Mitsubishi ASX: trimmis ja praktiline

baashind, varustusvõimalused, sõiduomadused, ökonoomne diisel automaatkäigukasti puudumine valikust

Mitsubishi väikseim linnadžiip ASX sõidab sõiduautoliku konkreetsusega ega tingi praktilisuses.

Esmalt olgu üks asi selgeks tehtud: linnadžiip ei tähenda nüüdisajal automaatselt nelikvedu. Suundumus on igati mõistlik, sest paljud linnadžiipide ostjad ei vaja nelikvedu, samas suurendab see nii auto enda hinda, ülalpidamiskulusid kui ka kütusekulu. Küll aga pakub esiveolinegi kõrgemat kliirensit, mis lubab sõita kehvemates teeoludes kui sõiduautoga ning viimasest paremat väljavaadet juhikohalt.

ASX ei ole erand: ka sellest pakutakse esiveolisi mudeleid, mis toob hindade alampiiri madalale. Odavaima ASX-i saab 239 900 krooni eest. Kapoti alla kuulub sellisel 1,6liitrine, 117hobujõuline bensiinimootor ning varustusnimekiri katab esmased vajadused. Teine varustustase, mida Mitsubishi kutsub Invite ja mis lisab hinnale 30 000 krooni, pakub aga juba ammendavat loetelu: automaatsest kliimaseadmest istmesoojendusteni ning kergratastest klaasipuhastite vihmaandurini.

Nelikveolised mudelid leiduvad hinnakirjas vaid diiselmootoriga ning neid kõige tagasihoidlikuma varustuspaketiga ei pakutagi, need kaks asjaolu teevad aga odavaima nelikveolise odavaimast esiveolisest üle 100 000 krooni kallimaks – hinnad algavad 359 900 kroonist.

Kummaline on aga Mitsubishi otsus pakkuda ASX-i vähemalt esialgu vaid manuaalkäigukastiga. Automaatkäigukastiga ASX-i on oodata eeldatavasti järgmise aasta kevadel.

Täpse juhitavusega

Möödas on ajad, mil Mitsubishide sõitjateruumis rokkis odav ja kole plast. ASX näeb seest soliidne välja, muidugi mitte nagu luksusauto, kuid väikeste linnadžiipide seltskonnas igati tasemel.

Et ASX-i telgede vahe on sama pikk kui Mitsubishi suuremal linnadžiibil Outlander, siis jätkub ruumi piisavalt nii esi- kui ka tagaistmele. Siiski võiks tagaistme padi olla pisut pikem ning seljatugi veidi rohkem tahapoole kaldu. Viimast saab reguleerida kahte asendisse, kuid ka kõige tagumisest tahaks seda veel pisut kallutada. 442liitrist pakiruumi saab tagaistme seljatugede klappimise järel kasvatada 1,2kuupmeetrise sileda põrandaga veoruumiks.

Mootoreid leidub valikus kolm: eelpool nimetatud ottomootor ning 1,8liitrine diisel, mis saadaval 116- ja 150hobujõulisena. Prooviautot liigutas vähemvõimas diisel, mis andis ASX-ile igati piisava dünaamika. Keskmiseks kuluks teatab tootja nelikveo puhul 5,7 liitrit sajale kilomeetrile. Mootor on varustatud automaatse start-stopp-süsteemiga, mis teatud tingimustel auto peatudes lülitab mootori välja ja siduripedaali vajutades käivitab. Süsteemi saab ka välja lülitada.

Pöördlüliti abil saab juht valida esiveo, automaatse nelikveo ning lukustatud nelikveo vahel. Keskmine tähendab, et sõltuvalt oludest muutub veojõud esi- ja tagarataste vahel suhtes 98 : 2 kuni 50 : 50.

17sentimeetrise kliirensiga ASX-i sõiduomadusi saab iseloomustada kui täpseid ja konkreetseid. Ees MacPherson- ja taga mitmikhoobvedrustusega ning elektrilise roolivõimendiga linnadžiip pakub head sõidutunnetust ning kaldub kurvides vähe. Auklikul teel ei ole ASX nii mugav kui mõni rivaal, kuid mitte ka talumatult jäik. Raputab rohkem, kuid samas suudab vedrutus teekonarustega kaasa mängida ning juhitavus on tasemel ka kruusateel.

tasemel linnadžiip, mida pakutakse paraku vaid manuaalkäigukastiga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind359 900 krooni
MootorR-4, diisel, 1798 cm³
Võimsus85 kW (116 hj) 3750 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000–2500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus185 km/h
Kiirendus10,6 s
Kütusekulu6,9/5,0/5,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidu järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.