Jaht parima juhitavusega mahtuniversaalile
juhitavus, mugavus, varieeritavus kõrged mootoripöörded maanteesõidul
Õigupoolest võib selle jahi vähemalt ajutiselt lõppenuks kuulutada, sest juhi vaatevinklist on Ford C-Maxile raske vastast leida.
Küsimus ei ole kurvikiirustes või reaktsioonivahetustes põikekatsel, küllap oleksid needki paigas, talvel lihtsalt ei saa proovida, vaid sõidutundes. C-Maxis võib unustada, et tegu on mahtuniversaaliga, loomult ühe kohmakama autotüübiga üldse. Muide, ka välimuses on õnnestunud bussilikkust edukalt vältida.
C-Max pakub eeskujuliku sõidutunnetust, täpset juhitavust ning suudab samas olla mugav. Vedrustus töötab progresseeruvalt, kontrollib hästi külgkaldeid, rattad mängivad aukudega kaasa. C-Max muudab sõidu elamuseks neile, kes oskavad seda hinnata.
Säästlik diisel
Sõitu puudutavas osas jätab norimisruumi vaid viiekäiguline käigukast, mida kombineeritakse 105- ja 125hobujõulise bensiinimootoriga. Maanteesõidul jääb üks käik puudu, viiendaga sõites tõusevad pöörded üpris kõrgele, mis avaldavad mõju mõistagi kütusekulule. Võimsamate ottomootoritega ning diisliga käib kokku kuuekäiguline manuaalkäigukast. Automaatkäigukasti C-Maxi valikust ei leia.
Mootorivaliku ökonoomseim esindaja on mõistagi diisel, see arendab 115 hobujõudu ning kulutab keskmiselt sajale kilomeetrile 4,6 liitrit kütust. Reipaimat minekut pakub 180hobujõuline, 1,6liitrise töömahuga turbomootor, mis tarvitab tootja teatel keskmiselt 6,6 liitrit bensiini sajale kilomeetrile, kuid suudab mahtuniversaali kiirendada paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,5 sekundiga.
Manööverdab ise
C-Maxi hinnad algavad 15 900 eurost, selle summa eest saab 105hobujõulise bensiinimootoriga ja Ambiente-varustustasemel auto. Ambiente-tase on tarbesõidukilik, mugavusvarustust napib, ka raadiot pole, kuid turvavaruse arvelt siiski ei koonerdata.
Ülejäänud mootorite puhul algavad varustuspaketid oluliselt rikkalikumast Trend-tasemest, näiteks sisalduvad selles istmesoojendused ja kiirushoidik, rääkimata konditsioneerist ning CD-mängijast. Hinnavahe on 1695 eurot.
Lisadest saab valida näiteks parkimisabi, mis hindab ultraheliandurite abil paralleelparkimise puhul automaatselt parkimiskoha suurust ning keerab sinna manööverdades juhi eest rooli. Pakutakse ka automaatselt avanevat-sulguvat tagaluuki.
Nutikas istmesüsteem
Sõitjateruumis ootab ees üsna nupurohke, kuid siiski hõlpsalt kasutatav juhikoht, arvukalt panipaiku ning nutikas tagaistmete süsteem. Nimelt saab kolmekohalise tagaistme keskmise osa kokku klappida ja pakiruumi nihutada ning mõlemaid äärmisi istmeid selle arvelt rohkem keskele ning ühtlasi tahapoole sõidutada.
Nii kahaneb küll pisut 430liitrise pakiruumi mahukus, kuid tagaistujatele tekib märkimisväärselt juurde jalaruumi. Tõenäoliselt on viiekesi sõitmine sellise autoga pigem erand kui reegel ning selline mugavuse juurde tekitamise võimalus küllap paljudele kasulik.
C-Maxi sõitjateruum on ka märkimisväärselt vaikne, mis suurendab veelgi mugavust eriti just pikematel sõitudel, milliseid mahtuniversaalidega küllap üsna sageli tehakse.
asjalik väike mahtuniversaal, mis suudab pakkuda ka sõidurõõmu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind18 530 eurot (289 931 krooni) |
MootorR-4, otto 1596 cm³ |
Võimsus92 kW (125 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment159 Nm 4000 p/min |
Käigukastviiekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus188 km/h |
Kiirendus11,5 s |
Kütusekulu8,7/5,3/6,6 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad8 |