Väike Lexus vajaks suuremaid muskleid

ökonoomsus, mugavus, ruumikus, kvaliteet nõrk mootor, valikuvõimaluste puudumine

Lexuse väike luukpära CT 200h vastab peaaegu kõigile ootustele, mida ühele Lexusele esitatakse. Peaaegu seepärast, et hübriidajam osutub nii selle plussiks kui ka miinuseks.

Lexus ütleb, et CT 200h on tänu oma hübriidajamile maailma puhtaim sisepõlemismootoriga auto. C02 heitmeks teatab tootja 87 grammi kilomeetrile ja erinevalt supersäästlikest diislitest on lämmastikühendite paiskumine õhku nullilähedane ning tahkete osakeste hulk null.

Riikides, kus C02 heide mängib rolli auto maksustamisel, puudutab see asjaolu autoostjat teadagi otseselt ja praktiliselt. Eestis pigem emotsionaalselt, jah, madal heitmehulk tähendab ka madalat kütusekulu, konkreetsel juhul 3,8 liitrit sajale kilomeetrile, kuid kas auto heitgaaside hulk ja koostis läheb korda või siis mitte on suhtumise küsimus.

Aprillis Eestis müügile jõudev Lexuse väikseim mudel CT 200h konkureerib ennekõike BMW 1. seeria ning Audi A3-ga. Hinnad algavad 29 393 eurost, baaspakett jätab soovida mugavuslisade osas näiteks puudub kiirushoidik, kuid pakub siiski ammendavat loetelu olulisemast.

Erinevalt rivaalidest puudub Lexuse CT-l jõuallikate ning keretüüpide valik, see tähendab ühtlasi, et rivaalide hinnakirjad algavad madalamalt. Lexuse pressikonverentsil märkisid tootja esindajad, et tulevikus võib olla võimalik mootorivaliku laiendamine, kuid konkreetselt midagi välja ei öeldud. Küll aga viidati pistikuhübriidi võimalusele.

Üllatavalt avar sisemus

Väliskujustust saab iseloomustada kui keerukat, mis tagaosas muutub isegi liiga detailirohkeks, ülekoormatuks. Hoolimata sellest, et CT 200h on Lexuse odavaim mudel, vastab auto sisemuses aga igati noobelmargi ostja ootustele. Head materjalid, eeskujulik koostetöö ning pisiasjadele pööratud tähelepanu annavad auto hinnale põhjenduse. Sõitjateruum on avar, pakkudes tagaistujatele isegi mugavamat äraolemist kui näiteks suurem IS.

Juhikohal puudub tavapärane käigukang, seda asendab väike hoovake keskkonsoolil, mille abil saab juht valida edasi-, tagasi- või vabakäigu ning kasutada mootorpidurdust. Pöördlüliti samas pakub võimalust valida sõidurežiime ökonoomsest sportlikuni ning eraldi nupu abil saab viia auto tervenisti elektrirežiimi. Viimane võimaldab sõita kuni kaks kilomeetrit kiirusega kuni 45 km/h.

Kõikvõimalikes seadistusmenüüdes saab liikuda arvutihiiretaolise kesklüliti abil. Kui teistes sõidurežiimides näeb juht vasakpoolseimal näidikul auto energiakulu või laadimist, siis sportprogrammi valimisel asendub see tahhomeetriga.

Kütusekulu vähendamise vankri ette on Lexus rakendanud kõik hobused, võtame või automaatse istmesoojenduste süsteemi. See rakendub käivitusel külma ilmaga, soojendades esiistmetel sõitjaid, samal ajal aga võimaldab mootoril kiiremini soojeneda, sest jahutusvedeliku pääsu sõitjateruumi küttesüsteemi piiratakse. Kui autos on ka tagaistmel sõitjad, siis see süsteem ei rakendu.

Liiga nõrk mootor

Lexuse hübriid võtab kohalt vaid elektrimootori jõul ja teeb seda peaaegu hääletult. Õigupoolest on väikseim Lexus selles režiimis vaiksem kui ükskõik milline luksussedaan, Lexuse enda LS 600h väljaarvatud muidugi.

Linnaliikluses saab 1,8liitrist, 99hobujõulist bensiinimootorit, 82hobujõulist elektrimootorit ja variaatorkäigukasti kombineeriv hübriidajam suurepäraselt hakkama. Süsteemi väljundvõimus on 136 hobujõudu, sellest piisab linnas täiesti, auto liigub sujuvalt ja tõepoolest vägagi ökonoomselt.

Kindlasti ei ole aga hübriidajamiga rahul need, kes hindavad veidikenegi sportlikumat sõitu. CT 200h on nimelt vägagi tagasihoidliku dünaamikaga ning mis seal salata, järsematel kiirendustel kõrgetel pööretel undav väike ottomootor mõjub peenlihvitud teiste omaduste taustal robustse ja odavana.

Et CT 200h-l veavad esirattad, jääb puudu ka innukusest, millega neelavad kurve tagaveolised autod, kuid juhitavusele siiski etteheiteid teha ei saa, pigem seisneb küsimus sõidurõõmus. CT 200h ei luba endale kurvides ülearust kaldumist ning annab piisavat tagasisidet autoga toimuvast. Proovisõit Portugalis väga kehvadele teedele ei viinud, kuid vedrustusmugavus peaks olema piisav ka ebatasastel teedel liiklejatele.

mugav ja ökonoomne auto, mis vajaks suuremat mootorivalikut või võimsamat hübriidajamit.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 393 eurot (459 900 krooni)
MootorR-4, otto 1798 cm³ ja el.mootor
Võimsus100 kw (136 hj)
Pöördemomentbensm. 142 Nm 2800 - 4000 p/min, el.m. 207 Nm
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus10,3 s
Kütusekulukeskmine 3,8 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.