Elektrilisena veelgi parem

vaikne, sõiduomadused, mahukas, keskkonnasõbralik disain, nõrk soojendussüsteem, kallis aku rent

Renault’ väikekaubik sõidab elektriliselt isegi paremini kui traditsioonilise diisli või bensiinimootoriga.

Renault Kangoo Z.E pole päris esimene väike elektrimootoriga kaubik, küll aga siiani ainus, mida ei ehitata ümber bensiini- või diiselmudelist, vaid valmistatakse autotootja enda poolt kohe elektrilisena.

Väliselt ei erista kolmes versioonis pakutavat elektri-Kangood tavalisest suurt midagi: vaid väikesed kleebised kerel, laadimispistiku luuk auto ninas ning muidugi – puudub summuti. Sõitjateruumis hakkavad silma eripärased näidikud, millest üks näitab aku laetust ning teine hetkel tarbitavat energiahulka.

Kangoo elektrimootor asub tavapärases kohas, 280kilogrammine akupakk on paigutatud kaubaruumi põhja alla. Seda aga nii osavalt, et ei kandevõime ega mahutavus pole kannatanud: endiselt võib suurimale Kangoole laadida kuni 4,6 m³ ja 650 kg kaupa.

Sõidab nobedalt ja stabiilselt

Tavaversioonidega võrreldes on mõneti üllatuslikult paranenud sõiduomadused. Madal asuvad akud viivad raskuskeskme allapoole ning ühes hästitoimiva vedrustusega annab see kokku väga stabiilse ja rahuliku sõidu – hoopis mõnusama kui ühelt raske koorma vedamiseks mõeldud kaubikult ootaks. Kui siia lisada veel tavalist diisliplärinat asendav täielik vaikus, mootori vibratsiooni puudumine, avar sõitjateruum ning hea nähtavus igas suunas, saab kokku tõeliselt eeskujuliku juhi töökoha. Ainus, mis proovisõidul tõsiseid kahtlusi tekitas, oli Kangoo kütteseade – see ei suutnud isegi suviselt sooja ilmaga sõitjateruumi leigest õhust enamat puhuda. Selle vastu on Renault’l küll rohi välja mõeldud, lisavarustusena pakutakse diislikütusel töötavat soojendusseadet.

Elektrimootor annab Kangoole 44 kW / 60 hj ja 226 Nm ning et kogu pöördemoment on saadaval kohe kohalt võttes, ei jää Kangooga kellelegi jalgu – gaasivajutusele järgneb kohe kiirendus ja nii saab ka maanteel möödasõidud tehtud. 0–100 km/h aeg on küll tõesti kellaga mõõdetav, kuid rooli taga ei tundu Kangoo sugugi uimane.

Eripäradest on esialgu kõige harjumatum väga tugev mootoripidurdus – gaasipedaali tõstmine annab sama efekti nagu tavaautos päris tugev piduripressimine. Selle abil laetakse akusid ja kui juht vähegi viitsib liiklust jälgida, ei pea piduripedaali peaaegu üldse kasutama. Õrn pinisev heli käib kiirenduste-pidurdustega samuti kaasas, kuid häiriv pole see mingit moodi. Maanteel tõusevad kuuldavaks tuule- ja teemüra.

Ühe laadimisega 170 km

Täislaetud akudega suudab Kangoo ideaaltingimustel sõita 170 km, koorem, järsk sõidustiil jms kahandavad seda oluliselt. Ometi, kui uskuda Renault’ statistikat, sõidab 70% kasutajaist päevas alla 100 km ning seega jätkub Kangoo suutlikkusest enamikule. Laadimine võtab aega kuus kuni kaheksa tundi. Muuseas, mõnel turul (Taani, Iisrael, Austraalia) võetakse kasutusele ka Quick-Drop akuvahetusjaamad, kus mõne minuti jooksul võib tühjaks saanud aku vahetada täislaetu vastu.

Kangoo Z.E hinnad algavad 18 000 eurost, viiekohaline Maxi-versioon maksab 26 400 eurot, kuid siin tuleb tähele panna, et akusid selle raha eest ei saa. Neid tuleb hoopis rentida 90 euro eest kuus. Ühelt poolt tagab see, et akud on alati korras (need vahetatakse välja, kui mahtuvus kahaneb 75 protsendini) ega nõua mingil hetkel oma raha eest väljavahetamist. Teisalt seab aga kahtluse alla kuluefektiivsuse – 90 euroga saab juba suure paagitäie kütust, millega mõni säästlik diisel sõidab 1000 km. Muidugi sõltub siin palju konkreetse riigi toetustest ja kütusehindadest, paljudes maades on elektri-Renault kindlasti väga odav osta ning sellega odav sõita.

kui päevast päeva linna vahel ringi sõitma peaks, eelistaks elektri-Kangood vist küll kõikidele teistele tavamootoriga rivaalidele. NB! Kirjutamise ajal puudus varustusinfo.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind26 400 eurot (413 070 krooni)
Mootorrootormähisega elektrimootor
Võimsus44 kW (60 hj) 12 000 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000–2500 p/min
Käigukastpuudub
Tippkiirus130 km/h
Kiirendus22,4 s
Kütusekulu0 l/100km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.