Uus Audi A6: ei rasvumisele!

juhitavus, diiselmootori omadused, kvaliteet, terviklikkus lüngad baasvarustuses

Kaalusääst annab Audi A6-le esindusauto kohta vägagi kerged jalad. Peamised puudujäägid puudutavad varustust.

Sõltuvalt versioonist kaalub uus A6 kuni 80 kilogrammi eelkäijast vähem. Kaalusäästu võti peitub rohkes alumiiniumi kasutamises. Näiteks kaalub kaheliitrise diiselmootoriga A6 1575 kilogrammi, mida on vaid 65 kilo rohkem kui teatatakse diiselmootoriga Golfi tühimassiks.

Kui 23. märtsil Autolehes avaldatud Auto Bildi testis märgiti ära A6 liigne jäikus ebatasasel teel, auto veeres 19tollistel vägagi sportlikel rehvidel, siis Eesti oludes olid aastaajast lähtuvalt (sõit toimus märtsi keskel) autol all märksa pehmemat minekut võimaldavad talverehvid. Mugavusseadesse timmitud vedrustuse puhul oli auklik tee täiesti vastuvõetav, ei mingit täristamist.

Tõsi, talverehvid röövivad kindlasti osa juhitavusteravusest, kuid ikkagi kuulub sõidumulje A6-ga tippklassi. Teravus pole selle iseloomustamiseks õige sõna, pigem saab A6 sõitu iseloomustada otsekohese ja tasakaalukana. Käitumises leidub ligi viie meetri pikkuse auto kohta vähe inertsust, küll aga veidi isegi ootamatut reipust ja innukust. Muidugi on need sõnad öeldud esindusautode kontekstis, sportautot ei maksa A6-st otsima hakata. Miinusena saab märkida veidi liig kõrget veeremüra mürataset.

Peenhäälestatud mootor

Kolmeliitrise, 245 hobujõudu arendava diisli maneerid on aga igati salongikõlblikud, seda nii akustikat, käiguviimistlust kui ka dünaamikat ja kütusekulu silmas pidades. 500njuutonmeetrine pöördemoment asub juhti teenima juba 1400 pöördel minutis ning see tähendab, et A6 on valmis jõuliseks kiirenduseks sisuliselt igalt mootori töökiiruselt. Keskmiseks kütusekuluks raporteerib Audi kuus liitrit sajale kilomeetrile. Seitsmekäiguline S tronic (kahe siduriga robotiseeritud käigukast) töötab kiiresti ja sujuvalt.

Quattro-nimeline keskdiferentsiaaliga nelikveosüsteem jagab veojõudu tavaoludes esimese ja tagumise rattapaari vahel suhtes 40 : 60, kuid suudab suunata ka kuni 85 protsenti tagaratastele või 70 esiratastele.

Praktikas jääb ümberjagamine heas mõttes märkamatuks, prooviks valitud jäine põldudevahetee sujub eriliste efektideta: koostöös stabiilsuskontrolliga sujuvad kiirendused stabiilselt ja jõuliselt.

Pikk lisavarustuse nimekiri

Audi A6 hinnad algavad 38 500 eurost, selle summa eest saab 177 hobujõudu arendava kaheliitrise diiselmootoriga esiveolise mudeli. Prooviauto, kolmeliitrise, 245 hobujõudu pakkuva diiselmootori, seitsmekäigulise S tronic käigukastiga (robotiseeritud) ja nelikveoga maksab 50 500 eurot.

Varustus on ehtaudilik, see tähendab, et päris baasmudelit ei osta ilmselt keegi. Kui muu eest mitte, siis istmesoojenduste ja kiirushoidiku eest hüppavad lisaeurod vast enamiku taskust välja. Lisade nimekiri mahub neljale A4-lehele. Auto saab häälestada viimsegi kui pisiasjani kasutaja maitsele.

Mõistagi leidub loetelus hulk elektroonilisi juhiabisid: sõidurea hoidmise abilisest kaugtulede automaatse ümberlülitamiseni, kuid need on jõudnud juba ka argimarkide väikekeskklassi autodele ja esindusauto puhul uudisekünnist enam ei ületa.

Mitte nii tavaline on öövaatlusseade koos jalakäijatuvastuse funktsiooniga. Ka teleri vaatamise võimalus autos on olemas, tõsi, veidi tuleks selle varustuse tellimisega kannatada: Eestis nähtav MPEG 4 jõuab Audi A6-le juuni alguses.

Sõitjateruumis ootab ees Audilt tuttav pilt. Ei ole vist mõtet mainida, et koostetöö ja materjalid kuuluvad tippklassi. Kõik on täpselt nii, nagu ühes esindusautos olema peabki. Tagaistmel leidub piisavalt ruumi, pakiruum mahutab 530 liitrit. Tõsi, nii läbilaadimisvõimalus kui ka pakiruumiluugi elektriline ajam kuuluvad lisade nimekirja.

esindusautode tipptase, millele on raske midagi ette heita peale lünkliku baasvarustuse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind50 500 eurot (790 153 krooni)
MootorV-6, diisel 2967 cm³
Võimsus180 kW (245 hj) 4000–4500 p/min
Pöördemoment500 Nm 1400–3250 p/min
Käigukastseitsmekäiguline robotkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,1 s
Kütusekulu7,2/5,3/6,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.