Uus Tiguan: nutikaid vidinaid täis
mugav, vaikne, säästlik, suur hulk lisavarustust enamik põnevatest lisadest ekstrahinna eest
Nagu uute automudelite puhul ikka, rõhutatakse värskendatud Tiguani säästlikkust, lisaks on see saanud pardale terve hulga nutikaid elektroonikalisasid.
Suve lõpul Eestisse jõudva uuendatud Tiguani mootorivalikus on seitse jõuallikat: neli bensiini- ja kolm diiselmootorit, viimastest kõige säästlikuma kütusekulu on koos esiveoga on vaid 5,3 l / 100 km. Siingi tulevad appi elektroonikalisad – näiteks start-stop süsteem ning mootori- ja tavapidurduse energiat ära kasutav akulaadimine.
Tunneb ära juhi väsimuse
Võimsused jäävad 110 ja 210 hobujõu vahele. Meie proovitud 1,4TSI on Eesti oludesse kindlasti üks mõistlikumaid versioone, kiirteel või mägedes võinuks mõnes kohas jõudu enamgi olla, kuid kui maksimumkiiruseks lubatakse maanteel 90 või 120 km/h, siis piisab 160 hobujõust Tiguanile küllalt.
Et juhi elu igapäevasõidus lihtsamaks ning turvalisemaks muuta, pakutakse tervet hulka põnevat lisavarustust, mis oli proovisõiduautodel ka kõik küljes. Näiteks suudab Tiguan end parkida vaid 80 cm autost pikemasse vahesse (juht peab gaasi ja pidurit vajutama, rooli keerab auto), tunneb ära liiklusmärke ja vahetab ise lähi- ja kaugtulesid. Lisandunud on näiteks autot kaamera abil sõidurajas hoidev ja muuseas väga hästi toimiv süsteem – tingimusel vaid, et teekattemärgistus on korralik. Kui juhtute teelt kõrvale kalduma, roolib Tiguan end uuesti õigesse suunda, teine kord veel ning kolmandal korral juba hoiatab sõbraliku märguandega, et „võta nüüd juhtimine ikka uuesti üle”. Samuti kontrollib Tiguan sohvri väsimust: sõitu alustades tehakse kindlaks, kuidas juht rooli keerab ja pedaale vajutab ning siis võrreldakse jooksvalt algseid näite hetkeseisuga. Kõlab kahtlaselt? Ometi tõestas seegi süsteem end proovisõidul kenasti. Igaval kiirteel uniseks jäänud juhile teatas tabloo valju pinina saatel ja kohvitassi näidates, et võtku see sõitmisest väike paus. Pausiks polnud aega, kuid uuesti erksaks sai küll!
Hinnad odavamad kui Saksamaal
Väliselt on Tiguan saanud uue Touaregile sarnaneva esiotsa, samuti teistsugused tagalaternad, pakutakse võimalust osta maastikvõimelisem versioon. See saab ulatuslikuma põhjakatte ning küngastel ronimiseks paremini sobiva esimese kaitseraua, samuti maastikusõiduks kohandatud juhiabisüsteemid.
Praktilisust, (proovitud tippversioonide) siseruumi materjalide kvaliteeti või sõitjateruumi mürataset võib ainult kiita, samuti sõiduomadusi – eriti kolmes astmes reguleeritava jäikusega vedrustust. Nii pole imestada, kui siiani võrdlustestides ikka eesotsas lõpetanud Tiguan ka edaspidi esikohti napsab. Et värskendatud mudel jõuab meil müügile alles suve lõpus, on hinnainfo veel õige napp. Esialgu öeldakse vaid, et baashind peaks jääma 20 000 euro lähedale. Kindel on küll, et kõikide kirjeldatud lisade ning mõne võimsama mootoriga koos kerkib see kindlasti oma 10 000 euro võrra.
kahtlusteta endiselt oma klassis tipptegija.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
Mootor1,4 R-4 turbo ja kompressor, 1390 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) / 5800 p/min |
Pöördemoment240 Nm 1500 - 4500 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus198 km/h |
Kiirendus9,2 s |
Kütusekulu9,6/6,5/7,6 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |