Universaalselt hea

disain, mugav, mahukas, säästlik ebaõnnestunud poolautomaatkäigukast

Peugeot 508 on Eesti turul üsna värske auto, ometi näeb neid tänavatel juba palju. Nüüd on valikusse lisandunud universaalkere, mis suure Peugeot’ paljudele kindlasti veel ahvatlevamaks muudab.

Nagu sedaani puhulgi tõdesime, on 508 sõitjateruumis tehtud 407-ga võrreldes suur edasiminek: autos on müra vähe, ruumi palju ning üldilme nägus ja kvaliteetne. Universaali puhul on esmajärjekorras oluline ära märkida pakiruumi suurus, 508 siin silmi maha lööma ei pea, mahukus on klassi parimate seas – tavaasendis võtab pakiruum vastu kuni 560 ning istmete seljatugesid alla kallutades 1596 liitrit. Jätkub ka panipaiku, kinnitusaasu, valgusteid ning istme seljatoed saab mugavalt langetada pakiruumi külgedel olevate kangide abil.

Proovida saime kaht versiooni 508SW-st. Esimene neist oli kaheliitrise diiselmootoriga 163hobujõuline ning teine kõige ökonoomsem 508: 112 hj 1,6liitrise diisliga e-HDi. Esimesel vahetas käike kuuekäiguline automaat-, teisel robotkast.

Tõesti halb poolautomaatkäigukast

Kaheliitrise diisli ja sellega koos töötava automaatkäigukasti kohta on kriitikat raske teha, mootor on vaikne, võimas ning säästlik ja käigukastki toimib tähelepandamatult. Vaid esimese käiguvahetuse teeb see kohe pärast liikumahakkamist ja selle nõks on ehk liiga selgelt tunda. 1,6liitrine e-HDi on veel oluliselt ökonoomsem (keskmine kulu vastavalt 5,7 ja 4,5 l / 100 km), kuid sellele vaatamata annab väike säästumootor kogukale autole täiesti korraliku dünaamika. Kahjuks suudab kõik hea ära rikkuda selle poolautomaatkäigukast – see on tõepoolest üks kõige halvemaid käiguvahetajaid, mida viimaste aastate jooksul proovinud oleme.

Kõrvaltvaatajale võib e-HDi juht täiesti saamatu tunduda, sest sõit käib säärase jõnksutamise saatel, et 508-s viibijad kõiguvad ja noogutavad iga käiguvahetusega kaasa. Kui satute veel ummikusse, kus auto start-stopp-süsteem mootorit välja suretab, robotkast sidurit lahutab, ühendab ja käiku vahetab, võib jõnksutamisega süda pahaks minna ka juhil, mitte ainult nõrga kõhuga kaassõitjal. Käiku on võimalik ka manuaalselt vahetada, kuid nii annab valida vaid vahetamise hetke, sujuvust parandada aga mitte. Kahjuks e-HDid ainult selle käigukastiga pakutaksegi, tavalist 1,6liitrist diislit müüakse õnneks ka manuaalkäigukastiga.

508 sedaaniga võrreldes tuleb universaali lisamahu eest üle 1000 euro juurde maksta, kui baasvarustuses 1,6liitrise sedaani hind on 18 500 eurot, siis universaalil 19 800 eurot. Samas ei saa seda oluliseks miinuseks pidada, universaalide eest küsivad rohkem teisedki tootjad.

omas klassis kindel tipptegija, kuid robotkäigukasti tuleks vältida.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind25 800 eurot (403 682 krooni)
MootorR-4, diisel, 1997 cm³
Võimsus120 kW (163 hj) 3750 p/min
Pöördemoment340 Nm 2000 p/min
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus9,2 s
Kütusekulu7,6/4,6/5,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.