Ideaalse pereauto otsingutel
ruumikus, disain, mugavus suur mass, nähtavus tagurdamisel
Universaalkere, diiselmootor, automaatkäigukast ning nelikvedu püüavad Opel Insignia Sports Tourerist teha üsna ideaalilähedase pereauto kõikvõimalikke sõiduoludesse.
Mulje ei peta, Insignia Sports Tourer on tõesti suur – pikkuseks 4,91 meetrit. See tähendab ühelt poolt avarat sõitjateruumi ning hiiglaslikku, 540liitrist pakiruumi, kuid ka raskusi manööverdamisel. Küsimus pole ainuüksi pikkuses, sellega saab ju arvestada, vaid väljavaates tagurdamisel. Disain nõuab siinkohal ohvreid, tagaaken on väike ning peeglid vigurliku kujuga. Mis tähendab, et parkimisanduritele kulutatav lisaraha võiks minna asja ette.
160hobujõulise diisli, nelikveo ja automaatkäigukastiga universaal-Insigniat kõige odavama varustuspaketiga ei pakutagi. See tähendab, et niisuguse hinnad algavad 30 759 eurost ja varustusnimekiri on juba üpris rikkalik: olgu lisaks elementaarsele nimetatud näiteks kliimaseade, kiirushoidik, nahkkattega rool ning mitu ehisdetaili.
Viimastega ei ole Insignia sisemuses ega välimuses koonerdatud, kuid püsitud siiski hea maitse piires. Ehkki jah, mulje räägib pigem pidulikkusest kui noobelmarkidele omasest teatavast rangusest. Päris noobelmarkide tasemele materjalid ei küüni, kuid patt oleks ka millegi üle nuriseda.
Ei ole väga ökonoomne
Diiselmootori 160 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit teevad Insigniast ideaalilähedase maanteelaeva, mis sooritab vaevatult möödasõite, kuid meie teedel lubatud piirkiirustel liigub madalate mootoripööretega. Tõsi, maanteekiirusel diislile iseloomulik müra taandub, kuid tühikäigul ja sellele lähedastel pööretel pääseb siiski häirima. Kui vedrustus lubab maanteel eeskujulikku tunnetust, siis roolisüsteem päris hinnet „viis” ei saa. Tagasiside võiks olla parem.
Käänulisel teel annab auto ligi 1,9tonnine tühimass tunda, mingist vilkast minekust pole juttugi, inertsist seevastu küll.
Haldexi siduriga lahendatud nelikveosüsteem sai oma võimeid demonstreerida mudastel kruusateedel. Süsteemi tööpõhimõte on lihtne, esirataste libisemisel suunatakse veojõudu rohkem tagaratastele. Nelikveoline Insignia sõidab libedal kattel enesekindlalt, kuid „tänu” massile üsna kohmakalt.
Eelpoolnimetatud tehnikaga universaal-Insignia keskmiseks kütusekuluks teatab Opel 6,6 liitrit sajale kilomeetrile. See number jääb proovisõidul ilusaks unistuseks, umbes 400kilomeetrisest ringist jämedalt 300 möödus maanteel, kuid kuluks kujunes auto enda reisiarvesti järgi 7,8 liitrit sajale kilomeetrile.
tasemel pereauto, kuid suure massi tõttu kohmakas ja vaateväli tagurdamisel maksab lõivu disainile.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind30 759 eurot (481 273 krooni) |
MootorR-4, diisel, 1956 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment350 Nm 1750 -2500 p/min |
Käigukastkuuekäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus208 km/h |
Kiirendus10,8 s |
Kütusekulu8,8/5,3/6,6 l / 100 km |
Hooldevälpteadmata |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad10 |