Talvealistaja
mootori, jõuülekande ja juhiabide koostöö, juhitavus, ettearvatav käitumine sisemüra naastrehvidega sõites
See, kuidas BMW nelikveosüsteem tuleb toime mudeli 550i xDrive 407 hobujõuga, on väike insenertehniline ime.
75 160 eurot maksva 5. seeria tippmudeli otsepritsega V-8-turbomootor ühendub nelikveosüsteemiga kaheksakäigulise automaatkäigukasti vahendusel. Viimane jagab veojõudu tavaoludes esi- ja tagarataste vahel 40 : 60, kuid suudab seda suhet välkkiirelt mitmekettalise siduri abil ning koostöös arvukate juhiabisüsteemidega ringi mängida.
Jah, eelnev võiks ehk tunduda tõesti nagu ühe keskmise linnadžiibi nelikveosüsteemi iseloomustus, kuid ega kirjeldus „natuke küpsiseid, veidi suhkrut, mõni muna ja toorjuust” kah automaatselt tiramisu retsepti tähenda. Võibki olla lihtsalt suhkur, küpsised, munad ja juust.
Uskumatult lihtne juhtida
Prooviks valitud põldudevahelist teed katab ebaühtlane jääkiht, kohati kruusane, kohati peegelsile, sellele laotub omakorda lumelobjakas. Kui üle 400hobujõulise mootoriga autol sellistes oludes gaasipedaal põhja vajutada, aga plaan just selline ongi, saab ebaõnnestuda kahel moel. Sõita teelt lihtlabaselt välja või mis tõenäolisem, taluda juhiabide jõulist sekkumist viisil, et oma 300 hobujõudu 407st jääbki kasutamata. Muide, 1950kilogrammise tühimassiga 550i xDrive kiirendusaeg 0–100 km/h on 4,8 sekundit.
Aga ei juhtu esimest ega teist: naastrehvidega auto sööstab paigalt enesekindlalt, jõuliselt ja väga kiiresti, kuid käitub ülistabiilselt. Hoolimata vahelduvast ja äärmiselt libedast kattest juhil paigalt kiirendusel (proovisime umbes 100 kilomeetrini tunnis) rooliga suunda korrigeerida ei tulegi, rattad püsivad täpselt pidamise piiril; võib vaid ette kujutada, millist koormust saab samal ajal nii riist- kui ka tarkvara.
Kurvides luksuslik 550i xDrive teravuselt nn tänavarallikate Evo ja STI vastu ei saa ega peagi saama. Auto käitub aga oma suure massi kohta siiski üsna innukalt, ei kipu jonnakalt alajuhitavaks ning doseerib kiirendustel osavalt veojõudu. Nelikveo, V-8 mootori, automaatkäigukasti ning juhiabisüsteemide koostöö on lihvitud peensusteni.
iDrive’i vahendusel saab auto häälestada mugavus-, normaal või kahte eri „kangusega” sportseadesse. Muutuvad näiteks vedrustuse, roolisüsteemi, gaasipedaali ja juhiabide seadistused. Talvistel teedel osutub ootuspäraselt parimaks mugavusseade: lisaks pehmemale minekule tuleb kasuks ka auto üldine rahulik olek. Aukude ja jääkonarustega saab „tipp-viies” rahuldavalt hakkama, veidi häirivalt kostub asfaldisõidul sisse aga naastrehvide müra.
Diisel on odavaim
550i xDrive’i baasvarustusnimekiri on ammendav, sisaldades lisaks elementaarsele (kiirushoidikust istmesoojendusteni) ka näiteks sõitjateruumi nahkpolsterdust, väärispuidust ehisdetaile ja nelja tsooni töötavat kliimaseadet.
Nelikveolisena saab ka odavamaid 5. seeria mudeleid kui valiku tippu kuuluv 550i. Odavaim on 530d xDrive, mis maksab 52 727 eurot, veidi kallim 535i xDrive, mille eest küsitakse 54 338 eurot.
Üldisemalt on Autoleht 5. seeriast kirjutanud varem, artiklid on leitavad kodulehelt.
BMW nelikvedu tuleb 407 hobujõu ohjamisega ideaalilähedaselt toime. Auto on kiire, kuid eeskujulikult juhitav ka rasketes talvistes oludes.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind75 160 eurot (1 176 000 krooni) |
MootorV-8, otto, 4395 cm³ |
Võimsus300 kW (407 hj) 5500–6400 p/min |
Pöördemoment600 Nm 1750 - 4500 p/min |
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus4,8 s |
Kütusekulu16,4/7,9/11,0 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |