Diisel sobib Muranole

mugavus, varustus, disain raskepärane juhitavus, mõned viimistlusmaterjalid

Varem vaid januse V-6-bensiinimootoriga pakutud Nissan Murano sai lõpuks maastikuautole sobivaima mootori – diisli.

2,5liitrine, 190 hobujõudu arendav diisel ei anna muidugi sellist dünaamikat nagu 252hobujõuline V-6-bensiinimootor, kuid see-eest võimaldab läbi ajada kaheksa liitri kütusega sajal kilomeetril bensiinijõuallika 10,9 vahel. Erinevus linnakulus on isegi märkimisväärsem: diisli 10,1 liitrit bensiinimootori 14,9 vastu.

Muranole paigaldamiseks käidi Nissani 2,5liitrine diisel põhjalikult üle. Luksusdžiibile vääriliste omaduste kindlustamiseks rakendati muidki meetmeid. Näiteks kinnitub mootor autole nelja asemel viiest kinnituspunktist – eesmärgiks vibratsiooni vähendada, roolivõimendi pumpa ajab ringi rihm-, mitte kettülekanne – eesmärgiks müra vähendada. Mootoriruumi lisati ka täiendavat mürasummutavat materjali.

BMW, Audi või Mercedese-Benzi diislite rafineerituse tasemele Nissani diisli käiguomadused ei küüni, kuid ei anna põhjust ka nurinaks liigse müra või vibratsiooni üle. Kiirendusaeg 10,5 sekundit 0–100 km/h iseloomustab üsna hästi Murano dünaamikat, ei ole eriliselt loid ega märkimisväärselt reibas. Sõna rahulik iseloomustab dünaamikat kõige täpsemini.

Kõik hinnas

Kui vaadata disaini seisukohast, siis Murano lennuka välimuse foonil osutuvad diisli rahulikud maneerid pettumuseks, kuid muude sõiduomaduste taustal sobib mootor auto olekuga ideaalselt. Murano on oma 1,9tonnise tühimassiga pigem rahulik maanteeristleja kui reibas kurvivõtja. Kehvad teed sobivad sellele vägagi hästi.

Sõitjate- ja pakiruum on sama mahukad kui bensiinimootoriga mudelil. Neid on Autoleht varem kirjeldanud, kuid lühidalt kokkuvõetuna: piisavalt ruumikad, aga mõned viimistlusmaterjalid võiksid paremad olla.

Diiselmootoriga Murano saab soetada ka veidi odavamalt kui bensiinimootoriga mudeli, kuid asi pole mootoris, vaid varustuspakettides. Nimelt pakutakse diislit ka ilma tagaistmesoojenduse (esiistmesoojendus on olemas), 20tolliste valuvelgede (nende asemel veereb auto 18tollistel), pakiruumiluugi elektrilise ajami ja veel mõne pisividinata. See tähendab 4500eurost kokkuhoidu.

Kui võtta aga võrdne varustus, maksavad diisel- ja bensiinimootoriga Murano ühe palju – 45 990 eurot. Hind võib tunduda ehmatavalt kõrge, kuid tuleb tähele panna, et Muranole pakutakse lisavarustusena vaid metallikvärvi, kõik muu, 11 kõlariga Bose’i helisüsteemist sõitjateruumi nahkviimistluseni sisaldub hinnas.

rahulike maneeridega ja bensiinimootorist oluliselt ökonoomsem diisel sobib Muranole.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind41 490 eurot (649 177 krooni)
MootorR-4, diisel, 2488 cm³
Võimsus140 kW (190 hj) 4000 p/min
Pöördemoment450 Nm 2000 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus196 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu10,1/6,8/8,0 l / 100 km
Hooldevälpteadmata
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.