Peaaegu esindusauto

soliidne, ruumikas, mugav, säästlikud mootorid diislite müra, suur sarnasus vana mudeliga

Uus Volkswagen Passat pürgib keskklassist kõrgemale vaatamata sellele, et esmapilgul meenutab see väga eelmise põlvkonna autot.

Volkswagen teatab, et uue Passati juures on üle 30 uut, lausa innovaatilist lahendust. See võiks tähendada, et auto ongi põnevaid vidinaid täis ning eristub hallist massist juba kaugelt. Päris seda siiski oodata ei maksa, küll aga järjekordset „igal alal esirinnas” võrdlustestide staari, kes nopib võite kui möödaminnes.

Seitsmenda põlvkonna esitluseks oli Passateid müüdud juba üle 15 miljoni – järelikult klientidele see meeldib. Ühest küljest takistab see midagi kardinaalset mudelivahetuse käigus ette võtma, teisalt on see Volkswageni enese viimase aja taktika. Kui esitleti eelmist Golfi, nägi see väga oma eelkäija sarnane välja, kui tutvustati eelmist Polot – meenutas see pea üks ühele Golfi. Kõik järgnevadki Volkswagenid on saanud ühesuguse ninaosa ja sarnase sisu, mootoritest rääkimata.

Uus Passat on nii mõõtmetelt kui ka disainilt esmapilgul vana koopia, kuid kui autod kõrvuti panna, leiab erinevusi siiski palju. Volkswagen ei salga, et auto on ka tehniliselt eelmise edasiarendus, kuid toonitab, et arendustööd on tehtud kõvasti ning et Passatiga püütakse olla keskklassi premium-mudel. Mitte just päris Mercedes-Benz C-klass või Lexus IS, kuid neile väga lähedal ning üle mis tahes rivaalidest, olgu need siis Mazdalt, Fordilt, Toyotalt või Opelilt.

Mootorid säästlikumaks

Teine trend, mis ei käi muidugi vaid Passati kohta, on auto säästlikumaks muutmine. Passati mootorivalik on läbi teinud nn downsizing’u ehk jõuallikad on ühe erandiga väikese kubatuuri ja ülelaadimisega. Diislitest küsib säästlikem 1,6liitrine keskmiselt vaid 4,2liitrit kütust saja kilomeetri kohta ning bensiinimootoritest 1,4 TSI BlueMotion 5,9 liitrit. Kokku on mootoreid kümme (sh gaasiga töötav jõuallikas ja vabalt hingav V6), meie proovitud kolmest jättis kõige parema mulje 1,8liitrine TSI üheskoos DSG-käigukastiga. Diislid – 1,6 ja 2,0 l – on, tõsi küll, eriti ökonoomsed, kuid ebasündsalt valjuhäälsed, eriti kui arvestada seda, et muidu on Passati sõitjateruum tee- ja tuulemürast tõhusalt isoleeritud ja lisaks veel silma rõõmustavalt kvaliteetne.

TSI aga töötab hiirvaikselt ja jõuliselt, sobides jõuallikaks ka päris esindusautole. Väiksem diisel on peale võimsamate mootorite proovimist nõrgavõitu, ent meie oludes (väikeste maanteekiiruste juures) siiski hea valik. Kaheliitrine on juba mõnusalt jõuline, kuid ikkagi lärmakas ja kindlasti ka märksa kallim kui 1,6 TDI.

Erinevaid varustuse ja sisustusmaterjalide varieerimisvõimalusi pakutakse Passatile palju ning esitlusel näidatud mitmevärvilise nahksisu, puidu ja kõikvaimalike elektroonikavidinatega mudelid ei jää millegi poolest alla ka hoopis kõrgemas hinnaklassis müüdavatele autodele.

Lihtsamadki versioonid on korraliku viimistluse ja materjalidega. Ruumi jagub nii sõitjate- kui ka pakiruumi ja midagi pole ette heita sõiduomadustele. Passati rool on sobivalt võimendatud, otsejooks kindel, kurvide läbimine samuti ning muudetava jäikusega vedrustus (lisavarustus) oma pehmemas seades mugav ka kruusateel.

Uuendused leiab lisavarustuse hulgast

Just lisavarustuse hulgast leiab suure osa alguses mainitud Passati innovatsioonidest. Kui tahate viimase aja trendikamaid lisaseadmeid-mugavusvidinaid tundma õppida, siis Passati kallimad versioonid pakuvad selleks hea võimaluse. Näiteks suudab auto ise tagurdada külgboksi, mis on vaid 80 cm autost pikem: eks püüdke järele teha. Elektroonika kontrollib roolikeeramise-pedaalivajutamise iseloomu järgi juhi väsimust ning kui leiab ohumärke, annab sellest helisignaali ning märgukirjaga teada.

Sedaanile hakatakse edaspidi pakkuma omapärast pakiruumi avamise võimalust – kui teil on võti taskus, tuleb jalga kindlas kohas tagumise kaitseraua all vibutada ning luuk avaneb ise. Nii ei pea poekotte asfaldile panema, et võtit-pulti otsida. Auto suudab juhi sekkumiseta takistuse teele ilmudes pidurdada kuni seiskumiseni (DSGga) ning lõpuks tunneb veel ära liiklusmärke ja kuvab need ekraanile. Lisaks muidugi masseerivad istmed, start-stop-süsteem, panoraamkatus, võtmeta sisenemine-käivitamine, rehvirõhu ja sõiduraja jälgimise süsteemid jne.

Eestisse jõuavad esimesed uued Passatid juba detsembris, hinnad ja varustuse nimekirjad pole veel lõplikult teada. Mõningast infot esitlusel siiski juba avaldati: odavaima uue Passati peaks kätte saama umbes 315 000 krooniga.

Uus Passat esindab klassi tippu, kuid karta on, et selle paremate mootorite ja varustusega versioonid ületavad konkurente ka hinna poolest. NB! Artikli ilmumise ajal polnud varustus teada.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 354 000 krooni
MootorR-4, diisel, 1598 cm³
Võimsus77 kW (105 hj) 4400 p/min
Pöördemoment250 Nm 1500–2500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus12,2 s
Kütusekuluk 4,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.