Iseloomu jääb ülegi
disain, praktilisus, varustus, pikk garantii rehvimüra, kehval teel jäigavõitu
Uue Kia Sportage’i ülbe disain ei jää tänavatel märkamatuks, nina püstiajamiseks on sel autol põhjuseid veelgi.
Omal ajal üks esimesi kompaktseid linnadziipe Kia Sportage ei hiilanud õigupoolest millegagi ning eelminegi mudel jäi selgelt rivaalide varju. Värskelt Eestisse jõudnud kolmanda põlvkonna auto juures on aga läbi viidud suured muutused. Disaini sai juba mainitud – muidu ümaralt ühesuguste linnadžiipide hulgas on teravate joontega Sportage julgelt eristuv – ning seejuures mitte „huvitavalt omamoodi”, vaid tõesti nägus. Õigupoolest pole ju Sportage’i sõsarmudelil Hyundai iX35-lgi viga midagi, kuid disaini poolest kaldub kaalukauss Kia poole. Lisaks on uue Sportage nimest väljaloetav vihje täiesti asjakohane: Kia linnadziip ongi õige sportlik.
Seest kvaliteetne
Ronige juhikohale (auto on kõrge) ning teile avaneb väärikas pilt. Piisavalt väärikas, et sobida ka kallimasse autosse. Varustust on rohkelt juba baasmudelis, enam silma alla sattuvate materjalide valik hästi õnnestunud ning astmeline keskkonsool taas piisavalt omanäoline. Tagumisel istmel on täiesti mõnusalt ruumi kolmele ja pakiruumgi ootuspäraselt mahukas. Kui täismõõdus varuratas veel välja visata, vabaneb ühe igavesti suure kasti jagu lisa. Küll võiks nii moodsa auto tagumisel istmel mingisugusedki reguleerimisvõimalused olla: kas kogu istme edasi-tagasi liigutamiseks või vähemalt seljatoe kalde muutmiseks. See-eest kuluvad meie kliimas marjaks ära tagarea istmesoojendused.
Testiauto kaheliitrine diiselmootor töötas koos automaatkäigukasti ja nelikveoga. Oma 136 hobujõu ning 319 Nm pöördemomendiga lubatakse auto kiirenduseks 0–100 km/h 12,1 sekundiga. Kui muidu paneb selline number pessimistlikult õlgu kehitama, siis praeguse aja turbodiislite juures ei maksa seda väga tähele panna. Sportage’il on võhma küll, et ka täiskoormaga nobedaid möödasõite teha. Kütusekulu jääb seejuures meeldivalt tagasihoidlikuks. Pardaarvuti järgi sõitsime meie maanteel ökonoomitamata kuue liitriga „saja” kohta. Pole ju paha 1,7 tonni kaaluva auto kohta. Muuseas, automaatkäigukast lisab keskmisele kütusekulule tervelt 1,2 liitrit (keskmiselt 5,7 vs. 6,9 l / 100 km). Nelikvedu on Sportage’il lülituv ning soovi korral saab selle lukustada – nii püsib see, kuni sõidate maksimaalselt 40 km/h.
Antud kombinatsioon ka valikus kõige kallim – ühes tipmise TX varustusega kergitab see Sportage’i hinna 450 000 krooni lähedale. Näib palju? No valige siis esirattaveoline 1,6liitrise bensiinimootoriga auto ja saate selle kätte 260 000 krooniga. Nende vahele jäävad hinnakirjas veel 1,7liitrine diisel ning kaheliitrine bensiinimootor.
On ka väikesed vead
Kia linnadžiibi nimi Sportage ei tähendanud eelmiste mudelite juures õigupoolest midagi. Esimene põlvkond oli lihtsalt öeldes kehvade sõiduomadustega ning eelmine selgelt mugavaks rihitud. Nüüd müügiletulnu vedrustus on timmitud hulga konkreetsemaks. Siledal asfaldil tähendab see sõiduautolikult kindlat minekut ja ka rool on täpne. Kuid kehval teel on Kiast mugavamaid džiipe. Muidugi võib arvata, et kui sõita 16tolliste kõrgete rehvidega, nagu baasmudelil, mitte tippmudeli madala profiiliga 18tollistega, jäävad ka paljud teekonarused tähele panemata.
Kui sportlik või mugav vedrustus on maitse asi, siis vali rehvimüra vaevalt et kellelegi meeldib. Just see aga on Sportage’i miinuseks, mille saab tõesti välja tuua. Karedamal pinnasel hakkab auto alt kostev kumin üsna kiirelt väsitama ja kruusal on selgelt kosta ka kivikeste klobin rattakoobastes.
sportlik ja ilus linnadžiip. Oma seitsme aasta pikkuse garantiiga väärt valik.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind376 900 krooni |
MootorR-4, diisel, 1995 cm³ |
Võimsus100 kW (136 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment319 Nm 1800–2500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus181 km/h |
Kiirendus12,1 s |
Kütusekulu8,9/5,9/6,9 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |