M-klass: maastikuautost sõiduautolikumalt

sõiduomadused erinevatel teekatetel, ruumikus, kvaliteet, ökonoomsus maastikuauto kohta liiga pehme välimus

Mercedes-Benz lihvis oma M-klassi igas mõttes sõiduautolikumaks, jättes siiski lisavarustusse maastikupaketi sellele välja surevale liigile, kes maastikuautoga asfaldilt maha keerab.

Sõiduautolikkus algab välimusest: X-motiiviga mängimine püüab lisada küll esiosa välimusele jõudu, kuid eelmise põlve dramaatiliste rattakoopalaiendite kadumine muudab terviku silutumaks, naiselikumaks võiks isegi öelda.

Mercedes toonitab uue M-klassi puhul auto efektiivsust, mille üheks osaks on sõiduki aerodünaamika. Õhutakistustegur 0,32 on klassi parim ja küllap nõudis too ohvreid mitmete „testosteroonilisade” näol.

Välistelt mõõtmetelt on aga uus ML eelkäijast suurem, muidugi mitte oluliselt, paar sentimeetrit pikkuses, poolteist laiuses, sest rohkem kui viiemeetrisele GL-ile ju dublanti pole tarvis. ML jätkab viiekohalisena, ehkki pakiruumi suuruse järgi otsustades, mahutaks sinna lisarea klapitavaid istmeid vabalt ära.

Uue ML-i hinnad algavad 55 440 eurost (250 BlueTEC, 204 hj), mis teeb selle baasmudeli odavamaks nii BMW X5-st kui ka Audi Q7-st. Siiski tuleb tähele panna, et nii X5 kui ka Q7 baasmudelid on võimsama mootoriga (mõl 245 hj) ning pigem võrreldavad Mercedese ML 350 BlueTECiga (258 hj), mis maksab 60 408 eurot, ehk mõnevõrra rohkem kui rivaalid. BlueTEC tähistab Mercedese Euro 6 normile vastavat mootorit, mida tuleb tankida lisaks diislikütusele ka AdBlue lisandiga.

Tasemel nii asfaldil kui ka maastikul

Sõitjateruumi kujustus, materjalid ja koostetöö vastavad ootuspärasele – kõik on nii nagu mark ja hinnasilt eeldavadki. Mõistagi leidub sõitjateruumi sobitamisele ostja maitsele arvukalt võimalusi, prooviautol nähtud tumeda nahkpolsterduse ja alumiiniumitooni liistude kombinatsioon mõjub igatahes soliidselt ja sugugi mitte uhkeldavalt. Ruumi jätkub piisavalt mõlemasse istmeritta.

Kui tavaliselt leidub Mercedese keskkonsoolil üks pöördlüliti – info- ja meelelahutussüsteemi juhtnupp, siis ML-il on neid seal kokku kolm. Lisaks tavapärasele saab ühe lisanupu abil muuta auto kliirensit, selle ümbruses asuvate klahvide kaudu lülitada sisse näiteks aeglusti või laskumispiduri, teise vahendusel valida sõidurežiime.

Maastikusõidupakett (põhjakaitse, maastikukäik, lukustatav keskdiferentsiaal, kuni 28,5 cm kliirensit lubav õhkvedrustus ning valmidus läbida kuni 60 cm sügavusi veetakistusi) kuulub lisade nimekirja ja maksab 2280 eurot.

Aktiivvedrustuse kasutamisel on mindud nii kaugele, et vastavalt sõiduoludele ei muudeta mitte ainult amortisaatorite jäikust, vaid ka stabilisaatorvarbade seadistust. Viimane kahandab veelgi kere kaldumist kurvides kiirel asfaldisõidul ja lisab samas võimekust maastikul.

Uus M-klass on eelkäijast sõiduautolikuma juhitavusega, oma 2,2tonnise tühimassi kohta lausa üllatavalt täpne ja konkreetne asfaldil ning kui vajalikud sõiduseadistused muudetud, vägagi võimekas maastikul. Suurepäraselt sobib M-klassile ka kruusatee.

Üliökonoomne

ML 350 BlueTEC V-6-diiselmootor suudab oma 258 hobujõu ja 620 njuutonmeetri toel pakkuda kiirendusvõimet 0–100 km/h 7,4 sekundit. See tähendab, et jõuallikas suudab esineda eelkäija ML 450 CDI V-8 diislile lähedasel tasemel, kuid tarvitab sellest umbes kolmandiku võrra vähem kütust. Keskmiseks kuluks teatab tootja 6,8–7,4 l / 100 km.

Peensusteni viimistletud käiguomadustega mootor mängib igasugustes sõiduoludes perfektselt kokku seitsmekäigulise automaatkäigukastiga. ML-iga sõitjad on hästi isoleeritud nii mootori- kui ka igasugusest muust mürast.

tipptasemel luksuslik maastikuauto kõigisse vähegi mõistlikesse sõiduoludesse. Välimus võiks vaid olla jõulisem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind60 408 eurot (945 179 krooni)
MootorV-6, diisel, 2987 cm³
Võimsus190 kW (258 hj) 3600 p/min
Pöördemoment620 Nm 1600–2400 p/min
Käigukastseitsmekäiguline automaatkäigukast
Tippkiirus224 km/h
Kiirendus7,4 s
Kütusekulu7,8–8,4/6,3-6,8/6,8–7,4 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.