Väike Audi on parajalt suur

juhitavus, ruumikus, diiselmootori ja automaatkäigukasti kombinatsioon lünklik baasvarustus, kallis lisavarustus

Tundub, et rohkemat kui pakub 4,4meetrine Q3 enamikul justkui vaja ei olekski: neli normaalmõõdus täiskasvanut tunnevad end mugavalt ja 460liitrine pakiruum mahutab nii mõndagi.

Q3 hinnakiri algab 30 050 eurost (esiveoline, 140 hj diiselmootori ja manuaalkäigukastiga mudel) ning lõpeb 35 550 euroga (nelikveoline, 211 hj bensiinimootori ja automaatkäigukastiga mudel), teisisõnu veidi kõrgemal kui algab suurema mudeli Q5 hinnakiri.

Võrreldes põhirivaali BMW X1-ga, on hinnad ootuspäraselt üsna sarnased: odavaim X1 maksab küll Q3-st vähem – 28 500 eurot, kuid sellele puudub Audi Q3 mootorigammas vaste; 143hobujõulise diisliga mudel maksab BMW-l Audist 450 eurot rohkem, kuid on paremini varustatud.

Muidugi on eelpool mainitud hinnakirja lõpp tinglik, sest jutt käib baasvarustuses mudelist. Q3 varustuse põhinimekiri sisaldab kõike otseselt hädavajalikku, kuid jätab küllap enamikule soovimisruumi. Kui mitte muu, siis istmesoojenduste ja kiirushoidiku võrra kindlasti.

Ajal, mil mobiiltelefonid suudavad asendada navigatsiooniseadet, tundub navigatsioonipaketi eest 1285 euro küsimine ilmse liialadusena, kuid Audi ei ole muidugi ainus autofirma, kes nutitelefonide olemasolu kõigest väest eirata püüab.

Sõitjateruumi materjalid ja viimistlus kuuluvad tippklassi, jah, muidugi on Q3 tagasihoidlikum kui Audi kallimad mudelid, kuid ühtegi vääratust ei ole endale lubatud.

Ergonoomika osas nõuavad harjumist temperatuuri seadmise lülitid, need näevad välja nagu tavalised pöördkettad, kuid liiguvad siiski vaid väikeses ulatuses ja nõuavad sõitjateruumi külmemaks või soojemaks muutmisel klõpsutamist ühes või teises suunas.

Jõuline, kuid viisakas

Prooviauto 177hobujõuline turbodiisel annab väikesele autole karurammu, kuid teeb seda meeldivalt peenel viisil. Diiselmootorile omane vibratsioon sõitjateni ei jõua, heligi on õnnestunult summutatud.

Seitsmekäigulise S tronicuga mängib jõuallikas ideaalilähedaselt kokku, hoides maanteekiirusel pöörded kütusesäästlikult madalal, kuid reageerides välkkiirelt, kui tarvis näiteks möödasõidukiirendust. 380njuutonmeetrine pöördemoment on saadaval vahemikus 1750–2500 pööret minutis. Keskmiseks kütusekuluks teatab Audi 5,9 liitrit sajale kilomeetrile.

Haldexi siduriga nelikveosüsteemi iseärasustest saaks muidugi paremini aimu jääl ja lumel, kuid mulje mudaselt kruusateelt räägib stabiilsusest ning juhile parimas mõttes märkamatust veojõusuhte ümbermängimisest kiirendustel.

Q3 liigub sõiduautolikult, pakub klassi tippu kuuluvat roolitunnetust, kaldub kurvides vähe ning reageerib juhi soovidele reipalt, kuid mitte närviliselt. Kui asfaldisõiduomadustele ei saa teha pisimatki etteheidet, ka müra jääb sõitjateruumis tagasihoidlikuks, siis kruusateel ilmnevad paratamatult asfaldilembuse miinused. Õnneks siiski mitte nii drastiliselt kui mõnel teisel kõvakattel hiilanud linnadžiibil – jäiga vedrustusega Q3 küll raputab, kuid läbilööke keresse ja roolisüsteemi endale ei luba.

Audi Q3 sõidab sõiduautolikult ning suudab rahuldada enamiku perede veovajadused nii reisijate kui ka pagasi mõttes.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 700 eurot (542 937 krooni)
MootorR-4, diisel, 1968 cm³
Võimsus130 kW (177 hj) 4200 p/min
Pöördemoment380 Nm 1750–2500p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus212 km/h
Kiirendus8,2 s
Kütusekulu7,0/5,3/5,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.