Uuendatud Transit sõidab odavamalt
sõiduomadused, ökonoomsus, pikk hooldevälp vähesed disainimuudatused
Uuendatud Ford Transiti pidamiskulud on tootja kinnitusel sõltuvalt versioonist 25–40 protsenti eelkäijast madalamad.
Meetmeid, mida tarbesõiduki efektiivsuse suurendamiseks rakendati, leidub hulgi, näiteks uus ökonoomsete 2,2liitriste diislite perekond, automaatne stopp-start, 50 000 kilomeetrile või kahele aastale pikendatud hooldevälp ning 12aastane roostegarantii.
Uued Duratorq TDC-i diislid vahetavad välja praegused 2,2- ja 2,4liitrised jõuallikad. Esiveolistele Transititele pakutakse neid võimsusega 100, 125 ja 140 hobujõudu, võimsaimat tagaveolist viib edasi 155hobujõuline versioon. Tähelepanu väärib ka pöördemoment, mis juba baasmootoril on 310 njuutonmeetrit. Kõik Transitid varustatakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.
Mooduseid, millega muudeti mootorid efektiivsemaks, saab üles lugeda hulgi: alates ühistorupritse kõrgemast survest kuni optimeeritud õli-, roolivõimendi ja vaakumpumba tööni. Viimaste tootlikkus sõltub rohkem kui kunagi varem auto tegelikest vajadustest. Sama kehtib ka generaatori kohta – kui aku on laetud rohkem kui 80protsendiliselt, lülitatakse see spetsiaalse siduri abil ajamist lahti.
Lisana saab tellida ökonoomsuspaketi, mis sisaldab väljalülitavat 110 km/h kiirusepiirikut ning automaatset stopp-starti.
Kütusekulu langus arvudes on tarbesõiduki puhul keeruline teema – versioone on palju ja sääst erineb. Üks näide siiski: ECOnetic mudel, mis on varustatud 100hobujõulise mootoriga, kere on lühikese telgede vahega ja madala katusega ning auto täismass 2,8 tonni, kulutab sajal kilomeetrile 6,55 liitrit diislikütust. Seda on 8,5 protsenti vähem kui eelkäijal.
Juhile mugav
Disainimuudatused jäid tagasihoidlikuks nii välimuses kui ka sisemuses. Esimeste puhul torkab silma uus radiaatorivõre, teises vahetati välja mitu materjali, lisati müraisolatsiooni ja tehti muid väiksemaid täiustusi. Soojendusega tuuleklaas kuulub uuel mudelil põhivarustusse, täiuslikum helisüsteem pakub paremat kõla ja Bluetooth-ühendust, tagurduskaamera ekraan on paigaldatud nutikalt sisepeegli kohale (kaubikul viimast muidugi pole, bussil või kombil küll) – nii saab pilguga haarata mõlemat.
Prooviauto 140hobujõuline diisel töötab viimistletult ja minimaalse vibratsiooniga. Transiti stopp-start toimetab sõiduautoliku sujuvusega ning käivitab mootori siduripedaalivajutuse tulemusena välkkiirelt, täpsemalt 0,6 sekundiga.
Transiti sõitjateruum on tähelepanuväärselt vaikne ning sõiduomadused kaubikute seas vägagi sõiduautolikud. See tähendab, et mugavad ja samas piisavalt erksad, et tulla toime ka ootamatute olukordadega. 140 hobujõudu tähendavad vägagi reibast minekut, kuid tuleb arvestada turbodiisli järsu võimsuslangusega madalatel pööretel – Transit tahab täpset käiguvalikut.
Novembris Eestisse jõudva uue Transitit hinnakirja veel ei ole, kuid orienteerivalt tulevad uued mudelid vanadest mõnesaja euro võrra kallimad.
üks paremaid kaubikuid turul nii juhi töötingimuste kui ka kulude mõttes.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindteadmata |
MootorR-4, diisel, 2198 cm³ |
Võimsus92 kW (125 hj) 3750 p/min |
Pöördemoment330 Nm |
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusteadmata |
Kiirendusteadmata |
Kütusekuluk 7,16 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad1 |