See kõige magusam

kiirus, disain, juhitavus praktilisus, sisemüra, vedrustusmugavus

Peugeot’ pisike sportauto sai viimaks disainile ning sõiduomadustele vastava mootori.

Peugeot RZCi pakuti siiani kahe jõuallikaga: 156 hobujõudu arendava bensiini- ning 163hobujõulise diiselmootoriga. Jah, mõlemad teevad ju RCZi nobedaks, kuid olgem ausad, sedavõrd efektne sportauto vääris enamat. Ning enamaks pakub Peugeot nüüd 1,6liitrisest turbomootorist 200 hobujõudu ja 275 Nm, millest piisab, et kiirendada „sajani” 7,5 sekundiga.

Meie Tallinnast alguse saanud ning mõneks kiiremaks tiiruks Audru ringrajale viinud proovisõit kulges vahelduvate emotsioonidega. Esimese hooga nautisime nõrgemate versioonidega võrreldes märksa mehisemaks muutunud väljalaskehääli ning rahulikku linnaliiklusesse mitte kõige kohasemat raju kiirendust. Edasi tüütas meid auklikel tänavatel veelgi jäigemaks keeratud vedrustus ning enne Audrut hakkas kõrgest sisemürast kõrvades juba kumisema. Ent ootused püsisid kõrgel ning neid RZC ei petnud – kurve see Peugeot armastab. Turbomootor tõmbab äkiliselt madalatest pööretest alates ning muutub tahhomeetriosuti kerkides aina jõulisemaks. Vedrustus on aga piisavalt trimmis, nii et suudaks hakkama saada veelgi enamaga. Laiad rehvid lasevad esiotsa libisema alles siis, kui juhi julgus juba niikuinii päris lõpukorral või teeb ta sõiduvea. Kihutamise muudavad senistest mudelitest lihtsamaks ka väiksema läbimõõduga rooliratas ja lühem-täpsem käigukang. Ehk just ringrajal saab RCZi juht oma autost kätte õige mõnu, mis lubab andeks anda nii mõnedki tavasõidul ärritavad omadused?

Pärnust tagasi sõitis RCZi tagumisel istmel ka kolmas mees. Kurtis ta pigem selle üle, et autost ei saa kuidagi välja, kuid imestas isegi, et diagonaalis istudes mahub silma järgi keskaegset piinapinki meenutavatele istmetele häda korral isegi enam-vähem sõitma.

Parema kiirenduse ja helitausta, vedrustuse-pidurite ja võimsama helisüsteemi tõttu eristub nõrgemate mudelite omadest mõistagi ka RCZi hind – baasmudelist on see 40 000 krooni kallim.

Kui soovite lihtsalt edevat autot, ostke nõrgem ja odavam versioon, kuid kiiresti sõitmiseks on see RCZ palju parem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind409 500 krooni
MootorR-4, otto, 1598 cm³
Võimsus147 kW (200 hj) 5800 p/min
Pöördemoment275 Nm 1700 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekulu9,1/5,6/6,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.