Sport, mitte transport

sõiduomadused, varustus, baashind väike pakiruum

Ütled Volvo, mõtled turvaline. Ütled teist korda Volvo, mõtled universaal. Uus V60 peaks seega olema kõige ehedam Volvo, aga Volvo ise väga ei taha, et seda lihtlabaseks universaaliks nimetatakse.

Uus Volvo V60 tahaks olla pigem sportuniversaal, sest rohkem kui praktilisusele on selle loomisel tähelepanu pööratud välisdisainile ja sportlikele sõiduomadustele. V60 esiosa on identne sedaanmudeliga S60, tagaosa aga universaali kohta lühike ja madal, Volvo enda kinnitusel lausa kupeelaadne.

Väljast näeb V60 tagaosa vahva välja, kuid asja seestpoolt uurides on lugu kesisem. Kupeelaadne välisdisain piirab nähtavust tahavaatel ning kahandab pakiruumi mahtu. Pakiruumi mahub 430 liitrit pagasit, mis on kesine näitaja isegi sama suure sedaani kohta. Istmeid klappides suureneb maht 1241 liitrini, mis tähendab umbes väikekeskklassi luukpära taset ja jääb alla isegi Volvo väikseima universaali V50 vastavale näidule (1307 l).

Hea uudis pakiruumi kohta on see, et tagaistme saab alla klappida kolmes osas, mis rikastab pikkade esemete veovõimalusi. Tõsi, nende samade tagaistmete peal sõitjatel üleliia ruumi ei ole.

Kui transpordivahendina on uus V60 nigel, siis hoopis paremini esineb see spordivahendina. Juhitavuselt on tegu ühe parema Volvoga läbi aegade. Rool töötab mõnusalt, auto keerab innukalt kurvi ega ilmuta esiveolise tüüpilisi tundemärke. Sportlikkusega ei ole siiski üle pingutatud, sest ka kehvemate teedega tuleb vedrustus hästi toime.

Nähtavasti parim uudis on V60 kohta see, et hinnalisa sedaaniga võrreldes jääb vaid umbes 15 000 krooni kanti. Rivaalid Audilt, BMW-lt ja Mercedeselt on nagunii kallimad ning nende vastavad universaalversioonid sedaanidest omakorda kallimad kui Volvol.

ebapraktiline, kuid heade sõiduomadustega universaal, mis pakub rivaalidest soodsamat hinda.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind571 000 krooni
MootorR-5, diisel, 1984 cm³
Võimsus120 kW (162 hj) 2900 p/min
Pöördemoment400 Nm 1400 - 2850 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus215 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu8,3/4,9/6,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.