Igamehehübriid Toyotalt

ökonoomsus, mugavus, baasvarustus hind, väike pakiruum

Hübriidajamiga Toyota Aurise vähene väline erinevus tavamudelist annab võimaluse omada keskmisest keskkonnasäästlikumat sõidukit ilma ümberkaudsetele sellekohaseid avaldusi tegemata.

Kui detailidesse minna, siis leidub erisusi aga üsna palju. Erinevalt tavamudelist pruugitakse hübriidil energiasäästlikel valgusdioodidel töötavaid päevasõidulaternaid. Hübriidi logod ja sinisel põhjal Toyota märk praktikas rolli ei mängi, küll aga vähendab kütusekulu ja seega ka heitgaase lihvitud aerodünaamika. Viimane kajastub näiteks eesmise kaitseraua kujustuses, samuti on hübriid-Aurise kliirens tavamudelist viis millimeetrit madalam.

Teadagi ei saa pardal lisaks 1,8liitrisele ottomootorile ka elektrimootorit, akukomplekti ning kogu süsteemi koos toimima paneva riist- ja tarkvaraga sõiduk olla samas hinnas tavamudeliga. 345 600 krooni maksev Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) maksab üle 100 000 krooni rohkem kui kõige odavam Auris. Kui võrrelda aga näiteks samuti madala kütusekuluga, lähedase dünaamikaga ja samas varustustasemes diisel-Aurisega (1,4 D-4D Linea Sol), kahaneb vahe jämedalt 38 000 kroonile.

Kuid sellisel juhul on tegu manuaalkäigukastiga mudeliga, kui valida nimetatule automaatkäigukast nagu hübriidil, kujuneb erinevuseks 25 500 krooni. Tootja andmetel on hübriid säästlikum, kulutades keskmiselt 3,8 kuni neli liitrit „sajale” diisli 4,8 vastu (automaatkäigukasti puhul 4,9 l). Hübriidi odavaim varustuspakett Linea Sol kujutab endast ammendavat nimekirja enamiku autoostjate jaoks.

Mitu sõidurežiimi

Sõitjateruum ei erine kuigivõrd tava-Aurisest. Ruumi jätkub piisavalt nii esi- kui ka tagaistmetel, küll aga kahandab akukomplekt pakiruumi. Kui tavamudeli pakiruum mahutab 354 liitrit, siis hübriidil 233 liitrit. Väiksem on ka kandevõime, kui palju konkreetselt, sõltub võrreldavast versioonist, kuid ligikaudune vahe on 65 kilogrammi.

Sillana (selle alla mahub panipaik) armatuurlaualt laskuval keskkonsoolil asub variaatorkäigukasti valits, selle all hübriidajami töörežiimide valimise nupud. Saab valida täielikult elektrimootori jõul liikumise, säästuprogrammi ning võimsusrežiimi. Midagi valimata liigub auto tavaprogrammi alusel.

Vaid elektri jõul suudab Auris sõita kuni kaks kilomeetrit kiirusega kuni 50 km/h. Ökonoomsusvaliku tegemine tähendab pehmemat gaasipedaali ning konditsioneeri säästurežiimi. Võimsusrežiim muudab gaasipedaali vastavalt teravamaks.

Proovisõidul tundus kõige parem valik normaalprogramm: auto võttis kohalt elektrimootori abil, liikus ühtlasel kiirusel bensiinimootori jõul ja kombineeris sujuvalt ja loogiliselt kiirendustel mõlemat. Nagu Toyota tuntud hübriidil Prius, võib juht näidikuplokilt jälgida, milline mootor parasjagu tööd teeb ning kas akut parasjagu laetakse või tühjendatakse ning milline on selle laetus. Tahhomeetrit asendava mõõteriista abil saab seada sõidustiili ökonoomseks: tuleb osuti hoida vastavas alas. Jälgisime kütusekulu auto pardaarvuti abil tööpäevases Tallinnas sõites. Sõidustiil oli säästlik, mõõtmise kestvus umbes tund aega. Keskmiseks kuluks kujunes 4,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Mugavus ennekõike

Hübriid-Auris sõidab vaikselt ja mugavalt, veidi laisaltki. Viimases mängib oma rolli ülisujuv variaatorülekanne. Ebatasase teega saab vedrustus hästi hakkama, maanteekiirustel liigub Auris pingevabalt. Linnaliikluseks oleks mugavam, kui suunatulelülitil oleks n-ö kolme vilgutuse funktsioon, kuid selle puudumine ei kujuta endast ka märkimisväärset puudust.

Parkimisel on abiks nutikas lahendus, kus tagurduskaamera pilt kuvatakse sisepeeglile. Niikuinii jälgib tagurdamisel pilk peeglit, miks mitte siis juba saada sealt ülevaatlikumat infot kui peegeldub.

hästi varustatud ökonoomne hübriidauto, mille välimus pole pealetükkivalt roheline ning sõiduomadused mugavad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 087 € (345 600 krooni)
MootorR-4, otto, 1798 cm³ ja elektrimootor
Võimsusbens. 73 kW (99 hj) 5200 p/min; el. 60 kW (82 hj); koguvõimsus 100 kW (136 hj)
Pöördemomentbens 142 Nm 2800–4000 p/min; el. 207 Nm
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus11,4 s
Kütusekulukõik 3,8–4,0 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.