hinda.

Sõiduulatuseks teatab Mitsubishi 160 kilomeetrit, kuid mõistagi sõltub see asjaoludest: liiklus, sõidustiil, elektriseadmete kasutamine. Kui isegi kui see peaks mingite asjaolude kokkulangemisel kahanema poolele maksimaalsest, saab näiteks keskmine tallinlane ikkagi oma sõidud tehtud, rääkimata tartlasest.

Praegu on see siiski puhas teooria, sest Mitsubishi elektriautot on Eestis müügile oodata alles järgmisel aastal. Kui hind tuleb samasugune nagu Jaapanis, sõgedad neli miljonit jeeni ehk 570 000 krooni, jääbki kardetavasti teooriaks. Inglismaa ajakirjanduses on isegi kirjutatud hinnast 39 000 naela, ehk veidi üle 700 000 krooni.

Eesti Mitsubishi müüja andmeil kompenseerivad Jaapanis ostjale kokku poole hinnast riik ja kohalik omavalitsus. Eestis vaevalt nii läheks ja poole miljonilise hinnaga oleks pisikesele linnaautole peaaegu võimatu ostjat leida. Selleks peaks bensiiniliiter maksma mitu korda rohkem kui praegu, kehtima ränk saastemaks või pakutama elektriauto omanikule mingeid väga suuri privileege. Tasuta parkimine näiteks Tallinnas on hea algatus, kuid üksikuna siiski mitte piisav.

Hiiglasliku hinna taustal ei kõla sajakilomeetrise läbisõidu elektriarve 25 krooni kuigi veenvalt. Ehkki suurem Mitsubishi Colt kulutab oma 1,1liitrise bensiinimootori puhul (keskmine kulu 5,5 l, bensiini hind 17,8 krooni liiter) saja kilomeetri läbimiseks neli korda rohkem, umbes 100 krooni, maksab see vaid 160 000 krooni. Igaüks saab oma läbisõidu järgi siit rehkendada tasuvusaja. Näiteks 100 000 km kütus Coltil maksab 100 000 krooni, i-Mievil 100 000 km elekter 25 000 krooni. Järelikult säästsite 100 000 kilomeetriga 75 000 krooni.

Aga seegi on vaid teooria, sest nagu öeldud, hind Eestis pole teada. Ning ka kütuse ja elektrihinna muutused võivad teha rehkendusse korrektiive.

Tasemel sõiduomadused

Oleks siiski äärmiselt kahju, kui üle võlli hind rikuks i-MiEVi (tähendab Mitsubishi uuenduslikku elektrisõidukit – Mitsubishi Innovative Electronic Vechicle, i viitab mudelile, millel see baseerub) tuleku Eesti teedele, sest auto omadused on tasemel. Siin pole midagi tegu autofirmade üksteise võidu hüütavate roheliste loosungitega.

64hobujõuline elektrimootor annab 1,1tonnise tühimassiga elektriautole reipa, kuid äärmiselt sujuva mineku. Et 180njuutonmeetrine pöördemoment on saadaval juba mootori rootori pöörlema hakkamise hetkest, jätkub sel ka sitkust möödasõitudeks linnakiirusel ja veidi enamgi. Eeskujulik väljavaade ning väike pöörderaadius (4,5 m) hõlbustavad manööverdamist.

Tagaveoline auto käitub nauditavalt ka maanteel. i-MiEV on väikese auto kohta väga stabiilne, samas elav ja hästi tunnetatav. Muidugi pole tegu sportautoga, kuid kindlasti mitte ka sünteetiliselt igava poekäruga.

Veel üks suur erinevus tavapärasest linnaautost: i-MiEV ei käratse. Vaikus valitseb nii ümberkaudsete kui sees istujate jaoks. Kui esimene võib teatud juhtudel kujuneda ka probleemiks, jalakäija ei märka autot, siis teises leidub ainult plusse.

Kolm sõidurežiimi

3,4meetrine i-MiEV mahutab tõepoolest mugavalt neli inimest ning jätab linnasõitudeks igati piisava ruumi pakkidele. Kui tarvis vedada midagi suuremat, saab tagaistme seljatoed langetada. Ruumikuse üks võti on suhteliselt pikk, 2,55meetrine telgede vahe.

Näidikuploki keskel troonib auto elektrikulust või akude laadimisest (seda teeb nii mootor pidurdusrežiimis kui ka auto pidurid) teavitav „kell”. Akude laetusest annab infot kütusenäidiku moodi tabloo.

Automaatkäigukasti taolise valitsa abil saab otsustada tavapärase sõiduviisi, säästliku (ei anna juhi käsutusse kogu võimsust) või B (nagu brake – pidur) sõiduprogrammi. Viimane tähendab jõulisemat mootorpidurdust kui „gaasipedaal” vabastatud ja tõhusamat akude laadimist sõidul.

Üldiselt käib laadimine vooluvõrgust. Tavapistikust laeb i-MiEV end umbes seitsme tunniga, kiirlaadija puhul aga 80porotsendiliselt juba poole tunniga.

tasemel linnaauto, mille müüki võib vägagi pärssida elektriautodele üldiseltki omane röögatu hind.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 570 000 krooni (vaata teksti)
Mootorelektrimootor
Võimsus47 kW (64 hj) 2000 p/min
Pöördemoment180 Nm 0–2000 p/min
Käigukastotseülekanne
Tippkiirus130 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu0 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad2
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.