Pisibusside S-klass

mugavus, viimistlus sõiduomadused, V-6 diisel hind

Pealkirjas öeldud komplimendi välja teenimiseks ei piisa Mercedes-Benz Vianol ainuüksi nahkistmetest ja võimsast mootorist.

Nii nagu sõiduautode puhul ei tee ainuüksi hiiglaslik pikkus, hind, varustus, materjalid ja kiirusomadused ühest tavalisest volasksedaanist esindusautot, ei saa nn istmetega kaubikust luksussõidukit ainuüksi mõõdetavate suuruste järgi. Ehkki ka need peavad paigas olema.

Asi on tundes ja paljudes pisiasjades. Näiteks Viano V-6 diisel töötab kui luksusauto mootor, vaikselt ja vibratsioonita, vedrustus ei tärista ega õõtsu, sisevalgustus süttib ja kustub pehmelt, nupud liiguvad toekalt ning vihmavari ei vedele pakiruumis, vaid kinnitub vastavasse hoidikusse.

Muidugi kajastub luksus ka hinnakirjas, näiteks maksab prooviauto, keskpika kerega, kolmeliitrise diisliga ja Ambiente-paketiga Viano baasvarustuses 754 000 krooni. Ambient-Viano baasvarustusloetelu on üsna ammendav, jättes lisade soovimise jagu siiski näiteks kiirushoidiku ja istmesoojenduste jagu. Lisadest võib tellida ka näiteks äärmiselt käepärase klapplaua nagu oli prooviautol või elektrilise ajamiga külguksed või külmiku, loetelu saaks pikalt jätkata.

Varustust hinnates tuleb arvestada, et Viano võidakse osta nii pereautoks kui ka äriotstarbeks. Viimasel puhul on eriti oluline tasuvusaeg ja võimalus mitte kulutada varustusele, mida ei vajata. Kui on ette näha, et auto teeb peamiselt linnas lühikesi otsi, võib ju kiirushoidiku ja klapplaua arvelt kokku hoida, kuid valida näiteks sõitjatele mugavad elektriajamiga külguksed.

Kolm pikkust

Välimuse uuendused puudutavad auto esi- ja tagaosa. Uus radiaatorivõre ning valgusdioodidega esilaternad lähendavad üldmuljelt Mercedes-Benzi sõiduautodele. Uued on esimene ja tagumine kaitseraud ning ka tagalaternad. Saab valida kolme kerepikkuse vahel: 4,7 meetrit, viis meetrit (selline oli prooviauto) ja 5,2 meetrit. Kahe esimese telgede vahe on 3,2 meetrit, viimasel 3,43 meetrit.

Võimalikke istmekombinatsioone leidub mitu, prooviauto mahutas näiteks seitse inimest kombinatsioonis 2 + 2 + 3. Keskmise rea istmed on fotodel küll seljaga sõidusuunas, kuid need saab keerata (tõsi, selleks tuleb iste relssidelt maha tõsta) ka näoga sõidusuunda. Ruumi leidub viiemeetrises pisibussis muidugi lahedalt.

Juhikohta täiendab laepaneel, mille vahendusel saab seada temperatuuri reisijateruumis, varasemal mudelil paiknes see plokk üsna ebamugavalt vasakul küljel. Juhtimisseadmeid saab iseloomustada kui sõiduautolikke, juhi isteasend on küll bussilik, kuid väga mugav.

Pakiruumi mahukus sõltub nii kereversioonist kui ka istmete asendist, näiteks prooviauto tagaistmete seljatugede ja tagaukse vahele jääb 59sentimeetrine ruum, kui eemaldada kõik istmed peale juhi ja kõrvalistuja oma, mahuvad autosse kuni 2,65 meetri pikkused esemed.

Erakordne diisel

Mootorivalikus leidub kaks neljasilindrilist diislit töömahuga 2,1liitrit ning võimsusega 136 ja 163 hobujõudu. Mõlema keskmiseks kütusekuluks teatab tootja 7,2 liitrit sajale kilomeetrile. Pakutakse ka 3,5liitrist bensiinimootorit.

Prooviauto kolmeliitrine diisel-V-6 (põhinäitajad 224 hj ja 440 Nm) väärib ilma igasuguste liialdusteta aplausi, sest teist nii viimistletud käiguga mootorit pisibussidelt ei leia. Vaikset ja värinateta käiku täiendab eeskujulik dünaamika: 0–100 km/h 9,1 sekundiga, eeskujulik möödasõidukiirendus ning madal, vaid 8,5liitrine keskmine kütusekulu.

Tagaveoline Viano (selline oli prooviauto, pakutakse ka nelikveolist) vajab manööverdamiseks vähe ruumi, pöördering rattast mõõdetuna on 11 meetrit, kaitserauast 11,8. Tagurdamisel tuleks siiski kasuks, kui küljepeeglid oleksid veidi suuremad. Maanteel sõidab Viano vaikselt ja mugavalt ning saab suurepäraselt hakkama ka kehvade teeoludega.

kõrgel tasemel luksuslik pisibuss, mis pole odav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind753 667 krooni
MootorV-6, diisel, 2987 cm³
Võimsus165 kW (224 hj) 3800 p/min
Pöördemoment440 Nm 1400–2800 p/min
Käigukastviiekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus201 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu10,8/7,1/8,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.