Pisut efektsem Peugeot 308
sõidumugavus, kvaliteet, reibas mootor, pikk garantii baasvarustus
Peugeot muutis moodsamaks mudeli 308 välimuse ja lisas valikusse diiselmootoripõhise mikrohübriidi.
Peugeot 308 välimusele lisavad kõrgetehnoloogilist muljet kaitseraua alaossa paigutatud bumerangikujulised valgusdioodlaternad, mis mängivad õnnestunult kokku kroomraamistuses uue radiaatorivõrega. Lõvi-logoga tipnev V-kujuline kõrgend kapotil nagu varasemal versioonil on säilinud, kuid saanud jõulisema ilme. Nagu seda tüüpi face-lift’ide puhul tavaliselt, sai ka 308 uued esilaternad. Pisut uuendati ka tagaosa ja küljeliiste.
Juba uuenduskuurieelse 308 interjöör oli kõrgel tasemel koostekvaliteedi ning materjalivaliku poolest. Uuenduse käigus on Peugeot latti veel tõstnud ning üldmulje läheneb juba vägagi noobelmarkide tasemele. Eriti elegantselt mõjuvad kroomraamistuses valgel põhjal näidikud.
Küll on aga 308 baasvarustus väga nadi. 14 380eurone alghind ei seleta varustusnappust lõpuni, sest samaväärse mootoriga Citroën C4 mille põhinimekirjas on kõik nimetatu pluss kiirushoidik ning nii mõndagi Peugeot’le lisaraha eest pakutavat, maksab 15 900 eurot.
Tõsi, hetkel kehtib 308-le erihind 12 780 eurot, mis klapib paremini varustusnimekirjaga. Peugeot’ trumbiks on viieaastane garantii.
Endiselt mugav
308 vedrustust ei muudetud, mis tähendab, et see on endiselt õnnestunud kompromiss mugavuse ja kindla juhitavuse kombineerimisel. Sõidumugavust suurendab oluliselt ka sõitjateruumi eeskujulik müraisolatsioon ning piisavalt avarad olud nii esi- kui ka tagaistmel.
Prooviautot viis edasi turboga täiendatud 1,6liitrine ottomootor, mis oma 156 hobujõuga annab pereautole igati korraliku dünaamika ning mängib hästi kokku ka kuuekäigulise automaatkäigukastiga. Keskmine kütusekulu 7,6 liitrit sajale kilomeetrile on sellise koosluse puhul igati mõistlik näitaja.
Suurim tehnikauudis 308 puhul on mikrohübriid e-HDI, mis kombineerib diisel- ja väikese elektrimootori ja suudab läbi ajada 4,2 liitriga sajal kilomeetril. Selle süsteemi juurde pöördume tagasi, kui esimesed sõidumuljed saadud.
Asjalik ja mugav pereauto, kuid ilmselt ei rahuldu enamik ostjaid baashinnas sisalduvaga.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind22 100 eurot (345 789 krooni) |
MootorR-4, otto, 1598 cm³ |
Võimsus115 kW (156 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment240 Nm 1400 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus212 km/h |
Kiirendus9,1 s |
Kütusekulu11,2/5,7/7,6 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad6 |