Mugavalt linnaliikluses
mugav ja vaikne, säästlik väga sarnane eelmisele Swiftiga, kõrge aste pakiruumi laiendades, napp lisavarustus
Uus Suzuki Swift suudab veenda, et väike auto ei pea olema kipakas, ebamugav ja lärmakas.
Kõige pealt tekib muidugi küsimus, kas see auto on ikka tõesti uus Swift – välja näeb ju täpselt samasugune kui eelmine. Ometi on auto igas suunas kasvanud ja eelmise mudeliga olla sel ühist vähe. Ning kui väliselt seda ei uksuks, siis sisse istudes ja liikuma hakates võib Suzuki väidetega juba päri olla.
Mõnus vedrustus
Proovitud autol olid all küll veel pehmed lamellrehvid, kuid ainult nende „süüks” ei saa ajada seda, et uus Swift on haruldaselt vaikne ja mugav. Meie proovisõit kestis kolm päeva ja isegi autot esindusse tagasi viies suutis pisike Suzuki ikka üllatama panna, sest samaväärset mugavust ei kohta isegi paljudes klassi võrra suuremates autodes.
Sõitjateruumi kostub vähe nii tee-, tuule- kui ka mootorimüra ning vedrustus summutab tee ebatasasusi sedavõrd tõhusalt, et Tallinna tänavate seisukord ei tundugi enam nii hull. Aukude vältimisel liiga laisaks muutudes saabub karistus siiski peagi – mõni sügavam löökauk ehmatab juhi suure pauguga jälle ettevaatlikuks.
Kui siia lisada veel suured aknad ja hea nähtavus, eeskujulik manööverdusvõime ja lisavarustusena saadav automaatkäigukast, saame kokku auto, millega sujub linnasõit lihtsalt ja stressivabalt. Samas pole kuhugi kadunud Swifti ergas olemus, roolile reageerib ta ikka vilkalt ja liigub kurvides nobedalt.
Keskmiselt 5 l / 100 km
Linnast väljas kulgeb Swift kenasti teiste autodega samas rütmis, kuid kiiremini eriti mitte. Praegu ainsana pakutav 1,2liitrine bensiinimootor annab juhi käsutusse 94 hj / 69 kW ja 113 Nm, nii peab arvestama, et möödasõidud võtavad aega ja nõuavad pikemat etteplaneerimist. Kui loobute automaatkäigukastist, saate nii parema kiirenduse kui ka kütusekulu: 0–100 km/h aeg on vastavalt 12,3 ja 13,5 sekundit ja keskmine kütusekulu viis ja 5,6 liitrit saja kilomeetri kohta. Meil näitas auto pardaarvuti maanteel tehaseandmeile lähedasi numbreid, neelates maanteel umbes viis liitrit saja kilomeetri kohta, linnas küll veidi enam, nii 7,5 liitri ligi.
Kõrges sõitjateruumis on neljale ruumi kenasti, tagumisel istmel jääb enne muud puudu põlveruumist. Ümber disainitud armatuurlaud on nägus ja hoides pilku ainult ettepoole, näib Swifti sõitjateruum ka korralike materjalide ja viimistlusega. Mõne odava lahenduse leiab siiski: näiteks aknavändaga ilmestatud koleda plastlahmakana mõjuva tagumise ukse paneeli ning pakiruumi laiendamisel selle põrandasse jääva eriti kõrge astme.
Varustusega on Swifti puhul üldse huvitavad lood: seda on väikese auto kohta baashinnas juba üsna palju, kuid näiteks tagumisi elektriaknaid, kliimaseadet (igal Swiftil on küll konditsioneer), või tehasepoolset kiirushoidikut ei saa isegi ekstraraha eest, küll täiendatakse nappi lisade nimekirja mõningal määral Eestis koha peal paigaldatavate seadmetega.
Uue Swifti hinnad algavad 12 990 eurost, praeguse soodushinnaga 1000 euro võrra madalamalt. Isegi viimasega jääb Swift omas klassis pigem kallimate hulka, mõnda autot saab märksa odavamalt (Opel Corsa, Hyundai i20, Ford Fiesta ja isegi VW Polo ja Toyota Yaris), mõni maksab siiski ka enam (näiteks Honda Jazz ja Mazda2).
hea väike auto, mis sobib eriti hästi linnaliiklusesse. Kahjuks vähe valikuvariante: pakutakse vaid üht mootorit ja vähe lisasid.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind13 990 eurot (219 037 krooni) |
MootorR-4, otto 1242 cm³ |
Võimsus69 kW (94 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment118 Nm 4000 p/min |
Käigukastneljakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus160 km/h |
Kiirendus13,5 s |
Kütusekulu6,8/4,9/5,6 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad9 |