Diiselekspress
disain, sõitjateruum, sõiduomadused hind
Kui ei teaks, et BMW 640d kupee kapoti all toimetab diiselmootor, siis seda ei usuks.
See, et tänapäevased diislid on kaugel vanadest lõgistajatest, ei üllata kedagi. Ka palju rahvalikumad margid kui BMW suudavad oma õlipõletajad salongikõlbulikult tööle panna. Töötavad vaikselt, peaaegu värinata, kuid puudu jääb mahlakas tämber, kui gaasipedaalile kõvemini suruda.
Jah, ühe tavalise pereauto puhul ei mängi kõrgetel pööretel kuuldavale lastav heli ju tõesti erilist rolli, paljude nende tahhomeetri osuti ei jõua kunagi lähedale punasele alale, kuid GT-autol nagu BMW 6. seeria on mootori kõla osaks meeleolust. Sellist autot ei osta ju inimene, kes ei oska hea autosõidu peenematest nüanssidest lugu pidada. BMW kolmeliitrine kuue silindriga ridamootor oskab aga kõrgetel pööretel müdistada peaaegu nagu V-8.
Paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni suudab see kahe turboga jõuallikas kupee kiirendada 5,5 sekundiga. Muide, sama numbriga väljendab tootja selle 313hobujõulise ja 650njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallika keskmist kütusekulu sajal kilomeetril.
Koostöös kaheksakäigulise automaatkäigukastiga moodustab see kiire, aga samas sujuva koosluse. Käiguvahetused sooritatakse märkamatult ja eespool toodud numbrite taustal ei pea vist mainima, et auto on sisuliselt igalt kiiruselt valmis väledaks möödasõidukiirenduseks.
Rahulik ja mugav
Sõiduomadustelt on 6. seeria kupee selgelt gran turismo, sõiduk pikkade vahemaade kiireks läbimiseks, mitte sportauto. Juhitavus on kindel ja konkreetne, kuid ei aja taga sportlikku teravust. Pole ka ime, auto tühimassiks on 1,8 tonni. Seevastu sõidab kupee mugavalt, saab talutavalt hakkama ka kehvemal teel, kõige vastumeelsemad on teega ristisuunalised põndakud, nende löögid lubab vedrustus liiga otsekoheselt keresse.
Mõistagi on juhi käsutuses hulk reguleerimisvõimalusi – eriti sportlikust seadest kuni Eco Pro nimelise programmini, mis häälestab auto maksimaalse kütusesäästurežiimile. See mõjutab mootori ja käigukasti tööd, samuti mitmeid energiatarbijaid. Armatuurlauale kuvatakse kui palju sõiduulatust säärase programmi rakendamisega lisandub.
Kui suurem osa peenhäälestusest tuleb teha iDrive’i-nimelise juhtimiskeskuse kaudu, siis sõiduseadistuste muutmiseks asub keskkonsoolil eraldi nupp, nii ei pea pilku teelt pöörama ja menüüdes ekslema. Pilku ei pea teelt pöörama ka kiirusnäidu jälgimiseks, see kuvatakse (vastava lisavarustuse olemasolul) tuuleklaasile.
Kaks pluss kaks
Sama elegantne kui kupee välimus, on seda ka sõitjateruum. Topeltõmblustega nahkpolster klapib ehisliistude ja kroomaktsentidega ning loob soliidse terviku. Valged vaibad sügiseselt porisel ajal kaua valgena ei püsi, kuid need on siiski vaid üheks võimaluseks põrandakatete valikust.
BMW 6. seeria istmete arvuks teatab tootja 2+2, see tähendab üldiselt, et kaks istet neljast sobivad pigem lühiajaliseks hädapäraseks kasutamiseks. BMW kupee ei ole erand, kui esiistmetel tunnevad nii juht kui ka kaassõitja end suurepäraselt, siis tagaistmel napib 4,9 meetri pikkuses autos nii jala- kui ka pearuumi. Pakiruum on seevastu mahukas – 460 liitrit.
Diiselmootoriga BMW 6. seeria kupee maksab 84 930 eurot, olles 4060 eurot kallim kui baasmudel 640i. Põhivarustusnimekiri on ammendav: nahkpolsterdusest navigatsioonisüsteemini.
stiilne ja kiire kupee, mille diiselmootor on ülejäänud komplekti vääriline.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind84 930 eurot (1 328 865 krooni) |
MootorR-6, diisel, 2993 cm³ |
Võimsus230 kW (313 hj) 4400 p/min |
Pöördemoment630 Nm 1500–2500 p/min |
Käigukastkaheksakäiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus5,5 s |
Kütusekulu6,7/4,8/5,5 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad2 |
Turvapadjad6 |