Antara jätkab keskpärasena

senisest ökonoomsem, paremini juhitav, odavam ikkagi liiga kallis, nadi kiirendus, väike pakiruum

2006. aastal debüteerinud Opeli linnadžiip Antara osutus läbikukkumiseks – praegu tunnistab seda mokaotsast Opel isegi. Mudeliuuenduseks oli aeg seega ammu küps.

Antara välimust muudeti õige põgusalt – uus iluvõre, udu- ja tagalaternad ning lisavarustusena 19tollised valuveljed. Tähtsama uudisena tuleb mainida ökonoomsemaid mootoreid, ümberhäälestatud veermikku ja tõhustatud mürasummutust. Viimasele pühendati inseneride sõnul väga palju tähelepanu. Sõites jätab Antara soliidse mulje, veereb üle konaruste tasaselt ega muutu ka maanteekiirusel häälekaks.

Siiski tuleb tõdeda, et Antara pole konarustel nii mugav kui selle sõsarmudel Chevrolet Captiva. Nimelt peaks Opel olema kahest sportlikum mudel, mida 1,9tonnise tühimassi tõttu ei saa küll väga tõsiselt võtta. Vanast on uuendatud Antara küll kriipsu võrra elavam, hoiab hästi sõidujoont ega kaldu paaniliselt alajuhitavusse.

Rivaalidest suurema tühimassi tõttu kummitas Antarat seni liigsuur kütusekulu. Uus 2,2liitrine diiselmootor aitab kütusekulu tublisti vähendada, 163hobujõulise versiooni keskmiseks lubatakse vaid 6,3 l / 100 km. Sel puhul on tegu esiveolise versiooniga. Nelikveoline ja automaatkäigukastiga mudel, nagu proovisõiduauto, rüüpab 1,5 liitrit rohkem. Kuigi krapsakas Antara automaatkäigukastiga ei ole. Samast diislist pakutakse 184 hj versioon, mis on natuke elavam, kuid õnneks võrdse kütusekuluga.

Pakutakse ka 2,4liitrist bensiinimootorit, mis on samuti senisest ökonoomsem (keskmine 8,8–9,3 l / 100 km). Kuuesilindriline bensiinimootor on erinevalt sõsar Captivast Antara mootorivalikust kadunud.

Pettumuse – eriti kui võrrelda Captivaga – valmistab Antara sisemus. Viimistlust on ehk natuke kohendatud, kuid vana Vectra keskkonsool pärineb sõna otseses mõttes eelmisest sajandist ning mingi ruumiime suur Opel pole. Jah, viiele on istekoht olemas, kuid lisaistmeid nagu Captivale ei pakuta. Võiks arvata, et see-eest on pakiruum ekstrasuur, kuid see ei mahuta enamat Meriva omast olles pealegi ülikõrge põhjaga.

Sarnaselt Chevrolet’ga kärpis ka Opel oma nelikveolise hindu, kuid vastavalt kontsernipoliitikale on Antara ikkagi 3000–4000 eurot kallim kui võrreldav Captiva. See on suur raha. Aga isegi kui nende hind oleks võrdne, tasuks eelistada Captivat.

Antara pole kehv auto, aga rivaalid (sh kontsernisisene) on lihtsalt paremad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 978 € (469 054 kr)
MootorR-4, diisel, 2231 cm³
Võimsus120 kW (163 hj) 3800 p/min
Pöördemoment
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus182 km/h
Kiirendus12,0 s
Kütusekulu10,3/6,4/7,8 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.