Civicuga mugavamalt

omapärane disain, sõidumugavus, praktilisus tuim bensiinimootor

Honda säilitas Civicu omanäolise kujustuse, kuid muutis uue mudeli eelkäijast märkimisväärselt mugavamaks.

Kujustuselt jätkab uus Civic eelkäija alustatud futuristlikku joont, kuid teeb seda märksa rahulikumas võtmes. Mitu vigurlikku elementi, näiteks summutiotste kolmnurksed avad tagakaitserauas, on kadunud. Kui püüda muudatusi kuidagi lühidalt ühise nimetaja alla koondada, võib öelda, et Civic on muutunud täiskasvanulikumaks.

Nagu varasemalgi mudelil, asuvad ka uue tagauste lingid aknaraamil, see toetab hoogsast kerekujust johtuvat välist muljet justkui oleks tegu kolmeukselise sõidukiga. Erinevalt eelkäijast täiendab aga uue Civicu pakiruumiluugi akent klaasipuhasti.

Märtsis Eestis müügile jõudva uue Civicu hinnakiri stardib 16 290 eurost, selle summa eest saab 1,4liitrise mootoriga mudeli, 1,8liitrise jõuallikaga Civicute hinnad algavad 17 490 eurost, diiselmootoriga mudelite hinnad pole veel teada. Pole veel ka detailset varustusinfot, kuid üldise info järgi tuleb baasvarustus üsna rikkalik.

Seest avar

Sõitjateruumis jätkub eelmisest Civicust tuttav ulmeline teema, mis teatavas osas nõuab harjumist, kuid kasutamismugavuselt siiski probleeme ei valmista. Digitaalne spidomeetrinäit kuvatakse teistest näitudest eraldi viisil, et selle nägemiseks ei pea juht pilku teelt pöörama. Kasutatakse üsna levinud tsoonisüsteemi, kus juhile rohkem vajalikud näidud-funktsioonid on rohkem silma- ja käeulatuses kui need, mille jälgimine-seadistamine pole nii suure tähtsusega.

Honda teatab, et Civic pakub kõige avaramat sõitjateruumi C-segmendis. Pole põhjust väidet kahtluse alla seada, sest ruumi jagub selles tõepoolest piisavalt. Pakiruumi mahutab 401 liitri jagu kraami, kui võtta appi ka selle nn kelder, lisandub veel 76 liitrit.

Nagu eelmisegi põlve Civicul, saab ka uuel lisaks tagaistmete allaklappimisele voltida üles nende padjad, nii tekib esiistmete taha täiendav kaubaruum.

Muskleid vajaka

Mootorivalik jäi küll üldiselt samaks: 1,4- ja 1,8liitrised bensiinimootorid ja 2,2liitrine diisel, kuid kõik kolm käidi põhjalikult üle. 1,8ne arendab nüüd kaks hobujõudu enam (142 hj), kuid on ökonoomsem, kulutades tootja teatel varasema 6,6 liitri asemel 5,8 liitrit sajale kilomeetrile. Nii seda kui ka kõiki teisi mootoreid täiendab automaatne stopp-start süsteem.

1,8liitrine jõuallikas on tähelepanuväärsetelt viimistletud käiguomadustega, kuid miinuspoolele tuleb kanda selle 174njuutonmeetrise pöördemomendiga mootori jõuetus raskemal veol. Eks oma osa hinnangus ole ka selles, et Honda ei ole kaasa läinud üldise suundumustega, kus väike töömaht kombineeritakse ülelaadimisega ning saavutatakse nii mootorite temperamentsus juba üsna madalatel pööretel. Honda vabalthingav vajab aga kõvasti pöördeid.

Turbodiisel, mille hind tuleb bensiinijõuallikastest kõrgem, kujutab endast aga seevastu palju reipamat valikut: 150 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit tagavad Civicule jõulise mineku ka rasketes sõidutingimustes. Keskmiseks kütusekuluks teatab Honda 4,2 liitrit sajale kilomeetrile. Kõiki mootoreid kombineeritakse kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, 1,8st saab soetada ka viiekäigulise automaatkäigukastiga.

Uus Civic sobib eelkäijast oluliselt paremini ebatasastele teedele, sõiduomadused on viimistletumad, vedrustusseade pehmem. Samas ei saa teha juhitavusele etteheiteid, Civic on kindel; kui norida, siis elektrilise roolivõimendi kallal – rool tundub maanteekiirusel liiga kerge. Maanteetempol, rääkimata madalamatest kiirustest, väärib kiitust Civicu vaikne sõitjateruum.

eelkäijast mugavam, omanäoline ja praktiline pereauto, mis võidaks särtsakamast bensiinimootorist. NB! Kirjutamise ajal oli varustusinfo teadmata.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 490 eurot (273 659 krooni)
MootorR-4, otto, 1798 cm³
Võimsus104 kW (142 hj) 6500 p/min
Pöördemoment174 Nm 4300 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus215 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu7,3/4,9/5,8 l / 100 km
Hooldevälp?
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.