Särtsakalt praktiline 5. seeria universaal
sõiduomadused, praktilisus, ökonoomsuse ja dünaamika kombinatsioon rabe automaatkäivitus, Mercedese E-klass on veel praktilisem
BMW 5. seeria universaali pakiruum mahutab üle poole kuupmeetri kraami, kuid sõiduomadused ei jää alla sedaanile.
Öeldu ei tähenda, et universaal oleks kuidagi eriti sportlik. Temaga on lihtsalt hea sõita, liigub mugavalt, kuid mitte tuimalt, elavalt, kuid mitte närviliselt. Ehkki 4,9 meetri pikkune ja ligi 1,8tonnise tühimassiga (520d näitaja), käitub 5. seeria universaal kui väiksem ja kergem auto.
560liitrine pakiruum on suur, kuid siiski mitte nii hiiglaslik kui ühel peakonkurendil Mercedese E-klassil. Viimane käib välja 695 liitrit ning võimaluse paigaldada pakiruumi veel lisarida istmeidki. Audi A6 Avanti pakiruumi maht on ligilähedaselt samaväärne BMW-ga – 565 liitrit.
Kasuks tuleb võimalus klappida istmeid alla kolmes osas, suhe 40 : 20 : 40 võimaldab vedada pikemaid esemeid, kuid saab sõita siiski neljakesi ja mugavalt. Levinum klappimissuhe 60 : 40 suhe tähendab kolme (mugavalt) sõitjat.
Pakiruumi luugi saab avada kahes osas: kogu luuk ja vaid klaas. Eriti käepäraseks muudab selle asjaolu, et viimast saab toimetada puldi abil distantsilt. Ei pea kandamit maha laduma.
Universaali põhivarustusse kuulub tagarataste õhkvedrustus, mis hoiab auto ka raske koormaga tasakaalus.
Üliökonoomne 520d
Proovitud 520d on universaalide baasmudel, mootor arendab 184 hobujõudu ning auto maksab 687 000 krooni. Baastasemegi varustuse loetelu katab enamiku vajadused: lisaks elementaarsele sisalduvad selles näiteks kiirushoidik, istmesoojendused, juba nimetatud tagarataste õhkvedrustus ja palju muud.
Kuid mitte hobujõud pole 520d puhul esmatähtsad, vaid hoopis 5,1liitrine keskmine kütusekulu nende ja 8,3sekundilise 0–100 km/h aja taustal. Seda manuaalkäigukasti puhul, kuid ega kaheksakäigulise automaadi puhul suur ole: 5,3 liitrit sajale kilomeetrile.
520d diisel on varustatud suurema kütusesäästu nimel automaatse mootori sisse- ja väljalülimissüsteemiga. Pisikest kokkuhoidu kütuselt see ju ligi 700 000 krooni maksva auto omanikule tähendab, kuid käivitusprotsess ise on siiski üsna rabe, auto võpatab tuntavalt, ning ka aeglasevõitu. Diislil muidugi ei saa see õnnestuda nii sujuvalt kui bensiinimootoril.
BMW 5. seeria universaal jõuab Eestis müügile septembris. Uuest 5. seeriast kirjutas Autoleht rohkem 12. mail, mil ilmus sedaani sõiduproov. Artikkel on saadaval Autolehe veebis.
hästi juhitav, praktiline ja säästlik universaal, mille automaatkäivitus mõjub üldise viimistletud komplekti taustal rabedana.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind687 000 krooni |
MootorR-4, diisel, 1995 cm³ |
Võimsus135 kW (184 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment380 Nm 1900 - 2750 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus222 km/h |
Kiirendus8,3 s |
Kütusekulu6,5/4,5/5,1 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |