Põgusalt uuendatud Mondeo

varustus, sõiduomadused, ruumikus suur tühimass

Lisaks värskemale ilmele sai Ford Mondeo uuenduskuuri tulemusena juurde kaks mootorivõimalust ning pardale täiendavat sõitjate mugavust ja ohutust suurendavat tehnikat.

Välised muudatused puudutavad enim auto esiosa, kaheosalise radiaatorivõre ülemist poolt kahandati, alumist kasvatati ning lisati valgusdioodidel töötavad päevasõidutuled. Sama tehnoloogiat pruugitakse ka tagalaternates.

Varustusse lisandusid sõidurajal püsimist abistav süsteem, mis kõrvalekalletest annab teada roolivärinaga, automaatne kaug- ja lähitulede ümberlülitus ning juhi ärksust jälgiv seade. Viimane jälgib auto sõidujoont, võimalikku jeerimist ning kui see ületab kriitilise piiri, annab märku helisignaaliga.

Sõitjateruumi materjalidele ja kvaliteedile polnud juba värskenduskuurieelsel mudelil midagi ette heita, anti uuele mõningast peenlihvi, mis muidugi asjale kahjuks ei tule. Olulisemad on aga uued mootorid, 240hobujõuline otto- ja sellest 40 hobujõu võrra tagasihoidlikum diisel.

Võimekad mootorid

Otsepritsega 240hobujõuline turbomootor toimetab koostöös kahe siduriga PowerShift automaatkäigukastiga tsiviliseeritud moel, sujuvalt ja käratsemata, kuid suudab anda vajadusel Mondeole ka esmaklassile dünaamika.

Auto saavutab paigalt stardist sajakilomeetrise tunnikiiruse 7,5 sekundiga. Et 90 protsenti 340njuutonmeetrisest pöördemomendist on saadaval juba 1400 pöördel minutis ja tipp vahemikus 1900–3500, siis, nagu arvata võite, sitkusest peaaegu igal töökiirusel puudu ei tule. Keskmiseks kütusekuluks teatab Ford aga vaid 7,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Mõistagi on uus 200hobujõuline diisel veel ökonoomsem, keskmine näitaja kuus liitrit, kuid mitte oluliselt aeglasem, sajakilomeetrine tunnikiirus tuleb kätte 8,1sekundiga (manuaalkäigukast).

Juhitavuselt kuulub Mondeo klassi paremikku, kuid on samas üpris raske, käitudes oma 1569 tühimassikilogrammiga veidi laisalt.

Uuendatud Mondeo hinnad algavad 300 000 kroonist, varustus on baastasemelgi rikkalik, sisaldades lisaks tavapärasele ka näiteks kiirushoidikut ja esiklaasisoojendust. 240hobujõulist mootorit saab vaid rikkalikuima Titanium-paketiga.

ruumikas, hästi varustatud ja suurepäraselt juhitav pereauto, millele on raske midagi olulist ette heita.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind448 900 krooni
MootorR-4, otto, 1999 cm³
Võimsus177 kW (240 hj) 6000 p/min
Pöördemoment340 Nm 1900 - 3500 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus246 km/h
Kiirendus7,7 s
Kütusekulu10,9/6,0/7,7 l / 100 km
Hooldevälpnädiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.