Lõpuni lihvitud

praktiline, kindel ja mugav sõita, säästlikud, ent võimekad mootorid kohatine DSG-kõhklemine

Volkswagen Touran tuli turule juba 2003. aastal, pideva arendustööga on jõutud tasemele, mis auto kallal norimiseks erilist võimalust ei jäta.

Touran sai facelift’iga Golf VI-lt ja sellest hiljem esitletud mudelitelt tuttava esiotsa, uued tagatuled ning hulga muidu välisdetaile, parandati siseviimistlust, esitleti uusi jõuallikaid ning lisavarustust. Suurima müügiargumendina soovib Volkswagen näidata uue Tourani säästlikkust: eranditult ülelaetavate mootoritega pakutavana on selle kütusekulu varasemaga võrreldes märgatavalt langenud, baasmudelil 1,2TSI eelmise „hinnad alates” mudeli kõrval lausa 27 protsendi võrra.

Tourani pakutakse kas viie- või seitsemekohalisena ning erinevalt mõnest muust sama klassi autost on sel ka kolmas istmerida täiesti kasutatav: keskmises mõõdus reisija tunneb end seal täitsa mõnusalt. Mitmel viisil liigutatavate/keeratavate/välja tõstetavate istmete manipuleerimine ei käi esimese hooga küll päris kinnisilmi, kuid vähese nuputamise või kasutusjuhendi abil annab Tourani sõitjateruumi mitmekümnel moel varieerida. Panipaikugi on piisavalt, nii et praktilisuse eest võib kerge südamega anda maksimaalsed punktid. Ühtegi paha sõna pole öelda – nagu Volkswagenite juures tavaliselt – ka sõitjateruumi viimistluse või juhikoha kohta, kui millegi kallal üldse norida, siis muidu vaikses autos kostab diiselmootori müra kiirendustel valjult kõrva.

Kõiki mootoreid saab kombineerida ka DSG-käigukastiga (võimsamatel kuue- nõrgematel mootoritel seitsmekäiguline), proovitud autodel suutis see erinevalt oma tavapärasest laitmatust renomeest ka väikeseid apse teha: just kohaltminekul ei juhtunud alati pehme gaasivajutuse peale midagi ning pedaali rohkem pressides kippusid rattad juba tühjalt ringi käima.

Suurima bensiinimootorina pakutakse Touranile 1,4liitrist TSId, keskmise kütusekuluga 6,8 l / 100 km. Võimsust on sel ühe korraliku pereauto tarbeks just piisavalt. Kes sportlikumat minekut soovib, vaadaku kaheliitrise diisli poole (5,3 l / 100 km), selle 350 Nm pöördemoment annab jõulise mineku mistahes situatsioonis. Uuena on valikus veel näiteks 1,6liitrine diisel (90–105 hj ja 4,6–5,1 l / 100 km).

Eestisse jõuab uus Touran sügisel, hinnad veel lõplikult kinnitatud pole, kuid eelinfona on mainitud, et tõusta need ei tohiks.

kõigiti korralik väike mahtuniversaal. Jääb loota, et ka hind mõistlik ning varustustase korralik tehakse. Kirjutamise ajal polnud varustus teada.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, otto, 1390 cm³
Võimsus103 kW (140 hj) 5600 p/min
Pöördemoment220 Nm 1500 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus202 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu8,5/5,6/6,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.