Eelkäijast efektiivsem Crafter
ökonoomsus, juhikabiini ergonoomsus, sõiduomadused, garantii jõuetus madalatel pööretel
Uus Volkswagen Crafter on eelkäijast ökonoomsem, suurema kandevõimega ning veerand miljoni kilomeetrini ulatuva garantiiga.
Väliselt eelkäijaga üsna sarnase Crafteri peamised muudatused on toimunud kapoti all. Uus neljasilindriliste diiselmootorite põlvkond toob keskmise kütusekulu parimal juhul nii madalale kui 7,2 liitrit sajale kilomeetrile ning tänu jõuallikate kergemale kaalule suureneb auto kandevõime.
Kolme aasta või 250 000kilomeetrise läbisõidu garantii võib sõiduautode kontekstis kõlada ehk imelikult, sest kes ikka kolme aastaga nii palju sõidab, ent tarbesõiduk võib kolme aastaga läbida veerand miljonit kilomeetrit ja rohkemgi. Kere roostegarantiid pakub Volkswagen 12 aastaks, mitmed keredetailid on läbinud topeltgalvaniseerimise.
Septembris Eestis müügile jõudva Crafteri detailne hinnakiri on alles koostamisel, näitena saab välja tuua 3,5tonnise täismassi, 107hobujõulise diiselmootoriga kaubiku hinna 25 794 eurot (koos käibemaksuga). Olgu lisatud, et isegi kui leiduks detailne hinnakiri, siis selle ulatuslik tsiteerimine ajakirjas ei tuleks kõne alla põhjusel, et Crafteri modifikatsioone (erinevad keretüübid, pikkused, telgede vahed, kandevõimed, kõrgused, mootorid, peaülekanded, varustus jne) on 400 ringis. Põhitüüpe on viis: kaubik, madelauto, raamauto erinevateks pealisehitusteks, buss ja bussi-kaubiku ristand nimega Combi.
Crafteri põhivarustusse kuuluvad näiteks juhi turvapadi, elektrooniline stabiilsuskontroll, elektrilised aknatõstukid ja kui autole valida kütusesäästupakett BlueMotion (vt allpool), siis ka püsikiirushoidik.
Võimsaim on ka ökonoomseim
Sama neljasilindriliste turbodiislite perekonda, mida nüüd paigaldatakse Crafterile, pakub Volkswagen ka Caddyle, Amarokile ja T5-le. Crafterile saab valida kolme võimsusversiooni vahel: 109, 136 ja 163 hobujõudu. Kõigile neile pakutakse lisavarustusena ka kütusesäästupaketti, mis tähendab automaatset stopp/start-süsteemi, kineetilise energia salvestamist (pidurdamine nii rattapiduritega kui ilma), kiiret peaülekannet, püsikiirushoidikut ning käiguvahetussoovitusi näidikuploki ekraanil. Kõik mootorid varustatakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.
Huvitaval kombel näitab suurimat ökonoomsust kõige võimsam mootor, mille keskmine kulu on BlueMotioni kasutamisel 7,2 liitrit sajale kilomeetrile; oluline osa selles on peaülekandel. Mootor on varustatud kahe turboga: väiksem toimetab mootori töökiiruseni 3000 pööret minutis, suurem sellest kõrgemal. 400njuutonmeetrist pöördemomenti pakub mootor juba 1800-l pöördel minutis.
Proovauto jõuallikas oli aga rea teisest otsast, 109hobujõuline ja 300njuutonmeetrise pöördemomendiga vahemikus 1500–2250 pööret minutis ning keskmise kütusekuluga 7,6 liitrit sajale kilomeetrile. Ökonoomne mootor väärib kiitust veel oma lihvitud käiguomaduste poolest. Miinuseks on jõuetus madalatel (1500st allpool) pööretel, foori taga auto väljasuretamine juhtub hõlpsalt. Maanteesõitudeks ei ole nõrgim mootor vähese möödasõidusitkuse tõttu parim valik.
Mitmekordne mahuvahe
Kabiinis uuendati materjalivalikut ning armatuurlauda. Uus on näidikuplokk koos käiguvahetussoovitustega, samuti kolmeastmeline küttesüsteemi ventilaatori regulaator ja veel mõni pisiasi. Crafteri kabiin torkab silma panipaigarohkusega, eriti mahukad paiknevad istmete all, kuid väiksemaid leiab nii põrandast kui ka laest. Keskmisest istmest saab välja klappida arvutilaua.
Kaubaruumi pikkus-laius-kõrgus sõltuvad vägagi versioonist, väikseima maht on 7,5 kuupmeetrit, suurimal 17 kuupmeetrit. Viimane on antud 2,99 meetri kõrguse ja 7,34 meetri pikkuse Crafteri kohta. Täismasside vahemik ulatub kolmest tonnist viieni.
Kaubaruumi tagauksed avanevad 1,565 meetri laiuselt ja 270kraadise nurga alla, teisisõnu vastu kaubaruumi väliskülge, kuhu kinnituvad magnetite abil. Küljeukse laius on sõltuvalt versioonist kuni 1,3 meetrit, mis võimaldab euroaluste kahveltõstukiga laadimist ka küljelt.
Säästlik ja praktiline tarbeauto, mis pakub ka häid töötingimusi juhile. Hinne on antud esialgsena detailse hinnainfota.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindteadmata |
MootorR-4, otto 1968 cm³ |
Võimsus80 kW (109 hj) 3500 p/min |
Pöördemoment300 Nm 1500–2250 p/min |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus149 km/h |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu9,1–9,4/7,9–8,1/8,3–8,6 l / 100 km |
Hooldevälp 20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad1 |