Seitse käiku raske raha eest

võimas ja luksuslik kallis, mootorimüra

Nissan pakub oma värskendatud Navaraga pikapide klassis ainulaadset käigukasti ja mootori kombinatsiooni, kuid küsib selle eest ka kõvasti raha.

2005. aastast toodetav Navara läbis mudelivärskenduse, mis muutis auto disainis õige vähest, küll aga paljut tehnikas. Et meie proovisõiduautol oli varasemate Navaratega võrreldes vuntsitud esiots või suuremad veljed, eristaks keskmine autohuviline autosid vaid siis, kui need kõrvuti parkida. Sõitjateruumiski on keskkonsooli ja uksepaneele muudetud, kuid olulisemad uudised peituvad mootorikatte all: uus kolmeliitrine V-6-diiselmootor kombinatsioonis seitsmekäigulise automaatkäigukastiga või ökonoomsemaks-vähemvibreerivaks timmitud reasneljane 2,5liitrine.

Karu jõud ja vali müra

Üheskoos Renault’ga toodetud diiselmootor on näitajate poolest vägev: 170 kW / 231 hj ning 550 Nm pöördemomenti lubavad vedada kolmetonnist haagist või spurtida „sajani” 9,3 sekundiga. Rooli taga on seda võimsust ka tunda, kuid siiski pole tegu päris suurte luksussedaanide tasemel diisliga. Linnasõidul müriseb Navara V-6 madalatel pööretel tiksudes valjult ja mitte just kaunikõlaliselt ning iga muutus gaasipedaali asendis jõuab selgelt sõitjate kõrvu. Kui gaasi tugevalt pressida, kostab hoopis parem heli, kuid et jõudu on sel autol tõesti palju, ei tule seda kuigi tihti teha ning nii käib igapäevasõit tüütu müra saatel. Sellest on tõesti kahju, sest muus osas annab Navara sõitjateruum paljudele sõiduautodele silmad ette: kena disain ja materjalid, rohke varustus ja mugavad istmed teevad sellest mõnusa koha. Kütust neelab V-6 tehase andmeil väiksemast mootorist umbes liitri võrra enam (9,5 l / 100 km).

Kahtlemata leiab pikapite hulgast hoopis ebamugavama vedrustusega autosid, kuid päris vaba pole tüüpilistest puudustest ka Navara. Jäik lehtvedrudel tagasild raputab tühja autot teekonarustel tublisti. Heal asfaldil või ka raskel maastikul tunneb Navara end aga hästi. Nupust lülitatav nelikvedu, kõrge kliirens ja aeglusti lubasid lummetuisanud metsateelt Navaral vaevata läbi ronida.

Kui väiksema mootoriga Navarat pakutakse paljudes versioonides, siis V-6 vaid ühes: nelja uksega ja tippvarustuses, mis sisaldab luksusautodele vääriliselt paljut. Ning paraku maksab see ka sama palju kui mõni luksusauto: 47 000 eurot ehk endises vääringus 735 000 krooni. See on näiteks 13 000 euro (200 000 krooni) võrra enam kui sama töömahuga (küll märksa nõrgem R-4) mootori ja automaatkastiga Toyota Hiluxi eest küsitakse.

varustuse ja võimsuse poolest pikapite hulgas tippklass, paraku aga luksusauto hinna ja veidi tahumatu olekuga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind46 900 eurot (733 827 krooni)
MootorV-6 diisel, 2991 cm³
Võimsus170 kW (231 hj) 3750 p/min
Pöördemoment550 Nm
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus9,3 s
Kütusekulu12,7/ 7,6/9,5 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.