Uus Alhambra tõstab taset

ruumikas ja hästi läbi mõeldud sõitjateruum, säästlikud mootorid täpselt nagu Volkswagen, disain võiks särtsakam olla

Volkswageni tehnika ja sisu, Seati esiots ja hind – uus Alhambra esindab suurte mahtuniversaalide kindlat tipptaset.

Ülipopulaarsest nn Sharalaxy kolmikust kadus Ford Galaxy juba 2006. aastal, ent kahte selle klooni Volkswagen Sharanit ja Seat Alhambrat vorbiti samasugusena veel selle aastani välja. Lõpuks on needki, taustsüsteemi pannes juba raugaeas mudelid, uute vastu välja vahetatud.

Esimesena saime sõita autopaari Hispaania-versiooniga ning sel korral kehtib küll ütlus „kaua tehtud kaunikene“” – ehk Alhambra täidab ootused, mida ühele korralikule suurele mahtuniversaalile panna võiks.

Elektrilised liuguksed

Suurima põhimõttelise muutusena eelmise Alhambraga võrreldes ei avane uuel mudelil tagumine uksepaar sõiduautolikult hingedel, tegu on laiade liugustega, mis teevad parklates ja garaažides autosse sisenemise lihtsamaks. Uksi (samuti tagaluuki) saab tellida ka elektriliselt avatava-suletavana. Kuigi disain varjab seda tõhusalt, on eelmise mudeliga võrreldes tublisti kasvanud Alhambra mõõtmed: pikkust on juurde tulnud tervelt 22 sentimeetri võrra ning see tähendab otseselt sõitjateruumi kasvu.

Baasmudelis on istmeid viis, kaks lisaistet tulevad lisaraha eest ning Seat kinnitab, et tagumine istmerida on samuti täiskasvanutele mõeldud. Proovisime ning tõepoolest – kuigi päris pikkade äramahutamine nõuab eespoolistujatelt ikkagi mõistvat suhtumist ning oma istmete ettepoole sõidutamist, ei leia senistest Euroopa-Jaapani mahtuniversaalidest üldjuhul sedavõrd avaraid olusid.

Istmeid saab mitmeti reguleerida ja ükshaaval lihtsalt alla klappida nii, et tekib täiesti tasane pakiruumi põhi. Oma väiksemas asendis mahutab pakiruum umbes sama palju nagu väike luupära: 267 liitrit (laadides pakiruumi katteni), maksimaalselt kasvab maht peaaegu 2,5 kuupmeetrini.

Et ka kõiksugu laekaid on palju, lisaks 12voldi-pistikutele leiab Alhambrast ka 220voldise-ühenduse ja lisavarustuses pakutakse palju reisijate eluolu mugavakstegevat, võib praktilisust hinnata julgelt hindega viis.

Alhambra sõiduomadused on hästi viimistletud, juhitavus konkreetne, kuid mugavus selle all ei kannata, ning mugaval juhikohal võib end hästi tunda ka pärast pika vahemaa läbimist.

Juba tuttavad mootorid

Alhambra mootorivalik piirdub neljaga, kõik varasematelt VW-grupi autodelt tuttavad. Kaheliitriste diiselmootorite võimsused on vastavalt 140 ja 170 hj ning 1,4liitrisel TSI-bensiinimootoril 150 hj, hiljem turule jõudva kaheliitrise TSI tehnoandmeid pole veel avaldatud, kuid arvata võib, et sel on nagu teistelgi sama mootorit kasutatavatel autodel 200 hj. Viimane on kokku pandud DSG-käigukastiga, teistele saab kuuekäigulise manuaali asemele DSG-d osta lisavarustusena. Suurimat edu võiks ennustada 140hobujõulisele diislile – sel on jaksu suure mahtuniversaali vedamiseks küllalt ning kütusekulu väike (keskmine 5,5, maanteel 4,8 l / 100 km).

1,4liitrine TSI sõidab samuti hästi, kuid jääb täiskoorma vedamisel veidi jõuetuks ja võimsam diisel on juba kallis. Baasmudel 1,4 TSI maksab 395 990 krooni, 140 hj TDI 419 900 ning 170 hj diisel 439 900 krooni. Sama jõuallika – käigukastiga Sharanitest on Alhambra u 15 000 – 70 000 krooni odavam, ent täpse hinnavahe teadasaamiseks tuleks sammhaaval võrrelda ka varustustasemeid.

Alhambra baasvarustuses Reference on olemas küll enam-vähem kõik oodatav elementaarne: elektriaknad, konditsioneer, istmesoojendused, alarm ja stereoseade, kuid sõltuvalt mootorist 25 000 – 30 000 krooni lisav Reference lisab veel näiteks valuveljed, parema helisüsteemi, vihmasensori ja kiirushoidiku. Kolmanda istmerivi (tuleb koos kliimaseadmega) eest tuleb juurde maksta 22 000 krooni ning kõiksugu moekas lisavarustus (parkimisabi, nahksisu, elektrilised uksed, iluvidinad jne) veel üsna lihtsalt 100 000 krooni.

mahtuniversaalide tippklass, millele on raske midagi ette heita.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind419 990 krooni
MootorR-4, diisel, 1968 cm³
Võimsus103 kW (140 hj) 4200 p/min
Pöördemoment320 Nm 1750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus194 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulu6,8/4,8/5,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.