Esiplaanil mugavus ja ökonoomsus

ökonoomsus, mugavus, ruumikus, hind, varustus, garantii mõned pisiasjad ökonoomsusprogrammide töös

Hyundai ix20 sõidab mugavalt ja diiselmootori ning kütusekulu vähendava paketiga Blue Drive varustatuna ajab tootja teatel sajal kilomeetril läbi 4,3 liitri kütusega.

Väikese mahtuniversaali hinnad algavad 1,4liitrise bensiinimootoriga mudeli puhul 15 390 eurost. Tuleb tähele panna, et Hyundai pakub ix20 vaid tippvarustuses. Lisaks enesest mõistetavale sisalduvad hinnas näiteks panoraamkatuseluuk, kiirushoidik, automaatne kliimaseade, roolilt juhitav helisüsteem jpm.

Diiselmootoriga, 1,4liitrine pakub 90 hobujõudu, mudel maksab veidi enam – 16 900 eurot. Auto kasutamiskulusid silmas pidades on oluline märkida viieaastast läbisõidupiiranguta garantiid.

Vägagi ruumikas

Küllap paljudele meeldivas, omanäolises, kuid ekstravagantsusteta väliskujustuses püüab erilisemana pilku radiaatorivõre kärg, mis korrapäraste ruutude või ristkülikute asemel koosneb hoopis keerulisemast mustrist. Külgvaates jääb silma väikese auto pikk telgede vahe, numbrite keeles: pikkus 4,1 meetrit, telgede vahe 2,61 meetrit.

Sisemuses kajastub pikk telgede vahe ennekõike tagaistujate rohke jalaruumi näol. Ix20 nappidest välismõõtmetest ei tasu lasta end ehmatada, sõitjateruum on avar ja seda nii esi- kui ka tagaistmetel sõitjate mugavust silmas pidada. Viimastele tuleb kasuks ka sile, kesktunnelita põrand.

440liitrise pakiruumi põhja all leidub teinegi korrus väiksemate esemete paigutamiseks. Tagaistme seljatoe allaklappimisel moodustub sileda põhjaga ja peaaegu pooleteise kuupmeetrise ruumalaga kaubaruum.

Juhikohta iseloomustab kasutamislihtsus ja teemalülitite selge grupeerimine. Plussiks on ka väliste meelelahutusseadmete mugav ühendamisvõimalus keskkonsooli alaosas leiduvate pistikute vahendusel.

Säästlik, kuid kapriisidega

Auto mudelinimele lisatud sõnapaar Blue Drive märgib, et kasutatakse erilisi kütusekulu kahandamise meetmeid: näiteks automaatne stopp-start-süsteem, madala veeretakistusega rehvid ning aku laadimise välja lülitamine mootori raske veo korral. Kui koormus kahaneb, laadimine taastub. Hyundai teatab keskmiseks kütusekuluks 4,3 liitrit. Proovisõidul, linna ja maantee segasõiduna tuli eriliselt säästu nimel pingutamata keskmiseks 5,3 l / 100 km. Kindlasti saanuks seda numbrit veel väiksemaks.

Väike turbodiisel on oma liigi esindajale tüüpiliselt madalatel pööretel väga jõuetu, aga kui teada, et maksimaalne pöördemoment 220 njuutonmeetrit on saadaval vahemikus 1750–2750 p/min ja tippvõimsus 90 hobujõudu 4000 p/min, leiab üles ka möödasõidukiirenduse.

Küll aga kipub automaatne mootori välja- ja sisselülitamise süsteem liiga innukaks, seisates mootori enne auto täielikku peatumist. Tüütuks osutub see näiteks juhtudel, kui mootor jõuab välja lülituda vahetult enne foori rohelise süttimist vms. Samas tuli proovisõidul ette kaks juhust, kus automaatselt seiskunud mootor käivitus alles pärast süütevõtme keeramist.

Kui üldiselt on auto armatuurlaua ekraanide vahendusel antavad käiguvahetussoovitused – vaheta üles, vaheta alla – asjakohased, siis olukord muutub tõusudel. Soovitus vahetada kiiremale käigule viib jõu ja hoo raugemiseni.

Entusiastlikule juhile pole ix20-l midagi pakkuda, küll aga mugavust hindavale. Vedrustus on pehme ning sõitjateruum vaikne ka suurematel kiirustel.

hea hinnaga, hästi varustatud ja mugav väike mahtuniversaal, mille kallal saab norida vaid pisiasjades.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 990 eurot (265 836 krooni)
MootorR-4, diisel, 1396 cm³
Võimsus66 kW (90 hj) 4000 p/min
Pöördemoment220 Nm 1750–2750 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus167 km/h
Kiirendus14,5 s
Kütusekulu4,7/4,2/4,3 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.